hoe moet ik het vertellen ?

ik ben echt helemaal gek op een jongen,
ik ken hem sinds groep 3, en onze moeders waren vroeger hele goede vriendinnen, zo kennen ook de families van onze ouders elkaar heel goed, dus opa & oma ook enzo. ze groeiden een beetje uit elkaar en toen gingen hy & ik naar dezelfde basisschool en werden ze weer vriendinnen. myn broertje & zyn zusje zitten nu ook by elkaar in de klas. ik ben ondertussen wel verhuisd, maar ik zie hem door de vriendschap van onze ouders, broertje & zusje heel vaak. we hebben ook een beetje dezelfde vrienden, en dezelfde dingen die we leuk vinden. en myn broertje en hy doen dezelfde sport.
al sinds vroeger pushte iedereen ons heel erg om met elkaar te gaan en in groep 7 & 8 was hy dus ook echt verliefd op my. alleen toen zag ik hem meer als mn beste vriend en niet meer. nu ben ik echt gek op hem, en ik weet door onze ouders en vrienden dat hy ook wel iets voor my voelt en dat er iets is alleen ik weet niet precies wat. iedereen zegt ook ‘als je echt wilt weten wat, dan moet je het aan hem vragen want hy is de enige die het antwoord weet’.

alleen hoe ga ik dit vragen of hem vertellen dat ik hem leuk vind of misschien wel allebei ?

x lindsey, ik hoop op heeeeeel veel reacties & tips

Hoe oud zijn jullie nu?
Spreek gewoon een x met zijn 2en af en doe lieve dingen.
Doe een zoen poging?
komt goed!!

hy is 14, en ik byna.
we zitten nu in de 2e, ik weet sowieso al iets om te doen dan. hy zit namelyk op ijshockey en hy kan het echt heel goed, dus hy vindt schaatsen leuk & ik ook.
alleen ik durf hem echt niet mee te vragen, ik wou dat ik het durfde want ik vind het echt stoer als een meisje dat gewoon doet :blush:

up x

Gewoon vragen dus!

Heb je zelf het gevoel dat hij je ook wel leuk vindt? Dat scheelt heel veel. Plus als je hem een keer vraagt om te schaatsen, dan hoeft hij er niet per se wat achter te zoeken, het is ook een mooie kans om wat meer contact te krijgen ofzo :stuck_out_tongue:

ik weet dat ie iets voor me voelt, alleen ik probeer te ontdekken wat het is.

Vraag gewoon of hij zin heeft om samen te schaatsen :slightly_smiling_face: Dat zou je ook aan een vriend kunnen vragen toch? En dan zie je aan zijn reactie hopelijk ook al wat meer.
En als jullie samen zijn een beetje peilen wat hij vind, beetje hem aanraken en kijken hoe hij reageert, dat soort dingen.
En na afloop natuurlijk vragen of hij het leuk vond (:

bedankt voor die reacties, you guys are the best !

als iemand nog iets anders heeft als tip ofzo, i want to hear x

upppppie.