Hoe ontslag nemen?!

heyy, in werk dus nu ongeveer een maand bij een restaurant in de bediening en ik vind het echt vreselijk. de mensen zijn echt niet aardig tegen me en ik moet ook tot half 2 's nachts werken (wat ook eigenlijk niet mag), ook vind ik het werk zelf niet echt leuk. kortom , ik wil ontslag nemen. Alleen ik heb geen idee hoe want ik vind het ook best wel eng. ik heb nog geen officieel contract dus waarschijnlijk ook geen opzegtermijn denk ik. maar ik weet niet hoe ik het tegen mijn baas moet zeggen. er is nooit echt een moment waarop ik rustig met hem kan praten zonder dat er andere mensen bij zijn. ook weet ik niet of ik een ontslagbrief moet maken aangezien ik nog geen contract heb gehad. ik vind het dus echt heel eng en ik heb geen idee wat ik ermee moet… iemand tips?:relaxed:

Ik snap dat je het eng vind, maar als je het echt niet wil zou ik gewoon even naar je manager/baas gaan. Ik zou naar hem toe lopen en vragen, kan ik misschien even met je/u praten? En misschien zeggen dat je niet wil dat anderen het horen. En dan gewoon zeggen dat het toch niet is zoals je had verwacht, het niet echt iets voor jou is en daarom toch ontslag wil nemen. Hartstikke moeilijk, maar als je het echt wil gewoon doen. Je gaat er dan toch weg, dus wat kan het jou schelen?!! Succes!

Ja gewoon even vragen aan je baas of je even rustig kan praten. Kom desnoods wat eerder of spreek een tijd met hem af wanneer jullie even kunnen zitten. En dan gewoon eerlijk zeggen dat het toch tegen valt. Je kan altijd nog de smoes gebruiken dat je het te druk hebt met school. Gewoon even doorbijten, anders blijf je daar tegen je zin werken…

Heb je wel al geld gekregen?

nee ik heb dus nog geen geld gekregen en heb ook geen contract. dus ben bang dat ik het dan helemaal niet meer krijg …

Als ze met je omgaan kun je vast ook naar je geld fluiten. Zonder contract heb je ook niet veel om op te staan… Aan de andere kant kun jij dus ook zo weg zonder dat je iets verplicht bent.

dankjulliewel voor de hulp ! ik heb gisteren gezegd dat ik ga stoppen en ik moet vandaag en zaterdag nog werken en dan ben ik klaar☺️

Goed gedaan! Wat fijn voor je! :slightly_smiling_face:

Tof dat je het gezegd het! Dan sluit ik het topic nu, want het is opgelost!