Hoe opruimen?

Dag meisjes!

Ik ben net verhuisd en heb dus ook alle rommel die ik thuis had liggen meegenomen. Nu ben ik wel erg onhandig met opruimen en zo dus ik vroeg me af of jullie tips hebben om te sorteren en/of dingen weg te geven. Ik heb namelijk moeite om mijn spullen los te laten. Overal hangt wel een of andere herinnering aan blijkt nu en ik vind het sneu om zomaar dingen weg te gooien. Hebben jullie toevallig ervaring met spullen doneren of zijn er nog andere opties? Mijn spullen online tweedehands verkopen is geen optie aangezien ik ze dan toch moet bijhouden en het dan wel erg verleidelijk zou kunnen worden om ze toch niet weg te doen. Bovendien nemen ze dan ook weer te veel plaats in beslag. Ik heb het trouwens ook over kledij, boeken en zo voort. Ik moet echt alles sorteren!

Iemand tips? Laat maar weten!

Over spullen wat aan jou een herinnering geeft, zal ik gwn bewaren.
Ik heb een doos onder mijn bed met allemaal herinneringen erin, zoals het musicalboekje van groep 8, speciale foto’s, een ketting wat een waarde voor je is, etc.

Met andere dingen opruimen, kan je het gaan sorteren in dingen die je echt niet kwijt wilt en wat je eigenlijk niet nodig hebt.

Als ik aan het opruimen ben (en dat doe ik nogal vaak en graag) hou ik altijd in mijn achterhoofd Heb ik dit later nodig?. Vooral bij papieren etc. werkt dit super goed. Qua kleding kijk ik altijd naar hoe lang ik het al niet heb gedragen. Ga ik dit binnen nu en 4 weken aantrekken? Zo niet. Dan gaat het weg.

Gewoon goed streng voor jezelf zijn!

edit: Kleding doneer ik altijd bij van die inzamelpunten.

de konmari manier!! Dit heeft me ook echt toegezet tot opruimen haha

Super bedankt meiden! Ik ga het zeker eens proberen

Ik heb al heel wat over dat boek gehoord maar ben bang dat ik het ga aanschaffen en dan weer links ga laten liggen… misschien toch maar een kopen dan. :wink:

Ik heb voor de verhuizing opgeruimd, zo ging alles schoon en uitgezocht de dozen in. Maar goed, daar is het nu bij jou te laat voor natuurlijk haha.

Als je sommige dingen niet durft weg te gooien kan je ze proberen op te bergen. In dozen onder je bed of (zoals wij hebben) achter het schot (mss weet je niet wat dat is haha).

Ik wilde ook altijd alles bewaren, maar heb op een gegeven moment alles uitgezocht (en ik denk dat een verhuizing daar een goed moment voor is) en gewoon alles wat ik niet meer gebruikte of wat meer voor jongere meisjes is in een vuilniszak gedumpt. Ik vond het ook moeilijk om het los te laten, maar een tip kan zijn: haal er iemand bij die goed is in dingen weggooien. Het klink heel stom, maar mijn broertje helpte mij ermee. Zonder hem had ik echt niet zoveel kunnen weggooien. Ik mis nu niks en heb een lekker schoon en overzichtelijk kamertje en meer plek voor andere dingen ;p

Je kan misschien bepaalde dingen, die je niet meteen nodig hebt, maar toch bij wil houden, bij je ouders op zolder opbergen of je oude kamer? Als dat een mogelijkheid is?

Anders zou ik het inderdaad opbergen in leuke dozen of zoals eerder gezegd in dozen onder je bed.