Hoe moet ik het vertellen?

Een jongen uit mijn klas vindt me leuk. En we praten echt al 6 maanden elke dag op WhatsApp. Hij vroeg best vaak of we iets zouden gaan doen, maar ik wist niet of ik hem leuk vond. Nu ben ik er een soort van achter; ik wil niks met hem. Hoe vertel ik hem dit? Op WhatsApp lijkt me dit nog het handigst, maar hoe moet ik beginnen en het hem een beetje aardig vertellen? Ik wil hem namelijk geen valse hoop meer geven… HELP!

En het vervelende is ook nog dat sommige vriendinnen van hem dan tegen mij gaan zeggen dat ik wel moet beslissen wat ik nu wil. Echt irritant want ze begrijpen gewoon niet dat ik niet weet hoe ik het moet vertellen…

Tja, dat is lastig hij zit bij je in de klas en je wilt geen ongemakkelijke gesprekken.
Ik zou het hem gewoon op een subtiele manier vertellen zo van; ‘Je bent echt heel leuk en ik weet dat je genoeg meisjes kunt krijgen, maar je bent gewoon niet mijn type en ik wil je niet aan het lijntje houden door toch iets met je te nemen. Vrienden blijven kunnen we sowieso wel!’ zoiets :slightly_smiling_face:

Ja, dat zou wel kunnen! Je hebt gelijk, in de klas wil je ook geen awkward situaties. Meer suggesties?

je moet sowieso iets doen, want je kunt hem niet aan het lijntje houden :slightly_smiling_face:. Ik zou denk ik zeggen als hij er weer over begint (subtiel) zeggen dat je niets voor hem voelt. Dus niet zomaar ineens in een gesprek :stuck_out_tongue:

Ja, klopt. Kan ik het ook niet subtiel duidelijk maken? Dus zonder woorden, soort negeren maar niet te erg? :slightly_smiling_face:

ga hem niet negeren, want je wil wel vrienden blijven? je kan op whapp misschien een beetje kort af reageren, en in de klas kan je wat meer met je vriendinnen zijn? misschien snapt hij het dan wel, zonder dat het ongemakkelijk wordt!

succes!

Dankje! Kortaf reageren kan wel werken.

Bleh, ik haat dit echt…

Ik zou gewoon vriendelijk met hem om blijven gaan, en als hij je nog een keer vraagt iets te doen dan zeg je dat het je geen goed idee lijkt omdat je hem niet zo ziet en gewoon vrienden wilt blijven.