Hoe moet ik mezelf openstellen?

Hee meiden,

Ik heb een beetje n probleempje. Volgens mij kan ik mezelf echt niet open stellen voor jongens… Als ze me aankijken weetjewel (bijv. in de klas), kijk ik steeds weg (voel ik me echt ongemakkelijk ofzo :S) en als jongens me aantikken met uitgaan ofzo of tegen me aan gaan dansen kap ik het ook meteen af (maar dat zijn ook niet mn types, maar aan de andere kant geef ik ze ook geen kans…) en ik begin me er de laatste tijd echt aan te ergeren!
Ik heb wel jongensvrienden hoor haha maar ik weet niet waarom ik bij hun wel gewoon normaal ben en bij anderen zo…

Maar hebben jullie tips voor me om me minder ongemakkelijk te voelen en me meer open te stellen voor alles?

Liefsss xxx

hee dat heb ik ook :’)

Ik probeer het te accepteren dan ga ik me er zelf minder druk om maken en dat wordt het vast wel minder.

Ja normaal heb ik er ook geen last van maar de laatste tijd irriteer ik mezelf er zo aan…

Maarja ben wel flink gekwetst door jongens misschien dat t ook daar aan ligt?

Upjeee.
Vandaag ook weer hoor… Zat te pingen met n jongen uit mn klas maar als ik m dan zie ga ik weer ontwijken… :s

Jaaa dat heb ik ook! Eerst had ik dat totaaaal niet, kon ik makkelijk flirten enzo, maar sinds het een halfjaar uit is met mijn vriend heb ik er ook moeite mee. Heel apart, omdat ik ook degene was die het heeft uitgemaakt. Maar ik weet niet wat je kan doen, sorry.

:frowning_face: Ik hoop dat het bij jou ook snel beter gaat!

Nee ik heb gewoon een irrationale angst voor alle situaties waar ik maar een beetje kwetsbaar ben. en een minderwaardigheidscomplex.

Ik weet niet hoelang jij met die jongen hebt gehad maar mischien ben je daardoor je minder gaan openstellen voor andere jongens en ben je alleen gewend aan hem?

oooh dat is echt kut. :frowning_face:

Ik heb dat ook een beetje denk ik. Hebben jullie wel al vriendjes gehad?

Niks officieels… Ja op de basisschool in groep 8 maar dat stelt gewoon niks voor.
Elke keer als het n beetje serieus wordt met n jongen word ik gewoon heel erg gekwetst zeg maar… En misschien zit t daar ook wel in hoor…

aargh ik heb dat ook,echt vreselijk irritant, maar ik zou niet weten hoe je je ind. zou moeten ‘openstellen’ En ik heb eigenlijk ook geen jongensvrienden(aa)

Heeft er nou niemand tips? :stuck_out_tongue: