Hoe moet ik van hem houden?

haai meiden,

Ik ga voor een auditie voor de schoolmusical het lied hoe moet ik van hem houden (nederlandse versie van I don’t know how to love him) van Jesus Christ Superstar zingen, ik heb heel veel youtube audities bekeken en heel vaak hebben ze bij mensen van mijn leeftijd dit commentaar: je zing prachtig maar het is voor jou leeftijdsgroep erg moeilijk te begrijpen waar je over zingt.

Daarom vraag ik me af wat is de bedoeling van dit liedje, over wie gaat het eigenlijk en waarover enzo?

Alvast bedankt! xxx

Je kan het gewoon vertalen, hea???
:stuck_out_tongue:

Gewoon vertalen, en je gevoel erin leggen.

Binnen de musical context van het lied… eh, even kijken. Lang geleden dat ik hem gezien heb.

In de musical was Maria Magdalena geloof ik eerst een prostituee. Toen leerde ze Jezus kennen en voegde zich bij zijn volgelingen. En ze ging van hem houden.
Maar Jezus is eigenlijk alleen bezig met zijn boodschap, met god, met Judas en met zijn lot. Hij is te groot en te veelomvattend voor Maria.
Maar in de tijd dat zij bij hem was heeft hij haar wel veranderd, en zij is heel onzeker hierover, over de nieuwe persoon die zij door hem is. En ze is doodsbang dat hij ook misschien van haar zou kunnen houden, want het is te veel voor haar.

Dus het is idd meer dan gewoon een simpel liefdesliedje. Er zit een hele hoop verhaal achter, maar sowieso kan ik me voorstellen dat het moeilijk is voor meiden van tienerleeftijd die dit zingen om dit liedje echt te snappen (niet om af te kraken, ik denk niet dat mensen van deze leeftijd echt zoveel van iemand gehouden hebben, al zeggen ze zelf van wel) en dat het meer is dan ‘hihi ik heb een crush’.

gewoon je gevoel er in leggen, je zegt al dat je de nederlandse versie zingt dus wat is er niet aan te begrijpen?

@ Lunaste
ja dat is ongeveer wat ik zocht! :grinning: superbedankt!

maaarrr… hoe kan je je gevoel er dan echt goed in leggen…?

Okée bedankt! :grinning:

Ik denk dat dat wel goed komt, ik ging net alles even doorzingen en ik struikel alleen steeds bij 1 zinnetje, heeft er iemand tips om een KRACHTIGE hoge nooit zuiver te zingen? Zoals tenen in de grond duwen enzo maar ngomeer? :blush:

vanuit je buik zingen, en niet geknepen uit je keel. en begin gewoon goed met stemoefeningen enzo.

Het advies is al gegeven (:

Heee dat liedje heb ik ook gezongen :grinning:
Maarre ja denk gewoon aan zo’n (onbereikbare) jongen en dan komt de emotie al maakt niet uit waar de tekst over gaat :wink:

maar weetje door de zenuwen, knijpt mijn keeel dicht :S

iemand mis nog tips?