Hoe moet je leiding geven in een winkel?

Hallo,

Ik heb een vraag over hoe een manager / assistent zou moeten overkomen op het personeel in de winkel, dan heb ik het over delegeren, motivatie etc!

En dan nog het volgende: zou jij als leiding gevende je personeel de schuld geven als er een omzet niet gehaald wordt! Of zou je je personeel afsnauwen en afkatten ?

Dit kan ook wel in je andere topic.

Hoe the fuck kan het personeel er aan doen als er een omzet niet word gehaald? Natuurlijk moet je ze dan niet afsnauwen en afkatten, daar kunnen hun niets aan doen.

Ik zou m’n personeel zeker niet afkatten en afsnauwen, want hun schuld is het niet dat er niet genoeg omzet behaald wordt. Ze spelen er wel een rol in, maar uiteindelijk zijn het toch de klanten die de kleding moeten kopen en zorgen voor de omzet en niet de verkopers. Je hebt soms wel van dat chagrijnige personeel, en dan heb ik als klant wel minder zin om daar iets te kopen. Je hebt soms ook van dat personeel dat meteen zodra je binnenkomt vragen of ze je kunnen helpen. Meestal wil ik dan gelijk uit die winkel wegrennen, dus dat kan ook een negatief effect hebben (ondanks dat ze dat meestal gewoon moeten vragen).
Ik zou overigens niet weten hoe je moet leidinggeven.

Dat laatste heb ik ook ja, ik ga ook niet graag in een winkel als mensen alleen achter je aanlopen of je gelijk helemaal willen helpen enzo xd

het is gelukkig bij ons in de winkel niet zo dat we meteen op de klant afstappen om te helpen, wel stap ik op een klant af uit mezelf om hun te zeggen dat als ze hulp nodig hebben of vragen dat ik er ben voor ze.

en verder bij de paskamers toon ik meer me intresse in de klant, dan dat ik zo over kom dat ze iets moeten kopen!
daar in tegen is onse intern assistent zo ‘‘irritant’’ dat als ik aan het praten ben met klanten en ze aan het helpen ben ze altijd uit het niets tegen mij zegt waar de klant bij staat ‘‘BIJVERKOPEN’’ en dan kijk ik er echt zo aan van :face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow:

[size=78%]en dat gebeurd regelmatig
gister was het dan dus zo dat ik een meisje had van 14/15 jaar die een jurkje moest hebben voor een gala, en ze had al een paar gepast, dus ik had er nog 2 laten zien en 1 vond ze dan leuk maar ze twijfelde nog dus ik leuk praten met de moeders en haar vriendinnetje en dus me assistent om haar mening gevraagt en dan begint ze meteen over een blazer te praten?

[size=78%]omzet ook niet gehaald etc dus alles kwam neer op mij en me collega door 1 moment opnamen. en ze snauwt je gewoon af. het is niet leuk meer en dan spreek ik voor mezelf uit 6 jaar ervaring.

ja jammer genoeg doet ze dat, en zijn wij het probleem zo gezien dat we de omzet niet gehaald hebben, en afgelopen zaterdag zonder manager hebben we top gedraait. dus ik snap gewoon niet waarom ze ons aanvalt en niet bij er zelf afvraagt wat er mis ging. want pas om half 4 wist ze hoe veel de andere kant stond! en toen ging ze boos en chaggerijnig worden XD

Dat vind ik dan heel erg onterecht en dat lijkt me ook echt een rot sfeer op het werk veroorzaken. Gelukkig zijn ze bij ons niet zo x)

Dit mag in je andere topic.