Hoi allemaal,
Laatste tijd is er nogal veel gebeurt in mijn leven en ik merk dat ik heel erg snel op mijn tenen getrapt ben of dat ik bang ben mezelf/mijn mening te uiten omdat ik bang ben wat anderen van mij denken.
Ik wil gewoon niet meer dat lieve meisje zijn die d’r mond maar houd zodat ze niemand kwetst of om zichzelf te beschermen.
Ook bijvoorbeeld als iemand iets bot naar mij overbrengt of hard tegen mij praat raak ik daar erg van streek van en ga ik huilen om de meest kleine dingen. Ik merk dat om die reden vaak misbruik van mij word gemaakt omdat ik zo extreem gevoelig ben en te snel aan anderen denk.
Mijn grote zus bijvoorbeeld heeft dat totaal niet, zij zegt gewoon wat ze vind en zij is gewoon van ja als iemand mij niet mag of niet met mij wil leven dan rot je maar op en dan zit zij er verder niet meer mee. Ook als iemand haar beledigd of iets zegt wat haar niet aanstaat spreekt ze die persoon erop aan. Jammer genoeg heb ik dat wel heel erg en ik wil gewoon af van die eigenschap.
Heeft iemand aub tips voor hoe ik deze eigenschap het beste onder controle kan houden en niet hele tijd mezelf druk maken om anderen? Ik haat dat echt voor mezelf en het heeft mij al meerdere keren in de shit gebracht…
Alvast bedankt x