Hoe.. Ontslag nemen zonder contract?

Hoi lieve meiden,

Ik werk momenteel bij twee bedrijven.
Bij de éne ben ik net begonnen en daar doe ik BBL bij, en ik verdien daar goed.
Bij die andere baan ben ik drie jaar geleden als bijbaan, en daar verdien ik echt weinig.
Daarnaast is het bij elkaar werken veel te veel voor mij, aangezien ik ook nog gewoon school heb.

Anyway, ik wil graag een formele ontslagbrief schrijven, omdat ik al een paar keer een aanvaring heb gehad van iets. (Ik kon niet werken omdat ik écht goed ziek was, en mijn baas zei toen dat hij moest werken voor mij en dat hij daarom door mij bijna een echtscheiding had. Bulshit, dus ik was ontzettend kwaad)

Op internet staan alleen voorbeelden ontslag brieven met daarin verwerkt dat je per zoveelste datum gaat stoppen, vanwege je arbeidsovereenkomst/contract, maar ik heb dus geen contract.
Hoe kan ik het dan het best in een brief zetten? Of weet iemand een goeie site waarin dat staat?

Lieeefs.

Heb je geen ‘stopdatum’ in je hoofd? Of wil je per direct stoppen als je die brief ingeleverd hebt?

Als je geen contract heb, dan kan je toch gewoon zeggen ik kom niet meer. Haha. (eventueel wel netjes in een brief). Je zit dan nergens aan vast toch

Ik wil eigenlijk per direct stoppen, ik heb toch geen vast contract.
Maar is het wel OK dat ik dat per brief doe?
(als ik het persoonlijk vertel, gaat m’n baas sowieso flippen)

Ja, maar jij hebt (had) een contract. Ik niet.

Je brengt gewoon je baas op de hoogte van je plannen en geeft hem voldoende de tijd om een vervanger voor je te zoeken. Lijkt me wel zo beleefd eigenlijk.

Ik werkte sowieso nog maar 2 dagen in de maand, omdat ik té druk was/ben met het andere bedrijf.
Dus, hij heeft al ander personeel erbij aangenomen.

Dan lijkt het me niet zo een groot probleem om dat bijvoorbeeld nog een maandje te doen. Gewoon op een fatsoenlijke manier neerzetten in je brief en dan hoeft er geen probleem van te worden gemaakt.

Als je zou willen zou je per direct kunnen stoppen omdat je geen contract hebt.
Ik zou er in zetten vanaf wanneer je wilt stoppen en de reden erbij dat je geen tijd meer hebt.

Je bent nooit verplicht om de reden van ontslag te melden.

Ik zou het er gewoon even over hebben met je baas, ik heb nog nooit een brief geschreven

Je moet weten of je een opzegtermijn hebt.
Als die 2 maanden is, dan kan je je baas spreken en hem zeggen dat je nog 2 maanden je tijd werkt en dan weg gaat.
Je hoeft daar geen ontslagbrief voor te schrijven.
Hoppa, gewoon aangeven en als je en nul-urencontract hebt, per direct opstappen.

Moet je bij een 0-uren contract niet gewoon je ingeplande uren/een maand uitwerken? Volgens mij staat dit in sommige contracten

Dit mag je in het algemene bijbaantjestopic vragen.