Hoe moet je iemand troosten?

Iemand tips ofzo? Er is een dierbare overleden van een goede vriend van me maar ik weet echt helemaal niet wat ik nu moet doen…

Dat vind ik ook altijd lastig :S ik heb dus geen tips!

up

gewoon laten zien dat jeer voor diegen bent ?
weet ook niet : $

duppelpost xd

Daar ben ik ook echt een ei in maar misschien een lieve kaart sturen/geven?

Ik weet het ook nooit :s
De een wil met rust gelaten worden, de andere wil juist niet alleen zijn.
Dus ik kan je niet echt helpen,
maar heb die tips ook nodig.

Verschilt per persoon.
Ik weet meestal wel per persoon wat ik het beste kan doen,
maar ja ik weet niet wat voor persoon die vriend van jou is?
succes! xoxo

bedankt =)

up

upperdepup

Gewoon luisteren helpt meestal al (:

Idd luisteren.
Probeer iets leuks met diegene te doen, een komedie film kijken, naar de stad of een van zijn favoriete dingen.

Verschilt per persoon. Vind het zelf ook altijd moeilijk. Laat iig weten dat je er voor diegene bent.
Verder proberen aan te voelen waar diegene behoefte aan heeft en hem een beetje zn gang laten gaan. Sommigen praten er graag over, andere zoeken juist afleiding.
Laat regelmatig wat van je horen en geef m een knuffel als ie dr behoefte aan heeft. Zoiets. Je kan toch het nooit echt goed of echt fout doen.

Vraag aan die vriend van jou of hij behoefte heeft met iemand te praten…
Zegt hij dat hij geen behoefte heeft aan praten, zeg dan wel dat als hij
zich bedenkt dat je er altijd voor hem zal zijn!! En dat als hij toch wel wil praten of afleiding wil dat hij naar jou toe kan komen… ALs hij
weer wat opbloeid zorg dan voor wat afleiding, ga wat leuks met hem doen…
Laat vooral zien dat je voor hem klaar staat!! Misschien kan je een brief naar hem sturen… Die hoeft hij dan niet te beantwoorden, maar het laat wel zien dat je voor hem klaarstaat…
MAar doe alleen dingen als hij er behoefte aan heeft!!! En ga vooral geen dingen over opdringen… EN OFCOURSE OOK HEEL ERG BELANGRIJK TOON BEGRIP!!
Succes ermee!!
x

Precies wat ik wilde zeggen, geen woord aan toe te voegen. Succes!