Hoe moet ik hiermee verder gaan ?

Ik wil het gewoon kwijt en wil misschien wat tips.

Ik ben een 14 jarig meisje, en snel geschetst lijkt t alsof ik gewoon gelukkig ben, ik lach veel en laat eigenlijk amper wat van mijn problemen merken.

Het is eigenlijk al heel lang bezig want het heeft veel te maken met mijn onzekerheid, ik ben vroeger op de basisschool veel gepest door om wie ik was. De laatste 2 jaren van de basisschool besloot ik te veranderen en dat hielp, ik had 2 jaar een geweldige tijd en het leek allemaal goed te gaan. Toen was het tijd dat ik naar de middelbare ging, ik had er veel zin in, de basisschool achter me laten en opnieuw beginnen helaas was het niet zo. Ik kwam niet mee in de klas, ik voelde me ongelukkig en er werd achter mijn rug om veel gepraat, door plusles leerde ik een meisje uit mijn klas beter kennen en sindsdien ging het allemaal langzaam weer een beetje beter. Dat jaar erna, ging alles goed, ik kreeg vriendinnen in me klas en kon gewoon mezelf zijn, over mijn onzekerheid kon ik me steeds wat meer over heen zetten dacht ik, maar nu een jaar geleden komt alles van vroeger weer terug om een reden, een jongen. Ik heb een jongen leerde kennen waar ik helemaal verliefd op ben/was. Hij niet op mij en dat was het grootste probleem, ik kon er vrede mee vinden (dacht ik) en eigenlijk werden we beste vrienden.

En vanaf hier is eigenlijk het grootste probleem, na een ruzie met hem was eigenlijk onze vriendschap meteen over, hoe erg ik dat ook vond, maar ik begon me zelf te afschuwen. Ik vind mezelf te dik, en ik denk ook dat hij me te dik vind, maar het ergste is ik heb lichtondergewicht. Ik vind mezelf zo lelijk dat ik niet meer in de spiegel kan kijken zowat. Maar ik zie het leven ook niet meer zitten, mijn ‘‘beste’’ vriendin laat me keihard stikken op dit moment, terwijl ik juist haar hulp nodig heb. Anderhalve maand kwam mijn eerste poging tot zelfmoord, alleen om dat hij een nieuwe vriendin kreeg, ik voelde me zo waardeloos, en walgde nog meer van mij dat ik gewoon geen zin ergens meer had. Het ging gewoon weer goed, maar sinds een paar weken ben ik niet meer gelukkig, zelfmoord komt steeds vaker in me op omdat ik gewoon nergens meer geluk kan vinden, op school gaat het ook slecht etc.
Door alles slaap ik ook slecht, ik huil 's avonds veel en heb veel nachtmerries

Nu lijkt de beste oplossing Zet je over hem heen ! & Ga met iemand praten

Over hem heen zetten lukt niet, ik heb genoeg andere jongens leuk gevonden maar steeds werkte het niet omdat ik naar hem verlangde. Ik heb alles al van hem verwijderd maar ik kan hem gewoon niet vergeten.

Met iemand praten lukt niet, k ben bang dat ik andere tot last ben en eigenlijk prop ik altijd alles in me op, ik vind het ook fijn dat ik het hier even eruit heb kunnen gooien.

Sorry als het onduidelijk/lang is maar ik zit er gewoon heel erg mee !

Ahw meis wat rot voor je <3
Het komt wel goed. Je hebt jezelf al eerder overeind geholpen, dit kun je vast weer doen.

Misschien kun je met je mentor praten? Of is er op school een vertrouwenspersoon?
En anders kun je naar een psycholoog gaan.
Voel je niet schuldig dat je anderen tot last bent, dit ben je niet!
Mensen willen je graag helpen, maar je moet het wel toestaan!

En geef niet op, nooit.
:sob::muscle:

Dankjewel !
Dat is juist het probleem, ik kan zo moeilijk over mijn gevoelens praten, en als het me lukt (wat een uitzondering is) voel ik me zo lastig en stop ik er zo snel mee, het is helaas gewoon een slechte eigenschap haha.

Maar bedankt !

Dat soort mensen zijn juist getraind om over gevoelens te praten!
En je kunt het altijd proberen, toch?

Misschien zou ik het toch een keer moeten proberen !