Hoe neem je ontslag?

Heey meiden! :couplekiss_man_woman:

Ik werk nu elke zaterdag (en de koopzondagen) bij de Hema (dit is mijn eerste echte baantje). Deze zaterdag word mijn 3e werkdag maar ik zie het eigenlijk niet echt zitten.
Het is erg druk met mijn opleiding ernaast en ik vind het werk niet leuk.

Ook bezorgd school mij erg veel stress, mijn week ziet er als volgt uit;

Maandag en woensdag tot 5 uur naar school en de donderdag en vrijdag hebben we stage tot 6 uur… En dan werk ik op zaterdag van 9;00 tot 17:30… dus dan heb ik maar 1 dag weekend en 1 dag de tijd om mijn huiswerk etc op orde te hebben… (Voor mij persoonlijk is dat allemaal te veel).

Maar toch wil ik heel graag wat bijverdienen… Alleen heb ik geen idee hoe?! Ik ben heel creatief en ik ben echt geen ‘werkpersoon’, ik doe veel liever wat voor mijzelf etc omdat ik werken simpel weg gewoon niet vol hou.

Bij Hema werk ik nu ook in de vakantie en dat is bijna heel de zomervakantie!!!
Ik heb maar 2 vrije weken! :frowning_face:

Alleen omdat ik nog maar 2x bij Hema heb gewerkt vind ik het moeilijk om al gelijk ontslag te nemen want… Hoe doe je zoiets?

Moet ik mijn baas dan in het begin van de dag aanspreken of aan het einde van de dag? Of moet ik haar bellen/mailen? En wat zeg je dan eigenlijk? :anguished:?

Xoxoxox:zwaai:

Ik heb ook na 2 dagen ontslag genomen bij de hema. Heb toen gebeld naar de winkel en gezegd dat ik graag een gesprek wilde met de manager. Toen heb ik gezegd dat ik ontslag wilde en uitgelegd waarom. Was zo geregeld

Heb je dat

Heb je dat aan de telefoon verteld? Of had je een persoonlijk gesprekje met de manager?

Ik vind eerlijk gezegd dat je wel erg snel opgeeft. Je hebt nog maar 2x gewerkt. In het begin is een baantje wennen, vooral als het je eerste baantje is. Het wordt vanzelf leuker.
En je kunt toch ook savonds nog een uurtje aan je huiswerk besteden? Als je alles opspaart tot 1 dag dan is het inderdaad veel werk.
En 2 weken vrij is heel normaal, dat heb je straks in het echte leven ook.
Hoe oud ben je en hoeveel uur werk je?

Ik heb het echt enorm druk naast mijn opleiding, niet alleen met school werk maar ook met persoonlijke dingen waardoor alles echt teveel word aan mijn hoofd. Ik ben 16 en ik werk elke zaterdag van 9;00 tot 17;30 en ook de koopzondagen.

Maar waarom heb je het dan aangenomen? Dat wist je toch 2 weken geleden ook wel?

Hoe komt het eigenlijk dat je zo lang werkt als student?

Althans bij ons in België hebben jobstudenten een Max aantal uren om te werken en dat deel je zelf in. Ga je in de vakantie werken? goed, Weekendjes? ook goed :’)

Dus ik weet niet wat de regels zijn in Nederland.

Zoals Moriarty zegt, vind ik ook dat je nogal snel opgeeft. Na een bepaalde tijd gaat alles op ‘automatische’ piloot en kan je je ritme vinden.
Probeer nog even vol te houden.

Ik wil heel graag wat bijverdienen, en mijn ouders vonden het tijd dat ik eens op zoek ging naar een baantje.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Mijn uren staan gewoon vast.
En jaa ik snap wel dat jullie dat vinden hoor :cold_sweat:
Maar waar ik mee deal naast school en werk is nogal best wel wat. En ik dacht dat ik dat wel aankon met een bijbaantje. Maar ik merk dat het toch echt te veel word in 1x.

^ Ik zou opzoek gaan naar een bijbaan waar je wat meer verdient, en wat iets leuker is. Ik had zelf namelijk een tijd terug een erg leuk horeca baantje met erg gezellige collega’s, en verdiende daar 6,50 plus fooi. (voor 16 jaar). Ik vond het echt erg leuk om te werken daar.
En tja, je moet niet dingen gaan doen die je saai vindt, zeker niet als je 16 bent. Ik vind niet dat je te snel opgeeft, je moet wel gewoon dingen blijven doen die je leuk vindt en een beetje kunnen genieten van je leven.

Aaww das erg lief! :slightly_smiling_face:
Ja ik verdien zo’n 3 euro per uur dus ongeveer 22 euro voor een volle zaterdag…
En misschien is de horeca wel leuk ja! Bedankt voor de tip!!

^ Dat is echt helemaal niks :astonished: Ik zou het er echt niet voor doen :cold_sweat: Je kunt beter bij de Albert Heijn nog werken dan, daar verdien je ongeveer 5,50 per uur en op zondag verdien je dubbel (dus 11,00 per uur). Maar horeca vond ik persoonlijk leuker, alleen bij de AH kon je wel beter combineren met school (zoals 2 of 3 avonden/ochtenden werken)

Misschien moet je eens vragen of je gewoon minder uren kan/mag werken en/of zoeken naar een baantje waar je dat aangeboden krijgt.

Ik denk dat ze het wel verstaan als je wilt wennen en dus kijken of het wel haalbaar is.

Helaas is dat in Nederland iets anders, en zeker bij de Hema haha. (zelf ook een jaar gewerkt, tis best strikt, vooral als je nieuw bent)

Een bijbaantje is zeker handig. Mijn zusje wou vroeger nooit werken en komt nu nergens aan de bak omdat ze geen werkervaring heeft. Ik heb vanaf mijn 14e aan 1 stuk door gewerkt (ben nu 23) en word overal aangenomen omdat ze aan mijn CV al zien dat ik een harde werker ben. Plus je verdient geld.

Horeca klinkt leuk maar bedenk je wel dat dat vaak ook savonds is. En geloof mij maar dat het veel zwaarder is dan het werk wat je bij de Hema doet.

Jaa ik zal eens kijken voor iets wat inderdaad makkelijker is met school.

Bij de hema waar ik werk kan dat dus niet… Je word gewoon een bepaald aantal uur opgezet.

Ik heb niet verteld aan de telefoon dat ik ontslag wilde. Dat heb ik gezegd in het gesprek. Maar ze zei dat ze het al had verwacht doordat ik belde

Daar heb je gelijk in! :slightly_smiling_face: Ik heb wel eens in een klein cafeetje gewerkt, soms deed ik de bediening maar ik werd bijna altijd opgezet voor afwas en verdiende echt heel erg weinig.

Ahh okee dankjewel! Ik zal wel eens kijken wanneer ik dan maar een belletje doe!