hoe overleef ik 3 weken met me moeder???

hey mensen.
er zit me iets heel erg dwars. want zeg maar mijn ouders zijn gescheiden. nou dat it me niet heel erg dwars maar het probleem is dat ik daardoor bij me moeder woon. en dat ik me vader alleen om het weekend en soms op een donderdag zie. en dit klinkt heel erg hard tegenover me moeder maar ik irriteer me rot aan der (zachtjes uitgedrukt) ze heeft namelijk geen vrienden waardoor ze 24 uur per dag mij in de gaten kan houden. ze kijkt om de dag naar mijn cijferlijst op internet, ze zit de hele tijd in me kamer, ze schiet a te hulp als ik 2 sec. naar de cola zoek. en ze wil alles maar dan ook alles weten als ik ergens naartoe ga. ze kan niet koken en ze doet geen gezonde boodschappen (die boodschappen doet ze toch nauwelijks dus koop ik meestal wat te eten voor mezelf) en alles wat ik tegen der zeg of doe wordt negatief opgevat waardoor we snel ruzie krijgen.
maar ik ben net terug van 3 weken vakantie bij mijn pa. maar we waren best chagie door het slechte weer. nu heb ik nog 3 weken voor de boeg met me ma. en dit keer is er geen school waar ik naartoe kan (moet) voor een beetje rust (weg van me ma zeg maar) en al me vrienden en vrindinnen zijn op vakantie dus ik kan niks leuks doen.
heeft iemands tips???

korte samenvatting:
mijn ouders zijn gescheiden en ik irriteer me heel erg aan me moeder en word gek van der. nu moet ik 3 weken lang met haar op vakantie en zitten we dus de hele tijd op elkaars neus… help!!

Kijk in het anti-verveeltopic om dingen te doen. En anders ga je met je moeder een paar dagen weg?

Ga eens samen gezond eten koken?

Zoek een baantje?

Wat vervelend… Probeer er toch een beetje wat van te maken, en idd zoek een vakantiebaantje misschien? Of een andere bezigheid/hobby. Succes!

Zoek een baantje, ga eens een dagje uit met je moeder en leer haar over gezond eten.

Wees blij dat je nog een moeder hebt.

het is heel erg als je geen moeder meer hebt, maar dit is weer zo’n zinloze reactie… ze vraagt om tips om de saaie vakantie bij haar moeder door te komen en dan krijg je weer zo’n reactie. en sorry hoor, aan een moeder die zo te horen niet goed voor je zorgt, maar wel heel streng en controlerend is en waar je heel veel ruzie mee hebt, daar heb je toch ook niet veel aan? aan welk deel van deze omschrijving van een moeder zal iemand zonder moeder gebrek hebben?
(dit moet niet verkeerd opgevat worden, ik bedoel niet dat je beter geen moeder kan hebben als een moeder zoals die van haar, maar dat de opmerking vrij zinloos is)

omg ik snap jou precies! ik heb dat oook, ze is echt schijt irritant, en ik kan haar niet uitstaaan (ook lichtjes uitgedrukt ahah)
maaar ik hoop dat mensen met goede tips komen dan heb ik er ook wat aan aha.
en ook zo kut, al mijn vriendinnen zijn op vakantie, zit ik dus opgescheept met moeder…
en ze wou net kijken wat ik aan het doen was EN DAT WIL IK NIET, want het gaat haAr niks aan, gaat ze moeIlijk doen van laat nu zien…
omg kut leven
xx

Kan je niet bij je vader gaan wonen?
En anders kan je misschien een goed gesprek met haar voeren en rustig uitleggen wat je dwars zit.

Idd. (:

dankjewel voor de tips. alleen die dagjes uit heb ik juist geen zin in omdat ik dan weer met me moeder zit. en ze kan gewoon tegen me schreeuwen midden op straat en ze doet heel arrogant tegen andere mensen (bijv. lift inlopen zonder eerst andere mensen eruit te laten en voordringen in de rij bij de bankautomaat) waardoor ik me helemaal rot schaam.
en ik durf niet te zeggen tegen me ma dat ik bij me vader wil wonen want als ik dat doe heeft ze helemaal niks meer (ze is best wel depressief) en dan ben ik bang dat ze iets ergs doet.

Niet lullig bedoelt maar ik denk dat je dat maar moet accepteren als je moeder lastig gaat doen. Uit het topic merk ik al dat je niet met haar erover kan praten. Maar als je een dagje uit gaat bijv. naar de dierentuin heb je ook weer afleiding (: Maak foto’s en maak samen een plakboek ofzo?