hoe moet ik het zeggen?

Oh, ik had hier laatst wat over gelezen op livelifegorgeous.nl. Je kan de indirecte manier gebruiken, door bijvoorbeeld het aanbieden van deodorant, of een spuitje parfum. De meeste mensen gebruiken de hint dan wel.

ja dat is idd vervelend. misschien kun je voor haar een lekkere douche gel of deodorant kopen… En zeggen ja ik vond deze zo lekker dus ik dacht ik neem ook 1tje voor jou mee? het is natuurlijk lastig want het is wel een vriendin van je… En je wilt haar niet kwetsen… maarja Succes.

Zeggen dat je zelf syneo5 gebruikt, en dat het heel erg helpt tegen stinken van zweet enzo. Als ze daar dan op ingaat, kun je zeggen ‘als je er ook last van hebt raad ik het je het echt aan, het helpt heel goed’.

Syneo5 kan ze gewoon bij de apotheek halen

Syneo5 is geen deo maar een spuitje dat voorkomt dat je de eerstvolgende 5 dagen niet kan gaan zweten onder je oksels :’)

Ik denk eigenlijk dat ze dat zelf niet doorheeft, dus subtiel een deo aanbieden gaat de boodschap niet volledig overbrengen, en zo pak je eigenlijk ook de oorzaak niet aan. Ik zou 't zelf ook HEEL moeilijk vinden en nauwelijks kunnen, maar bedenk je wel, dat als je het niet zegt, je haar uiteindelijk meer kwetst, wie weet wordt ze dan op straat wel eens uitgescholden oid.

Ik denk dat ik zou beginnen met zeggen dat ik “eens wat moet zeggen en hoop dat ze niet boos wordt” en dan dus afspreken om het te zeggen. En samen gaan zitten bij haar of jou thuis, en dan zou ik eerst vanalles lullen over dat het niet persoonlijk is en ik haar eigenlijk alleen maar wil helpen, en ook absoluut wil helpen met het vinden van een oplossing. En uiteindelijk zou ik dat heel voorzichtig brengen, iets van… “Nou… Het is zo dat jij eigenlijk echt geen fijne lichaamsgeur hebt. Het is altijd heel duidelijk aanwezig voor anderen, en misschien ruik je dat zelf niet, dus daarom wou ik wel dat je het even wist”

^^ Maar dat is zo zwaar beladen…
Zou het ook niet helpen door te zeggen; ‘Joh ff watdeo spuiten hoor ik ruik hier je zweetlucht hihi’ En dan met een knipoog deo geven.

^nou dat van @Veniality is dan wat subtieler en beter om tegen een vriendin te zeggen

Ja, dat denk ik ook wel.

----

Oh dat kan je dan ook gebruiken, dat die jongens haar dan niet meer zullen pesten!

Dat.

Ik zou ook niet weten hoe ik het zou moeten brengen.

Als het geen zweetgeur is, wat is het dan wel?

Of je geeft haar bodylotion ofzo :slightly_smiling_face: *met een lekker geurtje eraan

Nee daar kun je niks aan doen. Iedereen heeft een eigen lichaamsgeur en de een ruikt sterker dan de ander.
Een vriendinnetje van vroeger had ook een bepaalde lichaamsgeur(dat herinner ik me nog goed) die ik niet lekker vond, maar ik stoorde me er niet aan.

Ik ook…

geef haar en kadootje omdat jullie zulke goede vriendinnen zijn (want dat zijn jullie wel als je een topic over haar opent): eau de parfum (heel sterk dus)