Hoe pakketje versturen?

Ik wil een dik boek versturen, dat kan bij ons bij The Read Shop, maar hoe moet dat? Hebben ze daar een doosje ofzo? Ik heb er geen verstand van want ik verzend nooit iets maar hebben zulke winkels al dozen? Ik moet het morgen al versturen dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Je kunt een doosje kopen maar dat is duur.
Je kunt t ook zelf in een schoenendoos of ander doosje doen en daar het adres opplakken en dan daar in de winkel zeggen: hoi ik wil dit versturen. en dan gaan ze je verder helpen (:

Hoeveel kost zo’n doos dan?

volgens mij 3.20. Maar weet ik niet zeker. en die doos is echt gigantisch.
maar als het boek niet al te groot is kan het ook gewoon in een grote envelop, die zijn niet zo duur.

Het is een twilight boek met een harde kaft, kan die dan ook in een envelop denk je ?

ja weet ik veel, ga het morgen gewoon vragen bij dat postkantoor haha

''Verzenden en verzendkosten
Als iets door de brievenbus past doe je het in een envelop, of in een plastic tas of vuilniszak. Je kunt ook een speciale envelop kopen (bij postkantoor, volgens mij ook bij de Action), maar deze zijn vrij duur. Je schrijft het adres er op, weegt het en kijkt dan hier hoeveel postzegels er op moeten: http://www.postnl.nl/voorthuis/brieven/tarieven/Brieven/

Zorg dat je pakje goed dichtgeplakt zit met stevig tape, zodat het onderweg niet kapot kan gaan. Zorg ook dat je pakje binnen de maximumafmetingen blijft (voor brievenbuspost 38 x 26,5 x 3,2 cm). Dan kun je het pakje gewoon in een brievenbus doen.

Als iets niet door de brievenbus past wordt het pakketpost en kost het via PostNL standaard €6,75. Je moet de spullen dan in een doos doen (te koop bij postkantoor, maar je kunt ook gewoon een schoenendoos o.i.d. gebruiken). Dan schrijf je het adres er duidelijk op en ga je naar het postkantoor. Daar koop je een pakketzegel en zij verzenden het dan voor je.

Je kunt pakjes ook voor €4,95 verzenden via een andere post-service: DHL for you. Informatie kun je op die site vinden.’’

http://forum.girlscene.nl/forum/verkoop/belangrijk-verkoopregels-en-tips-256762.0.html[/size]

Het zijn best dikke boeken, dus ik denk het niet. Probeer het maar eens door je brievenbus te doen, gaat je niet lukken denk ik. Lukt het wel, dan past het waarschijnlijk wel in zo’n envelop

Dus dan maar een doos doen. Waar kun je die halen?

lees de post van Phaedra nog eens goed, staat het in

Gewoon omwikkelen met een stevige plastic zak en dan strak vasttapen met ducttape, gaat altijd goed. :slightly_smiling_face:

Oeps, slotje vergeten.