Hoe netjes ontslag nemen.

Hallooooo lieve meiden,

Ik werk sinds kort bij de kruitvat, op het begin vond ik het helemaal geweldig. Iedereen was lief voor mij en wanneer er iets moest gebeuren stond iedereen klaar om te helpen, athans dat kwam zo op mij over. Mijn bazin was er niet heel vaak omdat ze nog al vaak ergens anders in moest vallen. Ik zit nu nog steeds in mijn proeftijd. Na een kleine week was het leuke van mijn collega’s er wel af. Ze zijn continu aan het bitchen tegen elkaar en ik voel me een beetje iemand die er middenin staat, ook moet ik vaak alle vieze klusjes opknappen. Gisteren had ik mijn eerste werkdag met mijn bazin ( haha ik denk dat iedereen van de 1+1 gratis make-up actie wist ) nouja het was alleen maar gekut en gestress , het is dan op zo’n avond niet heel fijn om te gaan werken. Nadat de winkel en alles was afgesloten begon ze vol de aanval op mij omdat iemand ongevraagd met mij geruild had ( had zij wel overlegt met mij ) en dat we dat allemaal binnen de kruitvat moesten bespreken. Ik ben ondertussen ook bij een ander bedrijf aangenomen waar ze me meer behandelen zoals het zou moeten en waar ik ook veel meer verdien.

Ik zit nu dus met mijn telefoon in mijn handen en heb geen flauw idee hoe ik het nu aan moet pakken. Dat ik zeer graag ontslag wil is 100 % zeker.
Ik sta nog ingeplant voor 3 weken, moet ik die allemaal gaan werken? aangezien ik nog steeds in mijn proeftijd zit en geen contract getekend heb?
Ik ben trouwens 17.

Als je proeftijd erop zit kun je gewoon in een gesprek zeggen dat je hier niet wilt blijven werken. Je krijgt dan geen contract.
Let er wel goed op dat je uitbetaald krijgt voor deze maand!

Dat klinkt niet heel gezellig allemaal!
Omdat je in je proeftijd zit (en je geen contract getekend hebt) kun je stoppen wanneer je wil. Maar omdat jij geen contract getekend hebt, zijn zij dan ook weer niet verplicht om je te betalen! (er staat niks officieel op papier…)

Dus ik zou even langsgaan en vertellen dat het niet is wat je ervan verwacht had. Dan kan je in goed overleg afspraken maken.

Ik zou gewoon even langs gaan en zeggen dat het je niet bevalt of dat het werk niet samen gaat met school o.i.d.

Ik zou het face to face gewoon vertellen. Dat het niet helemaal ging zoals je verwachtte en dat je het er niet naar je zin hebt. Ik weet alleen niet hoe het zit met de betalingen, dat zal je bij je baas en collega’s moeten vragen.

Volgens mij is het antwoord al een paar keer gezegd. Heel veel succes ermee!

Dit mag in het algemene bijbaantjes topic.