Hoe moet je mode tekenen??

ik wil later iets met mode gaan doen en ik wou kijken of ontwerpen miss. iets voor mij is maar ik weet niet echt hoe je het lichaan en hoofd enz. moet tekenen??
Hebben jullie miss. tips of website waar ze het uitleggen ??
ik wil het lichaam-hoofd erbij tekenen dat ziet het er wat leuker uit !!

Plzzz stuur dingen !!

XX.

google.

Heb je überhaupt ideeën die je kan onderbouwen?

Zeg, doe eens niet zo gemeen. Ze meot het toch ergens leren/vandaan halen.

[b]ik wil het lichaam-hoofd [u]erbij[/u] tekenen dat ziet het er wat leuker uit !! [/b]

Ze heeft dus idd al ideeën.

Verder zou ik zeggen:

1. ga eens naar de bieb boeken over menselijke anatomie zoeken en eventuele andere tekenboeken.
  2. zoek bij google op de woorden: ‘fashion drawing tutorial’
  3. kijk eens bij alle project girlscene topics en probeer het eens na te teken, dat helpt meestal ook al veel.

SUCCES!

-

als je inspiratie nodig hebt (wat denk ik niet het geval is maar ik wil het toch posten :stuck_out_tongue:) kan je in tijdschriften of op internet naar ontwerpen kijken zodat je zelf ideeen krijgt

zo van : heee laat ik eens mode gaan ontwerpen, zoiets moet je altijd al in je zitten of je fascineren en niet zo van 1,2,3 dat wil ik doen.

bij de bieb hebben ze een boek over mode tekenen
succes

Heb een plaatje gevonden, hoop dat je er iets aan hebt?:wink:

http://i43.tinypic.com/2eanswp.png

Iedere ontwerper heeft een eigen stijl, om dat te worden hoef je zelf niet goed te kunnen tekenen, je moet alleen je idee duidelijk kunnen maken. Op een modeschool leren ze je tekenen en op een manier waarop het duidelijk wordt. Natuurlijk heb je hierbij dan nog wel je eigen individualiteit, want zoals ik al zei, iedere ontwerper heeft een eigen stijl.
Maar ik zou gewoon oefenen. Verhoudingen zijn vaak niet inorde [lange benen, te dun] en het draait gewoon om de kleding. De rest is alleen maar om het sprekender te maken.
Om beweging te leren uitbeelden kan je zo’n vaag poppetje kopen, met van die bewegende dingetjes [ikea had ze]. Kan ze niet echt goed omschrijven, van hout, en dan kan je het in verschillende posities zetten.
Verder kan je nog plaatjes op het internet zoeken of een boek huren in de bieb.

ik heb 1 boek wat gaat over mode illustreren (poses, kleding texturen tekenen, gezichten enzo)
1 boek met hoe je cartoons en gezichten kan tekenen, maar ook met poses
1 boek met witte plaatjes die al voorgedrukt zijn, maar waar je zegmaar kleding kan intekenen

http://i42.tinypic.com/14cwivb.jpg

foto:
boven (die roze) = waar je in kan tekenen, gekocht bij de Action dit jaar nog
links = speciaal met mode illustreren, gekocht bij de boekhandel ooit
rechts = voor cartoons en gezichten, gekocht bij de boekhandel ooit

Het was niet gemeen bedoeld, sorry.
Maar ze moet dat wel kunnen. Anders kan ze een plaats op de eerste de beste academie wel vergeten.

Er bestaat zo’n boek met allemaal lichamen, waar je op kan tekenen. Te koop bij de bartsmit, en als het goed is 7,95.

Met een potlood ofzo.

@ chocoMELLL
ik heb die onderste 2 boeken ook xD
gewooon in tijdschriften

Dankje wel !! Allemaal ! :grinning:
Maar ik zoek bijv. een website of een boek net als manga tekenen.
Dan doe ze stap voor stap hoe het allemaal moet …
En ik kan het echt nergens op internet vinden.
Ik ga zeker in de bieb kijken voor boeken !

Misschien moet je dan ff op google zoeken naar zo’n boek of bol.com (ook bij de engelstalige boeken :wink: )
want dan heb je nog wel kans dat ze er een hebben