Hoe om te gaan met terugkerende gedachten

Ik heb vroeger iets naars meegemaakt.
Tot voor kort heb ik wel mee kunnen omgaan, maar nu denk ik er veel aan.
Ik denk dat er nooit meer vanaf kom als het terugkomt.
Ik ben vroeger aangerand door een leraar en ik zie die man nooit meer maar toch denk ik er de laatste tijd veel aan.
Hoe kan het zijn dat iets wat maar kort duurde zoveel impact heeft gehad?

Alle tips/advies zijn welkom.

Awh wat een vervelende situatie! Ik heb hetzelfde, maar dan met iets anders. Zoiets kan natuurlijk nooit helemaal weg gaan, maar misschien helpt het om je gevoel van je af te schrijven of er met iemand over te praten? Heel veel sterkte in ieder geval! <3
xxxx

met een psycholoog praten kan erg opluchten,
ik heb ook een paar maanden bij een psycholoog gezeten, wel voor heel iets anders, maar dat heeft bij mij heel veel geholpen.
heel veel sterkte ermee in ieder geval!

Allebei bedankt ik heb er vroeger met zo’n iemand over gepraat maar nu komt het terug.
Misschien inderdaad terug gaan.
Wat iemand schreef is denk ik ook waar, dat zoiets nooit weggaat.
Maar ik hoop echt dat ik er normaal mee kan omgaan.
En geen woede meer voel als ik erover lees/praat al is dat niet vaak.
Raar hoe dingen (helaas) kunnen lopen.

dit gaat heel raar klinken maar misschien werkt het voor jou, kan je niet als je dat beeld weer voor je ziet je inbeelden dat je hem een keiharde trap in zn noten geeft? alsof je hem als het ware van je af trapt waardoor hij je niks kan maken en je dat machteloze gevoel kwijt raakt.

:stuck_out_tongue: naja succes in ieder geval… hopelijk gaat het weg want het lijkt me wel heel vervelend!

Ik herken het, alleen gaat het bij mij om iets minder ernstigs, maar in de tweede was er een roddel over mij, en toen wisten alle jongens van school mijn naam, en riepen het hele jaar door naar me, floten me na etc. en dat ging door tot midden vierde. ik had het weggestopt maar nu door al die pest gebeuren in de media komt het terug, en hard ook.

Wat ik ga doen en wat denk ik het beste is voor jou is er met iemand over praten die er verstand van heeft, een psycholoog bijvoorbeeld, of je mentor.

Succes, en ik hoop dat het lukt

heb je wel eens van EMDR gehoord? een dat is een soort therapie waarin je de gedachtes en herinneringen anders opslaat in je hoofd en er minder last van hebt. Het klinkt als iets wat jou zou kunnen helpen, maar daar moet je voor naar een psycholoog. ik hoop dat het je lukt!