hoe overleef ik mezelf boek/film?

Is het boek van hoe overleef ik mezelf precies het zelfde verhaal
als in de film?

Ja het is wel hetzelfde verhaal, maar minder leuk en ik vind die Rosa in de film echt belachelijk, en bij het boek aan het einde komt ze toch in het ziekenhuis omdat ze in elkaar geslagen is door die jongens die ook die opa in elkaar sloegen ofzo dat is helemaal niet in de film. Ik had m ook veel anders verwacht maar hij is best grappig

Ik ben het volledig met je reactie eens.
precies wat ik ook wilde zeggen erover.

Okee, dus alleen het stukje dat ze in het ziekenhuis komt,
laten ze niet in de film zien.

Uhu, en nog wel wat andere kleine stukjes maar dat is het belangrijkste

onbelangrijk, maar waarom wil je dat weten?

(ik vond de film dus helemaal niks, terwijl ik al die boeken wel leuk vond op zich)

Je moet de boeken lezen
Veel meer inhoud, en ik vind het veel leuker dan de film
Ze hebben veel dingen overgeslagen, en het verhaal afgeraffelt (stuk over die mishandeling van die man, ziekenhuis ect). Ik ben 19, maar heb alle delen (boeken), vind het hardstikke leuk. Maar de film… :confounded:

Ik vind persoonlijk de boeken veel leuker dan de film, helemaal omdat je in je hoofd al een ‘eigen’ rosa voor je ziet en een ‘eigen’ neuz, bij de film ze toch heel anders dan dat je je eigenlijk hebt voorgesteld. voor derest was de film wel grappig, maar niet een hele goede film moet ik zeggen…

Nee, voor je boekverslag (ik denk dat het hierom gaat) moet je echt het boek lezen en niet de film kijken.
Wanneer leren mensen dat nou eens?
De film is NOOIT hetzelfde als het boek.

Het verhaal in het boek is wel anders als in de film , dus je zou dan wel het boek moeten lezen.

het hoort nou niet echt bij dit onderwerp, maar mijn neef heeft een liedje geschreven voor die film
ik heb hem alleen nog nooit gezien, en dat ben ik ook niet van plan

Ik vind de film heel kinderlijk helaas…

nou mensen, ik moet even kwijt dat de film
echt be-lachelijk is. het spijt me zeer -
ik heb m net gezien, maar een andere Rosa
zou niet erg geweest zijn.

Jaa, zo`n gevoel had ik ook. Het idee dat ik bij het lezen van het boek had, is heeel anders dan de film. Vooral de spelers.

Ik heb vandaag de film gezien en ik vond hem echt zo slecht. De enige reden dat ik ben blijven kijken, was dat Neuz er leuk uit zag.

Ik vind Francine Oomen vreselijk (maar dat is natuurlijk persoonlijk) en de film is erg slecht.

idem.

De film vond ik slecht!

Mee eens.

het boek vond ik leuk, maar de film was zo slecht geacteerd, (met name de hoofdrolspeelster) maar dat heb je vaak met nederlandse tienerfilms (timboektoe, etc.)