Hoe omgaan met overlijden familie van vriend?

Hoi meiden,

Vandaag is de tante van mijn vriend overleden aan botkanker. Voor de familie van mijn vriend betekende zijn tante erg veel. Het was dan ook een grote schok voor ze toen ze hoorden dat ze kanker had.
Nu heb ik nog nooit eerder meegemaakt dat er iemand in mijn omgeving is overleden en ik weet dus ook niet heel goed hoe ik hiermee om moet gaan.
Nu is mijn vraag aan jullie wat jullie zouden doen om je medeleven te tonen aan de familie van mijn vriend? Een kaartje schrijven, persoonlijk condoleren, of beide? Of iets totaal anders?

Alvast bedankt!

Ik heb het ook nog nooit meegemaakt, zowel in mijn eigen familie niet als in de familie van mijn vriend. Hoelang heb je al met je vriend? Is misschien ook wel handig om te weten voor ons, heeft er wel invloed op denk ik.

In elk geval sterkte en succes!

Sterkte! Toen mijn opa overleed heeft iedereen mij gecondoleerd enzo en me schoonouders hebben toen een kaartje naar ons gestuurd. Dat vonden mijn ouders wel lief. Dat is wel het minste wat je kunt doen. Verder denk ik dat je weinig kunt doen…

Ik heb bijna een jaar iets met m’n vriend.

Oke, dankjewel! Is het dan niet raar om bijvoorbeeld al wel een kaartje in de bus te doen voordat je ze persoonlijk condeleert?

Oke, dankjewel! Hier zat ik zelf ook al een beetje aan te denken.

Ja dat is wel waar. De reden dat ik wel een kaartje in de bus wil stoppen is omdat ik daar meer medeleven op kan tonen heb ik het idee, in het echt heb echt moeite met zoiets uit m;n mond te krijgen. Ik vind dat echt moeilijk. Persoonlijk condoleren doe ik sowieso wel, maar wil graag nog wat meer medeleven tonen aangezien zijn tante erg veel voor hen betekende.

ik denk dat je vriend het liefste heeft dat je bij hem bent in deze tijd.
verder idd wat HartYou zegt.
heel veel sterkte toegewenst!

Toen mijn oma was overleden was mijn vriend overal bij. De condoleance, crematie en daarna ook nog. Zijn ouders waren bij de condoleance en hadden ons een kaartje gestuurd :slightly_smiling_face:
Dat zou jij ook kunnen doen?

En o! Gecondoleerd en sterkte voor je vriend.

Dankjewel!

Dankjewel! Ja dat is denk ik het meest wat ik kan doen.