(Hoe) moet ik vertellen dat ik hem leuk vind?

Hi,

Er is een jongen die ik leuk vind. Ik ontmoette hem op vakantie twee jaar geleden en hij vond (vindt?) mij ook leuk. ( Mijn moeder vertelde dit tegen mij toen we terugkwamen en het is er eigenlijk nooit van gekomen.) Mijn ouders spreken soms wel eens wat af met zijn ouders. Op het begin kon ik wel merken dat hij me leuk vond, maar nu weet ik het niet zeker meer. Ik heb hem een half jaar geleden voor het laatst gezien. Ik vind hem nog steeds leuk en heb de behoefte om hem dit te vertellen. Ik heb z’n nummer niet, maar wel z’n Facebook. Is dit handig? En hoe zou ik dit eventueel moeten zeggen?
Wel gaan m’n ouders binnenkort weer wat afspreken.

xx

Jij kan ook met hem afspreken, heb je je ouders niet voor nodig toch?
Zelf actie nemen, het is al twee jaar geleden maar je bent nog steeds hetzelfde meisje waarvoor hij is gevallen toch?

Dat is mogelijk, maar ik praat niet zo met hem op app en Facebook enzo, omdat ik het eigenlijk niet durf en dat ik dan niet weet wat ik moet zeggen. Toch heb ik dan de behoefte om hem dit te vertellen, ook al praat ik niet met hem. Ik loop hier al twee jaar mee rond en vind eigenlijk dat 'ie dit moet weten.

Ik snap niet helemaal hoe je moeder tegen jou heeft kunnen vertellen dat hij je leuk vindt… Hoe weet zij dit dan?

En het lijkt me nogal apart om nu opeens aan te komen zetten met ‘‘ohjah en ik vind je leuk’’. Lijkt me handiger om eerst weer gewoon een gesprek aan te gaan en een beetje te vissen of hij uberhaubt nog wel contact met je wilt.

Hij heeft dat tegen z’n ouders verteld en zijn ouders weer tegen die van mij.

Up.

Gewoon vertellen!
Als je het niet probeert is het antwoord altijd nee :wink:
Als hij je uiteindelijk niet leuk blijkt te vinden heb je in ieder geval het geluk dat je hem niet te vaak tegen zult komen en kom je er na een tijdje toch weer bovenop.
Maar hij kan je natuurlijk ook wel leuk vinden en dat zou geweldig zijn! Het is 50/50 je weet het niet.

Succes ermee!
En onthoudt: niet geschoten altijd mis
xx

Sorry dat ik dit topic weer omhoog haal, maar ik heb hem al een half jaar niet gezien en niet gesproken. Moet ik het laten gaan of hem toch nog vertellen dat ik 'm leuk vind?

Ik herken dit wel! Gewoon vertellen! Niet geschoten is altijd mis, en daar krijg je gegarandeerd spijt van! Uiteraard niet meteen met de deur in huis vallen, maar eerst gewoon vragen hoe het gaat etc. Succes! xoxo

Of zal ik wachten tot ik hem weer zie, en dan misschien wat proberen te flirten en kijken of het wederzijds is en daarna hem een berichtje sturen?

Woont hij ver van jou? Als hij niet te ver woont, kan je eens afspreken in de buurt om een ijsje te gaan eten ofzo, altijd gezellig. Dan kan je eerst gewoon met hem wat lachen en lol maken en als je na een tijdje er een goed gevoel bij hebt kan je hem eventueel zeggen dat je hem leuk vindt.
Als hij wat verder woont (en het dus moeilijker is om af te spreken) zou ik eerst via facebook en evt sms wat praten. Je hoeft echt geen schrik te hebben omdat je hem al een half jaar niet gesproken hebt! Ik wil wedden dat hij jou doodgraag ook nog eens zou horen maar zelf niet durft contact te nemen. Ik had hetzelfde met een jongen die ik al twee jaar niet meer gesproken had. Op een dag eens een berichtje gestuurd en nu zijn we alweer een aantal maanden in contact :wink: Het kan alleen maar positief uitdraaien!
Als het lukt zou ik hem wel in persoon zeggen dat je hem leuk vindt, maar moest dat om een of andere reden niet lukken, kan het natuurlijk via sms ook :slightly_smiling_face:
Succes!

Booboooo doe je ding wat heb je te verliezen!?
Een man late zien wie er ballen heeft zorgt meestal alleen maar voor extra intresse!
Wat een lieve jongen dat ie het wel tegen z’n ouders zegt maar niet tegen de dame in kwestie.
Overspoel hem niet teveel want zo tehoren is ie een beetje verlgen.
Succes!!!

Thanks. Tips zijn altijd welkom :wink:

Ga gewoon eerst tegen hem praten op facebook en kijk dan verder

Als ik jou was zou ik een gesprekje aanknopen op facebook en uiteindelijk vragen aan hem of hij een keertje wil afspreken om wat bij te kletsen. Dan kun je ook meteen zijn nummer vragen zodat het afspreken makkelijker gaat!

Eenmaal tijdens het afspraakje gewoon plezier maken en kijken hoe het gaat. Als jij denkt dat je het aandurft moet je het gewoon vertellen, in de trand van: ‘ik hoorde dat je me toen leuk vond, klopt dat?’ … ‘jammer dat je het mij niet vertelde’ zo laat je overduidelijk een hint vallen die hem echt niet zal ontgaan.

Uit zijn reactie kun je dan vast uitgaan of het nogsteeds zo is en anders geef je het directer aan, zoals: ‘ik denk dat ik je ook leuk vond, dat is eigenlijk nooit zo veranderd…’

Ik weet dat je hiervoor heel veel moed bij elkaar moet rapen, maar geloof me dat het zeker de moeite waard is! Want met het onzekere gevoel blijven zitten of hij je nogsteeds leuk vind is toch ook niks?
Een vriend van me zei ooit: “wat je ziet hedde nog nie”. Gewoon proberen, wat heb je te verliezen? Je kan beter spijt hebben van iets wat je heb gedaan dan van iets wat je niet hebt gedaan.

Turn it on Girl! Good luck :slightly_smiling_face:

gewooon even al je moed verzamelen en dan tegen hem zeggen als je met hem bent van “ik vind jou leuk is dat wederzijds?” zo heb ik het een keer tegen mn crush gezegd , het is wel even wat ongemakkelijk als het moment daar is maar achteraf is het wel fijn als je het gezegd hebt en je hebt niks te verliezen

go girlll!! :flushed:

ik zou het gewoon tegen hem zeggen… wat heb je te verliezen??.. ik heb ook tegen een jongen via de app gezegt dat ik hem leuk vond en nu zijn we al een tijdje samen… even de moed verzamelen en stuur hem een berichtje. wie weet zijn jullie straks samen net als ik :slightly_smiling_face:

succes ermee xoxo