Hoe pak ik dit aan?/is dit raar?

Terwijl ik vanochtend douchen was heeft mijn vriend op mijn mobiel gekeken.ik heb geen geheien voor hem dus hij mag dat doen, maar hij doet het stiekem en dat stoort me. Alsof ik gecontroleerd wordt en hij mij niet vertrouwd. Ik ging rond 11:00 douchen, omkleden en tandenpoetsen tot 11:20 ongeveer. Ook had ik nog wat programma’s openstaan en op de iphone kan je die ‘uitzetten’ met die homebutton. Toen ik na he douchen keek was die lijst met programma’s leeg en ik weet zeker dat ik het niet heb uitgezet. Ik vroeg dus een vriendin hoelaat mijn laatst gezien was: 11:11. Nou lekker.
Zelf doet hij wel heel geheimzinnig met zn mobiel. Hij draait weg als hij typt en kijkt, zet zn beeldscherm op donker zodat hij alleen het kan lezen en toen hij douchen was had hij zn mobiel verstopt onder een knuffel.

Zijn vader is jarig en ik heb van de week al aardig wat dingen gezegd die mij dwarszaten maar dit wil ik wel duidelijk maken dat ik dit niet echt vind ik kunnen. Hoe ga ik dit aanpakken zonder dat de hel losbreekt. Een wachtwoord vind ik geen oplossing. Ik heb geen geheimen en een wachtwoord is alleen maar vervelend.

Nu het volgende. Sinds afgelopen weekend is hij opeens veel meer online op whatsapp dan normaal. Normaal
Is hij druk en reageert hij soms 2 uur niet. Geen enkel
Probleem, ik ben ook druk af en toe. Sinds afgelopen weekend is hij echt ieder kwartier online. Ook reageert hij dan heel laat op mijn berichten terwijl hij dat als hij online kwam meestal gelijk deed. Ik snap ook wel dat hij met zn vrienden praat. No problem, maar omdat hij zo geheimzinnig doet als hij op zn telefoon zit vind ik dit een beetje raar. Stel ik me nu aan of is dit inderdaad een beetje gek?

Het is niet dat ik hem niet vertrouw, maar ik krijg er een gek gevoel van. Ik hoef niet op plaats 1 te staan met het beantwoorden van berichtjes maar het is gewoon raar.

Heb je het al gezegd tegen hem?

We zijn nog niet alleen geweest sinds ik het weet en om het nou te zeggen waar alle familie bij is. En ik ben bang dat als ik het zeg dat hij hem flipt omdat hij deze week al heel
Duidleijk heeft gemaakt geen gezeik te willen dit weekend

Ik zou het alsnog gewoon zeggen, ook al wilt hij geen gezeik. Ik snap ook dat jij wantrouwig bent of wordt nu hij zo geheimzinnig doet, je hebt alle recht om het aan te kaarten meid :slightly_smiling_face:

Jeetje, vind je het nog wel fijn om met je vriend te zijn zo? (Gezien je andere topics…)

Dit kan de volgende keer wel in het ‘Wat je even kwijt wilt over hem topic’

Maar om inhoudelijk te reageren:

Ik denk dat er maar 1 manier is om op dit op te lossen en dat is communiceren. Zeg hem wat jou dwarszit maar geef hem ook de mogelijkheid te vertellen wat hem misschien dwars zit.

Erover praten met hem inderdaad… En als ik jou was zou ik wel een wachtwoord op m’n mobiel zetten. Ik snap je wel, want je hebt niks te verbergen. Maar als hij het dan nog eens wil ‘controleren’ denkt hij ook, huh een wachtwoord? Dan zet je hem ook aan het denken.

Hoe lang hebben jullie al een relatie? Als jij niet mee mag lezen met wat hij doet op zijn telefoon, heeft hij sowieso wel iets te verbergen of schaamt hij zich ergens voor voor jou. Een goed gesprek met hem voeren zodra je weer alleen met hem bent, en het niet accepteren als hij een of ander vaag antwoord geeft. Niet over je heen laten lopen!!

Sinds december steeds closer gegroeid en vanaf februari echt toegeven dat we elkaar leuk vonden maar door afstand hebben we elkaar pas in mei eigenlijk officieel gemaakt.
Ik heb het net gevraagd of hij op mn telefoon heeft gekeken maar gaf inderdaad een nogal vaag antwoord van: nee, maar als je je telefoon vergrendeld gaat alles toch automatisch weg. En toen moesten we eten.
Maar nu zag ik net zn telefoon en hij praat met een oude scharrel/klasgenoot en gisteren was het nog over problemen met haar vriend maar nu peaat hij al de hele Dag met haar en volgens mij niet meer daarover. Ik weet nirt waarpver wel maar hij doet ontzettend sneaky elke keer als hij app opent of ik zn mobiel pak. Erg vervelend dus dat zal ik nog wel even vragen… Vind dit echt heel vervelend

Tja hij geeft aan geen gezeik te willen. Makkelijk praten zo! Hij doet iets wat jou niet aanstaat, maar wil vervolgens ‘geen gezeik’. Pff. Zeg gewoon van waarom kijk je in mn telefoon? Ik weet dat die apps nog openstonden en nu waren ze ineens gesloten. Ik heb niets te verbergen in tegenstelling tot jij die je mobiel onder je knuffel verstopt…
Sorry zou echt boos worden hierom. Hij doet geheimzinnig en controleert je, maar jij mag niet ‘zeiken’. Wat verwacht ie dan?

Nu het volgende. Sinds afgelopen weekend is hij opeens veel meer online op whatsapp dan normaal. Normaal
Is hij druk en reageert hij soms 2 uur niet. Geen enkel
Probleem, ik ben ook druk af en toe. Sinds afgelopen weekend is hij echt ieder kwartier online. Ook reageert hij dan heel laat op mijn berichten terwijl hij dat als hij online kwam meestal gelijk deed. Ik snap ook wel dat hij met zn vrienden praat. No problem, maar omdat hij zo geheimzinnig doet als hij op zn telefoon zit vind ik dit een beetje raar. Stel ik me nu aan of is dit inderdaad een beetje gek?

Het is niet dat ik hem niet vertrouw, maar ik krijg er een gek gevoel van. Ik hoef niet op plaats 1 te staan met het beantwoorden van berichtjes maar het is gewoon raar.

Ik snap het wel. Maar vind het heel moeilijk want hij vindt al dat ik hem niet genoe vertrpuw zei hij laatst omdat ik iets zei wat ik een beetje vreemd vond dus dit gaat niet goed vallen… :frowning_face:
Ik vind dit kapot lastig

Zeggen dat het raar is dat hij wel op jouw mobiel zit rond te neuzen maar jij niet eens op zijn scherm mag kijken.
Mijn vriend heeft eens op mijn mobiel gekeken toen ik sliep en ik heb niks te verbergen maar dat voelde echt kut, dus sowieso zou je daar al wat van mogen zeggen en al helemaal omdat hij zelf zo raar doet.

Praat alsjeblieft met hem. Je upt dit topic steeds met een probleem meer, en als je niet praat, los je het nooit op. Dan vindt hij maar dat je hem niet genoeg vertrouwt, je mag gewoon je gevoel uiten.

is het wel zo slim dat je je eigen foto gebruikt? Dalijk leest iemand die jij kent dit en dan weet diegene gelijk alles af van jouw relatie problemen… zal zelf niet mijn eigen foto gebruiken als ik jou was.

Dit is bullshit. :’)

Maar eh, ja praat met hem. Het lost zich niet vanzelf o[,