Hoe plannen jullie je huiswerk?

Ik heb echt heel erg moeite met plannen, maar meestal redde ik het om met een avond van tevoren in paniek alles door te nomen toch een mooie voldoende te halen. Ik merk dat dat in de bovenbouw toch lastiger gaat, maar ik heb pas de juiste concentratie op het moment dat er echt stress en tijdsdruk ontstaat en dat het plannen zo echt niet gaat. Ik stel heel de tijd mijn huiswerk uit, en als ik een keer besluit om 's middags een keer te beginnen met leren, dan ligt het boek open voor mijn neus en begin ik, maar ben ik na 5 minuten weer afgeleid. Dan droom ik gewoon een soort van weg, of ik raak afgeleid door een vlieg en wil hem persé dood hebben voordat ik verder ga. Je begrijpt vast dat het zo niet erg opschiet, en dat ik nu vaak om 1 uur/half 2 pas klaar ben met mijn huiswerk na weer eens te laat begonnen te zijn. Dat is niet helemaal de manier waarop ik het wil hebben, omdat ik dan ook niet genoeg slaap krijg. Mijn mentor die zegt dat ik ‘‘gewoon even moet wennen aan de bovenbouw’’, maar verder geeft ze geen tips als ik er om vraag. Hebben jullie misschien tips?

http://forum.girlscene.nl/forum/school/algemeen-topic-leertips-vragen-concentratieproblemen-plannen-etc.-309862.0.html

In bovenstaand topic staan in de BP veel tips betreft plannen! ^