hoe nemen jullie afscheid van vrienden?

Ik vraag me af hoe jullie afscheid nemen van een ‘gewone’ vriend/vriendin, van het andere geslacht.

Geef je dan een knuffel, kus op de wang, of zeg je gewoon doei?

En bij mensen van het andere geslacht die niet echt vrienden zijn, maar die je wel graag mag, maar niet echt heel close mee bent?

Ik zeg eigenlijk altijd gewoon ‘doei, tot de volgende keer’. Ik knuffel eigenlijk nooit bij het afscheid. De meeste van mijn vrienden/vriendinnen zeggen ook altijd gewoon gedag, zonder knuffel of kus. Ik had weleens dat iemand mij afstandelijk vond hierdoor, hij was blijkbaar zelf wel gewend altijd een knuffel te geven bij het afscheid.

Ik zeg gewoon doei, ik vind knuffelen altijd gelijk zo klef en dramatisch. Dat komt over alsof je elkaar nooit meer gaat zien :’)

Ik zeg gewoon byeeee of joooooow :’) ik ben echt geen knuffelmens haha

ja dat vind ik zelf ook. Maar ik zie ook wel mensen om me heen voor wie het heel normaal is/standaard is (bij mijn eigen vrienden/vriendinnen dan weer niet)

ik pas me aan hun aan wand ik heb niet egt bepaald iets maar heb vrienden die geven altijd een hand vriendinnen die 3 kussen geven dus doe ik dat ook maar bij hun.

maar zelf schreeuw ik altijd doeiiiii

Over wat voor afscheid gaat het nou? Rare vraag vind ik het…

Bij de meeste vrienden gewoon een knuffel.
Tenzij het er veel bij elkaar zijn dan heb ik geen zin om iedereen te knuffelen :’)

Ik geef meestal wel een knuffel ja…

drie zoenen

dat verschilt, soms is het gewoon alleen doei, soms een knuffel en soms 3 zoenen.

op school is het meestal gewoon doei, heel soms een knuffel
en op feestjes vaak ene knuffel en/of drie zoenen.

Ligt eraan wie het is,
mn twee allerbestevrienden geef ik een kus, ja misschien is dat voor jullie raar maar we kennen elkaar sinds groep 2 en geven elkaar, zolang als ik me kan herinneren al een kus.
bij goede vrienden een knuffel

mn allerbeste vriendin geef ik ook een kus,
hele goede vriendinnen kus op de wang
en gewoon vriendinnen een knuffel

Eehm ik zeg doei. :’)
en bij een andere heb ik nog een hand groet.
Bij vakanties geef ik wel altijd een knuffel

Knuffel ‘‘ciao’’

Ik geef altijd een kus op de wang en als ik ze nog niet zo lang ken dan zwaai ik meestal en zeg ‘ciao’ of ‘doei’.

1 van mn vrienden 3 kussen maar dat is ondat we bevriend zijn met onze families zegmaar voor de rest altijd doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii latah see you later etc… haha

Ligt eraan wie het is :stuck_out_tongue: soms alleen doei, soms 3 kussen, soms n knuffel…

Soms een knuffel met vriendinnen, anders gewoon doei/ciao/adios/joooo haha.
Bij vrienden ook gewoon doei, soms ook een knuffel.

Eigenlijk verschilt het heel erg dus laat maar, heb hier geen goed antwoord op :’)

Haha ik ook. Alhoewel het er een beetje aan ligt met wie ik afscheid neem. Bij sommige weet ik gewoon dat ze me een knuffel gaan geven of bij mensen die ik maar heel soms zie, geef ik vaak wel een knuffel. Voorderest krijgt iedereen een liefdevolle doei.

Eigenlijk bij alle goede vrienden altijd een knuffel + kus, en gewoon bij schoolfeesten etc. of feestjes met mensen die ik minder goed ken doe ik gewoon wat zij doen. Meestal 3 zoenen of gewoon een doei.

Ligt eraan wat voor afscheid. Als ik weg ga van school is het gewoon ‘doei’. Als het zomervakantie wordt of ik zie vriendinnen gewoon langer niet dan een aantal weken/maanden dan wel een knuffel.