Hoe moet je flirten?

Hee allemaal, ik was aan het zoeken naar goede flirttips! Maar al die topics zijn zo oud! Dus ik dacht; ik begin een nieuw topic! Reageer alsjeblieft al je goede flirttips! Een paar van mij:

Lachen
Oogcontact
Op onderlip bijten
Interesse tonen / luisteren
Vaak hoi zeggen

Dit heb ik van een ander topic gehaald;

1. Nonchalante gesprekken
    Het is altijd handig als je de jongen in kwestie al (via via) kent. Dit geeft een onopvallende reden om met hem te praten. Praat met hem over school. Dit is iets dat jullie gemeen hebben, en als het goed is vinden jullie het allebei niet zo vreselijk leuk. Vraag en zeg dingen als “wat heb jij nu voor les?’, ‘oh okee, leuk. Ik heb …[naam vak]’ of ‘Oh, dat vak/die leraar haat ik!’.
    Let op: Praat niet te veel over jezelf, maar vraag vooral veel dingen aan hem. Ook moet je ervoor zorgen dat je niet te zeurderig overkomt, hier kunnen jongens niet tegen. Ook kan lachen om zijn grappen helemaal geen kwaad.

2. Gemeenschappelijke onderwerpen
    Zoek uit wat hij leuk vindt, en vindt iets dat je met hem gemeen hebt naast school. Verdiep je er een beetje in (dit is niet altijd nodig) en heb het erover met hem. Lees je dezelfde boeken? Vraag naar zijn favoriet. Kijken jullie graag voetbal? Praat over de wedstrijd die gisteren op tv was. Zorg ervoor dat het, op een nonchalante manier, iets van ‘jullie tweeën’ is.

3. Signalen afgeven
    Laat subtiel merken dat je hem ziet zitten. Raak zijn arm af en toe aan als je met hem praat, kijk net iets te lang naar hem. Vraag zogenaamd onopvallend of hij al een vriendin heeft, wat voor meisjes hij leuk vindt… Let op: mocht hij bezet zijn, geef de moed niet op. Blijf vrienden met hem. Als het uitgaat tussen hem en zijn vriendin, dan heeft hij altijd jou nog om hem te troosten.

4. Onopvallend daten
    Spreek iets af met hem, maar als groep. Nodig mensen uit die je allebei aardig vindt. Je kunt natuurlijk met zijn allen naar een café of gaan dansen, maar het leukst is als je iets doet met betrekking tot een gemeenschappelijke interesse (dit is natuurlijk ook te combineren met naar de kroeg gaan!). Kijk een voetbalwedstrijd of de nieuwste anime-dvd bij jouw thuis, ga naar een concert in een park, et cetera et cetera.

5. Jou en hem
    Dit is misschien een moeilijke stap, en het vergt wat moed: vraag hem mee uit. Met alleen jullie tweeën. Maak er geen big deal van, dan doet hij dat ook niet (hopelijk). Uit eten of op een terras gaan zitten is misschien niet zo’n goed idee, omdat je niets anders hebt om je op te concentreren dan elkaar en het gesprek, zodat er vervelende stiltes kunnen vallen. Natuurlijk kan je wel wat met hem gaan drinken na de film/de wedstrijd/het concert waar jullie zijn geweest. Dit zou voldoende gespreksstof moeten leveren.

6. Herhalen en opvallen
    Herhaal de voorgaande stappen in willekeurige volgorde. Als je dit niet wilt overhaasten, moet je het rustig aan doen. Verder nog wat korte basistips, om op te vallen bij die ene jongen (of meerdere) op een positieve manier:

• Spreek hem aan als je hem tegenkomt/ Als hij je niet ziet, dan moet jij naar hem toe. Hij is niet helderziend, remember?
  • Zorg ervoor dat je er verzorgd en hygiënisch uitziet. Hiermee bedoel ik: geen geplamuur op je gezicht, maar fris gedoucht, met schoon glanzend haar en schone nagels. Dit is altijd aantrekkelijker dan een of ander stinkend kind.
  • ZEUR NOOIT! (of in ieder geval weinig). Jongens hebben een zeur-allergie.
  • Wees geen muurbloempje. Verlegen kan schattig zijn, maar hij merkt je niet op als hij je niet kan zien omdat je op lijkt te gaan in het behang.
  1. Onderneem actie
    Dit is de laatste en waarschijnlijk de moeilijkste stap uit het plan: zeg het duidelijk, zonder omwegen of hints. Vertel hem dat je hem heel erg leuk vindt, en vraag of hij hetzelfde denkt. En niet bij de pakken neer gaan zitten als het niet zo is, iedereen loopt wel eens een blauwtje. En geen enkele jongen is het waard om over te huilen.
    Je kent het wel: je staat in de discotheek of op een feestje en je ziet Hem. Knap en he-le-maal te gek. Wat doe je ? Duh, flirten natuurlijk. Maar hoe ? En wat als hij op je af stapt ? Ik geef je een paar flirttips.

Straal zelfverzekerdheid & positivisme uit
Sta niet met je handen in je zakken of met een ontevreden, arrogant hoofd. Straal geluk uit en zorg dat je zelfverzekerd overkomt! Een jongen wil geen meisje dat op haar nagels bijt van de zenuwen of stottert.

Besteedt aandacht aan je uiterlijk
Zorg dat je er perfecto uitziet. Okee, als een topmodel hoeft natuurlijk niet, maar ben verzorgd. Dat betekent: schoon ondergoed, geen vuile kleren, een goede deo, handen gewassen, nagels goed verzorgd (geen vieze zwarte randjes…) en een lekker luchtje op. Tip: zie je Hem en hij jou nog niet, werk dan gauw effe je lipgloss bij.

Oogcontact
Kijk hem subtiel aan (niet staren!!). Kijkt hij? Dan kijk jij weer eventjes weg. Herhaal dit één à twee keer, maar zorg dat je snel werkt. Niet dat hij na een minuut nog jouw blik moet vangen, want dan is ie natuurlijk al lang met iets anders bezig. Kijkt hij na een paar keer nog steeds niet ? Ga dan dichterbij staat of praat wat harder tegen je vriendinnen - niet gaan schreeuwen of overdreven doen, dan lukt het nooit meer. Op een gegeven moment zal -ie echt wel kijken. En zoniet, dan is hij niet geïnteresseerd, heeft hij al een vriendin of is het gewoon een sukkel.

Stap op 'm af
Ga naar hem toe, ook al is dit het ALLERlastigste deel van het hele spel. Doe niet aan flauwe of onoriginele openingszinnen, want daar houdt niemand immers van. Probeer gewoon te vragen wat hij van deze disco/feest/ruimte vindt, of hij er vaker is geweest, wat hij van dit liedje vindt, enzovoort. Als je écht niets weet, verzin je maar iets stoms. Maar let op: denk wel een beetje na. Niet vragen om de tijd als je een horloge om hebt of er naast je een klok hangt. Ook niks over het weer zeggen (je bent tenslotte binnen…).

Toon interesse en luister
Ben je eenmaal aan de praat geraakt, let dan vooral op hoe je doet. Niet teveel, want dan gaat het opvallen. Probeer vooral écht naar hem te luisteren, lach om zijn grapjes (ook al zijn ze saai), maar doe vooral niet te overdreven. Dan haken jongens al snel af - ze willen geen fake iemand. Vraag naar zijn hobby’s, interesses, sport en school. Ga niet té persoonlijk - vragen hoeveel broers of zussen hij heeft, wat zijn doopnaam is of wat z’n vader doet is absoluut not done. Praat ook enigszins over jezelf. Niet teveel, dan kom je egoïstisch over. Maar ook niet te weinig, dan lijk je misschien verlegen of preuts.

Don’t I
Praat nooit of te nimmer over je ex. En zéker geen negatieve praat. Zelfs “complimentjes” zoals zeggen dat hij veel knapper is dan ‘die lelijke exvriend’, mogen ECHT NIET. Doe je het (per ongeluk) wel, zorg dan dat je er niet over doordraaft, maar ook niet snel over iets anders beginnen. Jongens kennen deze regel namelijk ook.

Don’t II
Geef jezelf niet te snel bloot en zoen nooit te snel. Jongens willen immers altijd ‘jagen’. Als jij jezelf geeft, is voor hen de jacht voorbij en zullen ze al snel afhaken. En door zo’n acties krijg je al snel een soort slechte reputatie.

Tip
Als je ergens komt waar je al eens ooit een leuke jongen bent tegengekomen, maak dan een ‘leuke’ opmerking. Als hij bijvoorbeeld snel zijn drankje drinkt, zeg je: ‘zo, heb je dorst?’ (niet lullig overkomen…). Hij zal waarschijnlijk ook leuk reageren en lachen. Vanaf dat moment is het ijs als het ware gebroken en kun je de volgende keer makkelijk een gesprek aanknopen !

Als jullie nog leuke tips, gespreksonderwerpen enzenz weten! Reageer!

XOXO

Ik denk dat dit eigenlijk alles wel is (:
Toen ik bevriend was met een jongen die ik leuk vond (bij mij op school) maakte ik ook lichamelijk contact. Als we dan met de vriendengroep bij elkaar zaten tikte ik met m’n voet zachtjes tegen de zijne. Hij tikte dan weer terug en zo kon het wel een poosje doorgaan.

Als hij je niet leuk vindt zal hij het negeren en het ook niet raar vinden, vindt hij je wel leuk doet hij gewoon vrolijk mee. (:

Wees gewoon jezelf!

Be honest

heey ik vind niemand in het bijzonder leuk en ik wil wel met jongens flirten zodat ik heb geoefend en een paar ‘‘aanbidders’’ heb:p gemeen maarjaah… maar ik ben echt een ramp in flirten en k word heel verlegen ook ben ik NIET knap! een beetje een onmogelijke opgave maarjaah… wie wilt mij helpen met flirttips en tips waardoor ik beter in mijn vel zit dankjuuh

ister had ik ook een leuke , normaal beuk ik me door een menigte. maar gister glimlachte ik keek verleidelijk en vroeg aan jongens: mag ik er langs?:grinning: en hun zo: JAAA tuuuurlijk! haha leukleuk!

hahah ooo ik ben ook echt te flirterig :x hou er echt van, vooral oogcontact ^^

Tips: Lanchen, oogcontact, op je lip bijten. Combineer nummer 1 en 3 niet, dan lijk je op een schoen.

Ik hoorde laatst van m’n vriend dat ik hem zat uit te dagen om me te zoenen, voor we een relatie hadden.
Anders zou hij het nooit hebben gedurfd, zei hij. Nou, ik kan me niet echt herinneren dat ik hem heb zitten uitdagen, haha :'D
Ik denk dus dat flirten vooral vanzelf gaat als je iemand echt leuk vindt.

~

[/b]

als je hem beetje wilt uitdagen, kan je met je hand over z’n rug gaan als je voorbij loopt, van boven naar beneden zegmaar (klinkt nu echt heel vreemd, maar werkte mij mij echt super ! )

HAHAHAHAHAH ik ging dat even uitproberen achter mn laptop

Als ik op mijn lip bijt ziet dat er alles behalve sexy uit :’).

:grinning_face_with_smiling_eyes:

Gewoon jezelf zijn. Flirten gaat als het goed is vanzelf, zo niet dan zou ik er even goed niet te veel moeite voor doen. Want ik vind het er altijd nogal… Ehm weet niet wanhopig uit zien of zo.

Leuk! upp

Wees gewoon vrolijk en spontaan. En lach veel

Sorry, maar ik dacht hier gelijk aan toen ik nummer 3 las :’)

http://i50.tinypic.com/2n67o0h.jpg

Leuk topic :’) Ik heb geen tips, durf nooit iets.

ik zou dit never nooit durven! laat staan dat het niet eens van mijn geloof mag… hij is zo leuk en ik kan er niks aan doen. we waren ooit melig in een groep, en iedereen had iemand uit de groep geadopteerd. dus ik stapte met alle moed op hem af en ik zei dat ik geen huisdier had, en hij zei dan heb je jezelf toch lekker (maar hij bedoelde het voor de grap). en toen zei ik ik neem jou wel en hij wou er geld voor, dus ik gaf hem vijf cent en hij nam hem aan en nu is hij mijn dier maar hij zou het bijna terug geven. hij is erg lief en hij heeft twee zussen. soms voel ik me lelijk of dik en ik wil echt echt echt heeeeeeel graag tips om hem op een lieve manier te krijgen alsjeblieft geef me tips!! ik ben hopeloos! :frowning_face: