Hoe organiseer je een feest?

Graag zou ik een keer een groot feest organiseren,maar hoe gaat dat in z’n werk? Hoe werkt de huur van een zaal? DJ;s?

Ik bedoel niet een klein feestje voor vrienden he… Ik vroeg me af of hier niet mensen zijn die in de evenementen zitten die ervaring hebben.

mag ik vragen hoe oud je bent?
Waar wil je het geld vandaan halen om het te organiseren?
Ik studeer vrijetijdsmanagement dus wordt er voor opgeleid.
Je mag me ook noten;)

Ik ben 21 en heb een vrij grote spaarrekening :wink:

Je hebt ook discotheeks die je voor een avond voor een deel kunt huren.

Dan is het gewoon een kwestie van kijken naar een zaal en vragen hoe duur het is en hoe het ook zit met de drank. Misschien kennen zij wel een dj of je gaat zelf op zoek of plaatst een oproep.
Kaartverkoop weet ik eerlijk gezegd niet want heb nog geen zo’n feest zelf georganiseerd. Dat wil ik dit jaar gaan doen.
Nadenken over een thema en aankleding etc…

Je zult een factuur moeten aanvragen bij het bedrijf die de zaal verhuurt die jij wilt, maar voordat je dat doet zul je voor jezelf veel op een rijtje moeten hebben. Wat voor dranken mogen er op die avond gekocht worden, hoe lang duurt het, moet het bedrijf zorgen voor een DJ of huur jij die zelf in, garderobepersoneel/kosten, wc etc. etc. En waarom wil je zoiets geven als ik vragen mag?

Inderdaad kijken naar een zaal en je afvragen wat je wil. Onbeperkt drinken voor iedereen, of zelfs drinken etc inkopen of iets dergelijks etc.
Ik heb laatst voor ong 70 man een feest gehouden met een DJ, een zaaltje en drinken.

En kijken voor hoeveel man je het wilt doen.
Als je het echt groot wilt moet je wel eerst onderzoeken of er wel vraag naar jou feest is. Je wilt wel winst maken denk ik.
En bedenken hoe je het gaat doen met reclame

Denk er ook even aan dat je waarschijnlijk vergunningen nodig hebt