Hoe nieuwe mensen ontmoeten?

Hoi Girlsceners :grinning:,

Ik had even een vraagje, ik ben 14 jaar en heb de laatste tijd niet veel sociale contacten meer. Ik had ze wel, vriendinnen (heb ik ruzie mee, ze beschuldigen me van iets wat ik niet gedaan heb.) en mijn andere 2 vriendengroepjes daar heb ik weinig contact meer mee. Ik heb nu zeg maar 2 goede vrienden, en 3 mensen waarmee ik kan afspreken als ik zeg maar het vraag. Ik voel me gewoon heel naar dat ik van een heel druk sociaal leven naar bijna niemand ben gegaan. Wie weet een manier om nieuwe mensen te ontmoeten? Meisjes lijkt me wat makkelijker, maar ik ben altijd al meer van de jongensvrienden geweest, is daar een goed manier voor?

Vrienden van vrienden?

Das wel een goed idee, en dat probeer ik ook vaak. Soms werkt t helemaal niet… En soms voel ik me ook gewoon teveel

Hee!

Maak je niet te druk om het aantal vrienden, maar op deze manier zie je juist wie je “echte vrienden” zijn. Je bent nog jong, je zal nog vaak van vriendengroep wisselen, dat hoort bij de leeftijd. Zoek ook eens contact met andere klasgenootjes, misschien zijn zij in werkelijkheid heel anders dan je eigenlijk verwacht! Ook helpt een sportclub vaak mee met het ontmoeten van nieuwe mensen. :slightly_smiling_face:

Ja, het probleem is alleen dat ik wel nog heel graag bij die groepjes wil horen. Ik probeer meestal wel contact te zoeken en daar doe ik ook echt mijn best voor maar ik ben ook erg onzeker. Ik heb ook gedacht om op tennis te gaan. I.v.m CVS twijfel ik daar nog over

Je hebt denk ik vast nog wel iemand over? Misschien een keertje met deze persoon uitgaan (Ik weet niet hoe dat bij jullie zit, bij ons ‘boeren’ in limburg gaan we al vanaf onze 14e naar de keet en naar de jeugdsozen). Daarbij leer je al veel mensen kennen!

Bij ons heb je FRIS en Smack ja, goed idee! Ik ga wel een keertje vragen of ik daarnaartoe kan met diegene!

Verder nog ideeën ?

sport(club)

Je kan altijd mensen uit de andere twee vriendengroepen een berichtje sturen of ze zin hebben om iets leuks te doen in het weekend! Misschien bouw je dan opnieuw die vriendschap op en anders heb je gewoon een leuke dag met ze gehad

Op een teamsport gaan. Je zit dan met veel mensen, dus is het makkelijk om contact te maken.

Ja inderdaad, bedankt!

probeer eens op andere mensen af te stappen die je wel aardig lijkt, wie weet

Ja ik neem me heel vaak voor om dat te doen, maar wat zou ik dan moeten zeggen? Dan durf ik het uiteindelijk toch weer niet weet je.