Hoe oud was jij toen je de eerste keer alleen met de trein ging? :)

Hii!
De titel zegt mijn vraag al: Hoe oud was jij toen je de eerste keer alleen met de trein ging?
Maar daarmee bedoel ik echt meer dan een uur, lange afstanden dus.
Ik ga namelijk binnenkort via Weert station naar Rotterdam Centraal, en dat is dus 1,5 uur met de trein, en ik ben 13.
Ik wil het graag weten want mijn ouders doen er best moeilijk over… en ik wil weten of ze gelijk hebben dat ik eigenlijk nog wel heel jong ben… Ik word daar wel opgehaald door vriendinnen dus niet dat ik alleen in Rotterdam rond ga lopen :wink:
x

Eerste keer dat ik met de trein ging was ik 14, dat was ongeveer een uur, in Londen, met mijn moeder. :slightly_smiling_face:
Edit: oke, ik ben niet helemaal wakker, je hebt het over alleen met de trein gaan… :cold_sweat: Toen was ik 15.

Ik moest op 13jarige leeftijd iedere vrijdagmiddag met de trein, maar dat was 15 minuten. De eerste keer een hele lange reis weet ik echt niet meer, daarvoor zit ik te vaak in de trein. :’)

Ik snap je ouders trouwens wel. Je bent vrij jong en als je in een verkeerde trein uitstapt en ergens uitkomt aan de andere kant van NL word je ook niet vrolijk van.

Ik ging voor het eerst met de trein naar mijn vriend in Utrecht. Ik was toen 14 (:

Ook zoiets, misschien zelfs 12. Ik vind het niet heel erg jong (het verschil van toen ik 13 was is groter dan nu: ik had geen mobiel volgens mij).
Ik neem aan dat je een mobiel hebt waar je ouders je op kunnen bereiken en dus ook zelf kunt bellen als er iets is.

Jepp, maar ik hoef niet over te stappen ofzo :slightly_smiling_face:
Ik weet wanneer de trein stopt, hij stopt 1 keer in eindhoven , maar die gaat gewoon door naar Rotterdam, en dus de 2e keer dat hij stopt meot ik dus uitstappen, behoorlijk simpel dus :stuck_out_tongue_winking_eye:

Toen ik 16 was

Ja, op dit moment is ie wel kapot, maar ik heb hem voor die tijd wel terug :wink:

Toen ik 11 was ging ik weleens alleen naar mijn opa en oma met de trein. Moest dan ook overstappen op de tram. Dat was allemaal bij elkaar ongeveer een uurtje(ietsjes minder dan een uur)

Ik ging voor het eerst een lang stuk alleen met de trein van Assen terug naar huis geloof ik, toen was ik 12 of 13.

Mijn ouders vonden dat niet eng ofzo, maar mijn moeder is ook al mijn hele leven bezig om mij zelfstandig te maken met reizen en trein en bus, dus ook als ik met haar samen ging moest ik dingen regelen om het te leren zoals tijden opzoeken, kaartjes afstempelen etc, ik denk wel vanaf mijn 9e ofzo (Edit: Ik denk misschien wel eerder).

Ik was 12 toen ik voor het eerst alleen van Groningen naar mijn dorp reisde met de trein, wat ongeveer 2,5 a 3 uur reizen is met 2 keer overstappen.

Ja, waarschijnlijk ook een ouder van die vriendinnen, want ze zijn daar zelf ook niet zo bekend, we moeten naar een andere stad of dorp :slightly_smiling_face:

17 denk

Ik ging op m’n 16de de eerste keer alleen geloof ik, van Sittard naar Amsterdam (2 uur). Maar eerder heb ik er nooit echt behoefte aan gehad ofzo? T is iig nooit echt ter sprake gekomen.

En @ topic starter, je moet zeker overstappen hoor! De trein gaat van Weert naar Eindhoven, en daar kan je overstappen op de trein richting Den Haag Centraal (die stopt gelijk op het perron tegenover waar jou trein stopt) en die stopt in Rotterdam.

Haha, ja maar wat kan er in die trein gebeuren dan? ;s Je kunt nergens naartoe mee worden gesleurd ofzo, er zitten veel mensen bij ;p En als ik eruit moet word ik gewoon meteen opgepikt door anderen…

14

Oh, nu je het zegt, had verkeerd gekeken op die NS site… Dit is het reisschema… Tijd Station / Halte Spoor Richting Reisdetails
16:12 + Weert 2 Eindhoven Intercity (NS)
16:29 + Eindhoven 5
16:32 + Eindhoven 6 Breda Intercity (NS)
17:41 + Rotterdam Centraal 9

Toen ik twaalf was.

14 jaar

14, ik ging toen naar Parijs