Hoe overtuig ik mn leraren ervan dat ik vwo kan??

Heeej meiden,
Vandaag heb ik advies gekregen.
Er kwam havo uit, er zijn wel een paar leraren die vwo zeggen maar dat zijn er maar een aantal… Hoe kan ik ook de andere ervan overtuigen dat ik vwo aankan? Mischien ook leertips ofzoo ik wil het egt heeel graag!
xxxx de nerd in de dop :stuck_out_tongue:

in welke klas zit je dan??

Meer leren
meer inzet tonen
en hogere cijfers halen

Hoe weet je dat je het kan dan? Misschien kan je het wel niet. Ik dacht ook dat ik vwo kon, terwijl ik zelfs havo en één keer vwo advies kreeg, dus ik ging naar vwo en zit nu alsnog op havo. Praat er anders even over met je leraren en ouders.

In ieder geval inzet tonen, laten zien dat je echt gemotiveerd bent, want met motivatie kom je ook heel ver.
Maarja, zoals hiervoor al gezegd werd, hoe weet jij zo zeker dat je vwo aan kunt?
Het ligt er natuurlijk ook aan hoe veel je nu je best doet. Je moet er rekening mee houden dat het in elke hogere klas zwaarder wordt, dus als je nu al op je teentjes loopt, wordt het vwo wel moeilijk.
Succes ermee, en anders smeek je die leraren gewoon, volgens mij kunnen ze je niet weigeren :pensive:

ik wil heel graag?
je moet het kunnen.
ik zou maar naar die leraren luisteren hoor,

het ligt eraan, als je in groep 8 zit is het een ander verhaal als dat je in de 2de gesplitst gaat worden in havo & vwo.

goed meedoen in de klas
slimme vragen stellen
je huiswerk maken
goede cijfers halen
goede werkhouding in de klas.
dat heeft bij mij geholpen (:

De leraren twijfelen niet voor niks he :stuck_out_tongue: Als je cijfers nu gemiddeld zijn en je vwo wilt doen gaat het waarschijnlijk moeilijk voor je worden :wink:

Hebben jullie ook twijfeladviezen op school?
Want ik had eerst een twijfeladvies omdat de leraren dachten dat ik te weinig inzicht had.
Pas aan het einde van het jaar waren ze er toch over uit dat ik VWO aan kon.
Dit kwam vooral omdat ik de laatste periode heeeeeel erg mijn best had gedaan, terwijl de rest er scheit aan kreeg.

Dus: je moet je gewoon heel goed instellen en de leraren regelmatig vragen stellen van: “En is het dan ook zo als je … doet” Dan lijkt het net alsof jij er ook echt iets van af weet en er echt interesse in toont.
Heel irritant en slijmerig, maarja :stuck_out_tongue:

Vwo is echt niet iets was je ‘even’ doet. Als de meeste leraren zeggen dat jij beter havo kan doen, zou ik gewoon naar hen luisteren.
Stel je voor dat je door tips wel op vwo terecht komt, maar het te zwaar voor je is. Dan ben je 4 of 5 jaar aan het worstelen, word niemand blij van.

In welke klas/groep zit je dan?

Mee eens, vwo is niet niets! Je bent eigenlijk altijd druk met je huiswerk. Ik zit nu in 3 vwo en ik ga volgend jaar naar 4 havo, omdat het zo druk is enzo. Dus denk er alsjeblieft goed overna! En trouwens… wat is er mis met havo!? Suc6!! :slightly_smiling_face:

Owh ja, mij is in gr. 8 ook havo aangeraden en toen heb ik in de brugklas havo/vwo gezeten. Door daar erg goed mn best te doen ben ik geadviseerd vwo te gaan doen. En nu ga ik alsnog havo doen. Dus in gr. 8 hadden ze het wel goed! En kan jij ook niet naar een havo/vwo klas? Dan kan je kijken of je het aankan (Ik weet natuurlijk niet of jij nu in gr. 8 zit…)

Als je in groep 8 ofsoo zit, zou ik gewoon luisteren. &havo gaan doen, hier kun je ook nog doorstromen naar Vwo als je laat zien dat je Vwo echt wel aan kunt.

&bdw. als leraren zeggen dt je het niet aankunt, zou ik maar luisteren wnt als je er echt veel voor moet doen om het vwo te halen is ook niet leuk…

welke klas/groep zit je?

ik kreeg in groep 8 havo/vwo advies en toen was mn cito hoog genoeg om vwo te doen. Ik wou al vanaf mijn 3e chirurg worden en heb dat toen met inschrijven verteld, en tada nu zit ik alweer in 3 gymnasium en het gaat super :grinning: heb eigenlijk ook niet heel veel huiswerk. nouja soms 1 weekje paar so’s maar daarna is het gewoon rustig, wij hebben z-uur op school dus huiswerk heb ik 9 van de 10 x al af als ik thuis kom xD

als je het écht wil en je cito goed genoeg is dan moet het kunnen :slightly_smiling_face:
en anders kun je altijd nog je best doen en dan idd doorstromen naar vwo.
je moet als je van jezelf al weet dat het misschien niet gaat lukken wel écht je best doen en het ervoor over hebben. duh :stuck_out_tongue:

^ weet niet of je in groep 8 zit of niet… xD als je niet in groep 8 zit dan probeer ik zo wel wat tips te geven ofzo haha

Dat heb ik ook!
Ik wil echt zo graag naar het VWO maar ik kreeg als advies HAVO.
En ook niet twijfel geval havo/vwo.
Ik heb nu wel betere cijfers dan de vorige periode!
Beter je best doen en de laatste 2 periodes gewoon vwo rapporten halen!
(zo hoop ik het nog te halen dan!)

-x-

cito zegt niet veel, als je zelf denkt dat je het kan gewoon doen.

Wil je naar het VWO vanwege een bepaalde (universitaire) studie? Zo ja, probeer dit dan voor te leggen aan je leraren en dat gemotiveerd genoeg bent om VWO aan te kunnen.
Zo niet, probeer gewoon de havo, als je na je eerste rapport al een 8 gemiddeld staat(ja op alles) kan je meestal meteen in de volgende periode naar het VWO.

groep 8: dan zou ik gewoon naar havo/vwo gaan,
3e klas: dan ben je wel een beetje laat, als je tegen het advies van de leraren in alsnog vwo wilt doen, dan had je eerder hogere cijfers moeten halen / meer inzet moeten tonen. je kunt je ouders overtuigen! die hebben meestal wel veel invloed op de school…
xxxxx
ps; je kunt beter te hoog beginnen en afstromen, dan te laag beginnen en ( met heel veel moeite ) op stromen!