hoe ? nieuwe vriendinnen maken .

Nieuwe vriend & Vriendinnen maken !

Het is niet makkelijk om gewoon op straat
een wild vreemde aan tespreken.
maar met deze tips hoop ik het toch een beetje
makkelijker temaken.

1 : Waar?

• In de bibliotheek.

• in het park

• in een winkel

• op straat
      in het zwembad

voor je wat zegt tegen die persoon ,
probeer eerst om oogcontact te maken
en te glimlachen . :ok_woman:

Wat kan je zoal zeggen ?
biblioteek ; kom je hier vaker ? , dat zietr een leuk boek uit !
park ; als diegene bv een hond meegeeft dan ; wat een mooie hond ! hoe heet hij ??
winkel ; leuke t-shirt , waar heb je hem gevonden ?

Voor als het gesprek stil zou vallen ;
woon jij hier in de buurt ?
hoe oud ben je ?
wat is je naam ?
weet jij toevallig hoe laat het is ?

DO’S !

• glimlachen & oogcontact.

• vragen stellen .

DONT’S

• teveel (!!) over jezelf praten

• niet luisteren naar wat de ander zegt.

maak beter geen gebruik van internet,
je weet nooit wie achter welk profiel verborgen zit !

hopelijk hebben jullie er wat aan,
plaatsen & openingszinnen zijn welkom.

volgens mij bestaat er nog geen topic daarover?
zowel ! zet dan maar 'n slotje!

xxx

op zich wel goede tips, maar ik zou uitkijken met dat oogcontact. Dat kan ook nogal creepy overkomen, haha :stuck_out_tongue:

hahaha ! :grin:

Ik zou dat eigenlijk een beetje vreemd vinden, als ik een boek sta uit te kiezen, dat er ineens mss iemand tegen mij begint te praten :stuck_out_tongue: Maar dat kan aan mij liggen xD

^ Ja ik ook, dat iemand dan een heel gesprek tegen je begint… Als diegene nou wat vraagt of kort iets zegt oke, maar als hij helemaal begint over hoe oud ik ben, hobby’s en dat soort dingen, zou ik het wel een beetje raar vinden eigenlijk.

ik denk dat het een beetje cultureel bepaald is dat het in deze streken “raar” is om vreemde mensen aan te spreken… Als ik op vakantie ben word ik vaak gewoon op straat of in de winkel aangesproken, en ik zie hier eerlijk gezegd geen probleem in.

Leuke tips voor meiden die moeilijk een gesprek kunnen aanknopen! Ik hou dit topic in de gaten :slightly_smiling_face:

In films heb je altijd dat er bijv een meisje in de bieb staat en in een boek kijkt. En dan komt er een überknappe jongen aan en die zegt 'dat is een mooi boek, zeker aan te raden, maar deze *pakt ander boek* is nog beter :wink: ’ Meisje: ‘oh, waarom’
*kletskletsklets*
En uiteindelijk zijn ze boyfriend en girlfriend :stuck_out_tongue:

Maak beter geen gebruik van internet? :open_mouth:

Ja, okee, je moet voorzichtig zijn, en niet zomaar je adres of telefoonnummer geven, maar de drie mensen die mij het beste kennen heb ik via het internet leren kennen, en eentje heeft mij echt door een hele moeilijke tijd gehaald, en is echt m’n beste vriendin.
Ik vind het eerlijk gezegd meestal vrij irritant als mensen opeens tegen me beginnen te praten omdat ik toevallig naast ze sta/zit ergens :’)

Maarja, voor sommigen kan dit idd wel handig zijn, dus oke (:

okee , je hebt een feit jaa :grinning_face_with_smiling_eyes:

Als iemand zo tegen mij zou beginnen zou ik echt denken van: Rot op, ik kom hier om te winkelen/me hond uit te laten/een boek uit te zoeken.
Haha, maar misschien denken anderen er anders over ;p

^Ik zou het zelf wel leuk vinden om aangesproken te worden, maar zou het zelf nooit doen omdat de meeste mensen zoals jou reageren :stuck_out_tongue:

^precies dat :stuck_out_tongue:

Ik heb wel een keer gehad dat een jongen uit het niets tegen me begon te praten toen ik de trein uit stapte, maar de motor ronkte nogal (dieseltrein) dus hij moest het 4 keer opnieuw zeggen. Maar hij ging meteen vragen hoe ik heette, waar ik woonde en waar ik op school zat + hij zag er raar uit, dus toen had ik ook zoiets van ‘ja doeiiii’ :stuck_out_tongue:

Dat is waar, ik moet even mijn post aanpassen: het is allemaal heel leuk zolang het geen mislukte versierpogingen zijn.

dit dus

ik vind het al vervelend als jongens die ik niet ken ineens tegen me beginnen te praten en me de hele tijd aankijken en glimlachen.
dus als een meisje doet dat… ren ik al helemaal weg x]

goeie tips :grin: !

dank je ! :grinning:

dus niemand , echt zou ze gebruiken? :grin:

^^ ja weet je ik kan het wel gebruiken, maar ik ben niet echt heel sociaal met mensen ik zou het niet echt durfen hahha ;$