Hoe moet ik 't goedmaken?

Ik heb eigenlijk dit account alleen aangemaakt omdat ik op het moment helemaal geen raad meer weet. Ik had eergisteren ruzie met m’n vriendin. We waren allebei helemaal van slag af en ze zei; Of we blijven vrienden, of je gaat nu hééél veel moeite doen om het goed te maken.
Ik heb al aan een aantal dingen zitten denken, maar met een reep chocola aankomen en lieve woordjes influisteren over hoe geweldig ik haar wel niet vind werken niet meer.
Weten jullie misschien iets?
Stort hier jullie eigen ervaringen of goede ideeën of dingen die je graag wil dat er bij jou gebeurd als je erge ruzie hebt gehad en het goed wil hebben.
Vergeet niet dat het echt héééél veel moeite moet zijn :frowning_face:!

Alvast bedankt

Hoe komt het iig dat er zo een ruzie is? Nu is het zo moeilijk in te schatten :slightly_smiling_face:

Geen idee… Misschien een mail of een kaart sturen?
Met daarin lieve dingen ofzo?
Of gewoon iets romantisch plannen?

Sorry, ben hier niet echt goed in dus dit is een up!

Of we blijven vrienden, of je gaat nu hééél veel moeite doen om het goed te maken.

Ik denk dat je geen vrienden blijven bedoeld?

@Sleipnir.
Ik denk dat ze bedoelt dat ze een relatie heeft met dat meisje, en dat ze óf vrienden blijven, óf moeite doen om de relatie te behouden.

Correct me if i’m wrong!

Oh ja, dat lijkt me een stuk logischer, maar tegenwoordig zijn de meeste meisjes zo klef dat het niet eens nodig was. XD
Het lijkt me dan wel handig om te weten waar de ruzie over gaat.

Sowieso wil ik ff zeggen dat ik een jongen ben en geen meisje, vandaar dat ik beetje afstanderlijk deed over dit forum, want dit geeft wel aan dat ik wanhopig ben denk ik…
Het gaat niet om vrienden blijven, het gaat erom dat we juist een doorstart maken, maar dit moet met daden zijn en niet met lieve woordjes (dus een mail, kaart of gedicht)
Wat voor romantisch hadden jullie dan in je hoofd?

wacht het is een jongen die dit bericht heeft gepost hè…even voor de duidelijkheid.

Oh, jeetje, had het gewoon gelijk in je beginpost gezet!
Je moet niet te veel gaan slijmen. Dat werkt tegen, maar je mag ook niet niks doen. Ik vind sowieso dat lieve woordjes het nooit goed maken. Ben je vreemdgegaan?

Aaaah haha! Ik snap hem!
Alsnog; ik zou gewoon iets romantisch doen, iets plannen ofzo.
Maar idd niet te vaak slijmen, meeste meisjes houden daar niet zo van (a)!

Maar wat is er precies gebeurd dan?

Nee, ik ben totaal niet vreemd gegaan. We waren aan het eten met wat vrienden, en ik vond dat zij te klef was met een vriend, was naar buiten gelopen en ging een sigaretje roken, want als ik zou blijven zitten had ik boos geworden, maar het viel niet in goede aarde :S!

Wat denk je dat ik zou kunnen doen?

Oooh nu snap ik het, maar ik weet geen oplossing …

Zucht. Ze is namelijk behoorlijk boos. Oke… Ik zat te denken om met dr in 't park te picknicken, met dr naar de bioscoop gaan, daar door mn knieën te gaan en haar een roos te geven en een ander cadeautje. Dan samen uit eten te gaan ergens.

Is dit niet te overdreven, straks denkt ze dat ik meteen weer een aanval pleeg doordat ik namelijk weer dingen voor dr koop dan enzo…?

Gewoon goed uitpraten lijkt mij?
Want zij heeft ook niet echt een hele goede reden om boos te zijn ofzo.
Tuurlijk wel een beetje, maar toch… (a)

Oke hier ben ik niet goed in.

Oke, nu vind ik dus echt dat zij zich aanstelt. Jíj hoort boos te zijn, niet zij. Het is jouw jaloezie en zij moet daar mee om weten te gaan. Zij hoort te begrijpen hoe jij je voelt. Ik neem aan, dat als je iemand echt helemaal geweldig vindt, dat je ook jaloers wordt als je diegene net wat té dicht bij een ander ziet staan. Net wat té veel klieren etc.
Ik denk niet dat jij de moeite moet doen om het goed te maken, maar meer om het uit te praten.

Oke, het lijkt inderdaad net alsof ik het slachtoffer ben, maar dat is niet zo. Het is lastig om dit te bekennen, maar het is de waarheid. Het is al heel vaak gebeurd dat ik weer boos werd om helemaal niks. (jaloezie) En dit is niet echt dat zij zich niet zich aanpast aan mij, maar ik zie dingen die er niet zijn (overdreven reacties soms) en dit was de druppel, want zij vond het meevallen. Uitpraten moet wel lukken, maar wat van dat bioscoop ideetje? Of is dat ongemakkelijk…?

Dan nog vind ik dat jij het normaal moet kunnen aangeven zonder dat zij boos zou moeten worden.

OOh ik dacht dat het een meisjes was met een vriendin. Maargoed je bent een jongen. Uh oke.
Gek dat ze zo reageert. Je hebt juist (vind ik) goed gehandeld door in plaats van boos te gaan doen even te gaan roken! Ik denk dat je haar heel duidelijk moet maken hoe je je voelde en dat je het voor haar deed! Dat je niet boos wilde doen maar je bent gaan roken om je in te houden.
Maar ik kan me niet voorstellen dat ze na 1 zo’n voorval zo reageert. Misschien waren er al meerdere dingen voorgevallen? Nja ik hoop dat het lukt om het goed te maken :slightly_smiling_face:.

Hmmik zou toch echt eens goed praten.
Bios is misschien wel leuk, maar je kan beter uit eten gaan :wink:
En ik zou persoonlijk niet téveel doen op 1 dag, maar bijvoorbeeld alleen uit eten en een dvd’tje kijken ofzo.

Er zijn heel veel dingen voorgevallen, die mijn schuld waren. Vandaar dat deze reactie er nu is.
Maar weten jullie niet iets groots of goeds wat ik kan doen om het weer helemaal goed te krijgen, want we gaan nu door op de situatie in plaats van de oplossingen XD