Hoe moet je je handen verzorgen

Hoiii,

Bijv van moet je doen tegen droge huiden,wolkjes op je nagels
moet je je nagels knippen of veilen zulke dingen

Ik gebruik eerst handcreme, en dan vijl ik mijn nagels :slightly_smiling_face: + nagels lakken (ben obsessed als het op mijn handen/nagels aankomt!)
Het ligt er ook aan wat voor huid je hebt (als je handcreme gebruikt!..) Informeer desnoods bij een drogist.

hoi,
ik heb precies hetzelfde probleem! mijn oplossing:
van een cacoa boter(van de wibra voor 1,69) een dagcreme(essence 2 euro) dat gemixed en dan heb je een goede handcreme! of gewoon eentje van dove; werkt ook super goed (vooral s avonds en s ochtens gebruiken)

wolkjes op je nagels kan komen door zink tekort maar het kunnen ook drukplekken zijn, hier kan je niets tegendoen: gewoon laten uitgroeien
(maar je kan ze ook camouvleren: wel een base coat gebruiken want anders krijg je ook nog eens gele nagels)

suc6 er verder mee

vijlen is in elk geval beter dan knippen, hiermee maak je nagelbed kapot.

insmeren met handcremé is altijd aan te raden, je handen worden er lekker zacht van en soms versterkt het de conditie van je nagels.

zelf ben ik fan van oliebadjes,zowel met mijn handen als met mijn handen als met mijn voeten. maak een warm badje klaar(niet te warm) en druppel er een beetje olie in van bijvoorbeeld kneipp en laat je handen er lekker 5 minuutjes in liggen. verzacht de handen/laat ze lekker ruiken en werkt soms ook bij het voedden van mijn nagels.

was je handen nooit met te warm water, en probeer je handen zo min mogelijk in contact te laten komen met water(tenzij je oliebadje doet). hier worden je handen en nagels namelijk droog van. als je inbad zit bijv. leg je handen dan op de rand van het bad en niet in het water.

gebruik voordat je nagellak opdoet altijd een basecoat tegen verkleuring. bovendien pakt gekleurde nagellak ook beter op een basecoat.

soms willen nagelverharders/whiteners/voedende nagelolie ook wel eens helpen voor een betere nagel conditie.

dit is alles wat ik weet, veel succes ermee! :slightly_smiling_face: