hoe pak ik dit aan?

Dus vanavond was ik met een vriendin naar een boekenbeurs, waar ik een jongen tegenkwam die me wel leuk lijkt. Ik wilde een boek kopen en hij stond dus achter de kassa, dus dan heeft hij die ingepakt en afgerekend en hij was echt leuk en zag er echt superlief uit, hij glimlachte de hele tijd. Mijn vriendin zei dat hij echt de hele tijd naar mij glimlachte - maar verlegen als ik ben, keek ik naar beneden, dus zag ik dat niet. Ja dus ik wou hem daarna wel aanspreken maar ik was echt zo verlegen en ik wist niet hoe ik het aan moest pakken. Dus toen het gedaan was, wou ik wel, maar durfde ik hem niets te vragen…
Morgen ga ik waarschijnlijk weer, gewoon omdat dat al vaststond en dus misschien zie ik hem weer. Maar nu is mijn vraag, wat moet ik dan doen? En ohja! Zijn naam stond op zijn hemd, dus ik weet hoe hij heet dus kan ik hem opzoeken via Facebook. Is dat misschien een mogelijkheid?

ik zou gwn ff ze’n naam idd ff opzoeken of fb ofzo… mischien kom jen nog wel wat tegen wat je helemaal niet leuk vind aan die jongen…en anders weet ik et ook niet hahahahah :wink:

toch??
xx

^
Ja, daar heb je wel gelijk in, maar aan de andere kant vind ik het zo stom om iemand af te schrijven aan z’n facebookprofiel. Al z’n foto’s stammen ook nog uit 2011 dus het is niet alsof hij er veel aan doet…
En dat is dan ook weer een vorm van ontlopen. Gewoon een excuus zoeken terwijl ik het eigenlijk wel fijn zou vinden om met hem te praten.
Het lijkt me gewoon eerder moeilijk om echt met hem dan (als hij er morgen is) over iets te praten zodat ik zijn naam ken of zijn nummer ofzo. Want ik doe zo’n dingen nooit, dus ik weet ook niet hoe ik het moet aanpakken…
maar toch bedankt!

Het is gek misschien, maar dat had ik ook ooit met een jongen achter de kassa.
Als je nou eens het bonnetje aan hem vraagt staat er heel vaak: U bent geholpen door…
Dan heb je in ieder geval zijn voornaam. (:

@Shire: Ze weet zijn naam al…

Als je morgen weer gaat en je neemt iemand mee, dan moet je diegene vragen om eerst even te kijken of hij er ook weer is. Loop dan rond en laat diegene van een kleine afstand in de gaten houden of hij naar jou kijkt =P Dan weet je in ieder geval dat hij echt wel aandacht voor jou had vandaag. En dan uh… Aanspreken! Wellicht is morgen je enige kans, een kans die je anders nooit meer krijgt.

Ja ik zou hem inderaad gewoon ff opzoeken op FB en toevoegen als vriend, als ie dan niet weet wie je bent kan je nog altijd zeggen ik ben van de boekenbeurs weetje nog en zo kun je misschien beginnen in contact te komen met hem :slightly_smiling_face:

Ik vind dat altijd zo vreselijk beschamend om een gesprek te beginnen in het echt maar is wel het beste!
Ik zou waarschijnlijk ook via facebook doen. Het is wel minder persoonlijk maarja je kunt het proberen…

Ik hoop dat je alle moed verzameld en toch op hem afstapt, sorry ik weet niet wat je tegen hem kunt zeggen :frowning_face:

NIET op facebook opzoeken, dat is echt heel creepy. Verder, gewoon een gesprekje beginnen. Jammer dat het niet uit kan groeien tot een groot gesprek, hij staat immers achter de kassa. Maar probeer dingen over hem te weten te komen.

mee eens! Of je begint gewoon met een makkelijke gesprekje bijv, of hij je nog een leuk boek aan kan raden. Dan ga je daar een beetje op in en kan je bijvoorbeeld vragen of hij dit als bijbaantje doet of als vaste baan blablabla… Daar schrikt ie misschien ook wel een beetje van, maar minder dan dat je hem opzoekt op facebook denk ik.

Zeg: Goh boeken kopen is een stuk leuker nu ik jou heb gezien

Mee eens!

Ik zou hem niet op fb toevoegen, dat komt nogal stalkerig over (naar mijn mening). Je hebt hem een minuutje gezien.

Morgen opnieuw gaan, als je hem ziet er gewoon heel kort mee gaan praten. Iets als: ‘Sta jij hier weer? Is dat niet lastig zoveel werken? …’

En dan kun je hem toevoegen op fb

Opzoeken op Fb is helemaal niet overbodig kan makkelijk!