Hoe moet ik hiermee omgaan?

Hey allemaal,

Om een lang verhaal kort te maken: Mijn moeder heeft blaaskanker.
Ik heb het er zelf erg moeilijk mee en zit ook niet echt lekker in mijn vel.
Ik vind het zwaar om het allemaal te verwerken en ik ben pas bijna 14.
Op sommige momenten trek ik het echt niet meer en wil ik ook gewoon de klas uitlopen alleen durf ik dat niet…
Ik zit dan bijna huilend in de les (ik zorg dat niemand het ziet) omdat ik het dan gewoon echt niet meer trek.
Maar hoe los ik dit op?
Want de chemo’s eindigen pas in augustus/september en daarna volgt nog een operatie van 8 uur waar de blaas, baarmoeder en de limferklieren verwijderd worden.
Dus hoe moet ik dit oplossen? :frowning_face:
Btw mijn docenten en mentoren etc. weten er inmiddels ookal van.

Groetjes x

Wow, sterkte! Er is denk ik weinig wat je kan doen, behalve zoveel mogelijk op school focussen tot de zomervakantie en zorgen dat je in ieder geval het jaar haalt! Misschien zorgt dat ook voor een beetje afleiding.

Ja… is ook wel slim indd haha.
Maar hoe kan ik dat andere probleem in de klas voorkomen?

als je docenten ervan weten, kun je aan ze vragen of je, als het echt niet gaat in de les, even naar de wc mag? ze zullen er begrip voor hebben

Ik zou gewoon vragen of je even naar het toilet mag als je het moeilijk hebt inderdaad. Desnoods aan je mentor vragen of ze de docenten erover in kan lichten, dus dat je geen gezeur krijgt als je het vraagt.
Denk dat alle docenten daar wel begrip voor zullen hebben hoor!

En als je een keer moet huilen in de klas, denk ik ook dat niemand dat raar zal vinden. Het is niet niks en het is logisch dat je daar verdrietig van wordt.

Heb je verder wel iemand waar je ermee over kunt praten?

Hoii,

Ja dat hoop ik ook dat ze er begrip voor zullen hebben…
Ja ik heb mijn mentor en 2 andere docenten waar ik super goed mee op kan schieten. Mijn mentor niet zo. maar die andere 2 wel. :slightly_smiling_face:
Maarja. ik huil niet zo graag in openbaar …

Thanks, @Moriarty en @Kyra1888 ! :slightly_smiling_face:

Groetjes!

ikzelf zou het tegen mijn klas vertellen. Gewoon zodat ze er ook wat rekening mee kunnen houden en je kunnen steunen.

Heel veel sterkte meid!