Hoe overhaal je je ouders voor naar de dokter te gaan?

Serieus, mijn moeder is echt zoooo zkertjhzrjhze! Ik ben zaterdag door m’n voet gezakt ofzo, want ik had ooit m’n ligamenten verokken en nu heb ik daar echt last van en wilt mijn moeder niet met me naar de dokter, dus hoe overhaal ik haar? Want ze wil er gewoon wat zalf op smeren terwijl dat echt niets helpt want dat hebben we op school al gedaan.

1. het is “hoe haal je je ouders over om naar de dokter te gaan”

2. ik weet niet wat het betekent als je je ligamenten verokt (serieus), maar het lijkt me dat als het echt pijn doet ze je gewoon moet geloven. Ze kan je niet verbieden om er niet heen te gaan, je zou ook nog zonder haar kunnen lijkt me.

dafuq?

gewoon zeggen ik sterf af van de pijn!
of doen alsof je misselijk word van de pijn&mank lopen en afentoe bijna vallen ofzo!

Wat raar van haar… sorry.
Ik zou gewoon zelf bellen en gaan. Zegt ze ook nog waarom niet dan?

wat zijn ligamenten…?

Misschien mag je van je ouders naar de dokter als je Nederlands leert spreken.

Ajb, het is: hoe haal ik haar over.

En ga gewoon zelf, als zij niet mee wilt, dan is dat haar probleem.

Ik ga altijd gewoon zelf naar de dokter, daar heb ik mn moeder niet voor nodig hoor.

Kan je niet zelf gaan? Gewoon bellen voor een afspraak en met de bus er heen.

Overigens als je even Googled, zie je dat na een paar dagen vanzelf weer verdwijnt. Dat zal een dokter ook zeggen. Oftewel, naar een dokter gaan heeft sowieso vrij weinig zin.

ligamenten? verokken?

je kan een dokter ook bellen of het hem nodig lijkt om langs te komen. gewoon zeggen hoe je voet voelt en je geschiedenis die hij waarschijnlijk wel kent vertellen en als hij zegt dat je langs moet komen langskomen… kom op je bent 16

Is het niet overduidelijk dat ze Belgisch is? Die gebruiken nou eenmaal een paar andere woorden en alsjeblieft zeg, zo onduidelijk is haar verhaal nou ook weer niet. Altijd dat gezeik.

Ik zou de dokter gewoon bellen en zelf een afspraak maken, als je tegen je ouders zegt dat je echt heel veel pijn hebt, dan zijn ze vast wel bereid met je mee te gaan.

ligamenten zijn pezen.

waarom ga je niet zelf naar de dokter? je kan toch ook alleen?

Ik zie in je profiel dat je 16 bent, dan kan je inderdaad zelf wel naar de dokter.

Wat heb je precies gedaan met je ligimenten?

Erg duidelijk, ja ja met deze grammatica + uitleg word je vast serieus genomen!