Hoe moet ik het uitmaken?

Heee,
Ik heb een relatie met een jongen. Hij is heel aardig en lief, maar ik ben niet egt verliefd op hem. Hij vind mij wel heel leuk en als ik tegen hem zeg dat ik nog twijfel zegt hij altijd: Maar het is toch altijd leuk samen? Ik denk dat het beter is dat ik het uitmaak, maar ik wil wel gewoon vrienden blijven. Ik weet egt niet hoe ik het uit moet maken en ik ben bang dat hij boos of heel verdrietig word!
Hebben jullie misschien tips :$?
xx

Zeg het tegen hem. Niet op msn of via een smsje. En zeg ook tegen hem wat je denkt en voelt. :slightly_smiling_face:

Niet over de sms of over de mail of wat dan ook. Spreek met hem af en zeg dat zijn gevoelens niet overeenkomen met jouw gevoelens en dat je hem dus nu eigenlijk een beetje voor de gek houdt. Ik denk dat ie daar wel mee kan leven. Daarbij, vrienden blijven is moeilijk hoor, zeker voor hem. Mijn ex vriend wilde ook vrienden blijven, in de theorie klinkt het leuk, maar in de praktijk gaat het hem niet worden

spreek met hem af, en vertel dat je niet echt verliefd op hem bent, en dat dat wel belangrijk is voor een relatie… natuurlijk wil jij vrienden blijven, maar het is denk ik beter als je hem de eerste tijd een beetje met rust laat, want het is zwaar om met iemand vrienden te blijven, en zien dat degene waar je ooit mee had, zich nog steeds ongeveer hetzelfde gedraagt en steeds vriendelijk doet enzo, terwijl je diegene eigenlijk moet vergeten…

Herkenbaar… Geef het gewoon de tijd en als het over een maandje er nog niet is, praat er dan over met hem. ;’]

ik vind het heel moeilijk om nu al tegen hem te zegge, maar ben bang als ik er mee wacht dat hij dan nog meer voor mij gaat voelen…
en als ik afspreek moet ik het dan in het begin of op het einde zeggee?

alvastbedankt iedereeen xx

Je kunt beter gewoon vertellen dat je het niet meer zit zitten, in plaats van hem aan het lijntje houden. In de tussentijd kunnen zijn gevoelens voor jou alleen maar toe nemen en dan doet het des te meer pijn.

De confrontatie aan gaan is moeilijk, maar wel eerlijk. Ik neem aan dat hij dat verdiend.

Je kunt hem vertellen dat je graag vrienden wil blijven, maar ga er nou niet meteen van uit dat dat ook is wat hij wil. hij moet het verwerkingsproces nog door. Geef hem duidelijk aan dat je het niet meer ziet zitten, geef hem daarna tijd om het te verwerken.

Je hoeft toch niet verliefd te zijn zolang je maar van elkaar houd?

[i]@ KoekieNL, Maar als ze niet meer verder wilt, dan moet ze het gewoon per direct zeggen tegen hem… Anders is het gewoon aan het lijntje houden…

@ TS, houd anders is een héél goed gesprek met hem, misschien dat daar iets uitkomt?[/i]

okee dan, tjaa ik moet het een keer doen.
bedankt allemaalx

Spreek met hem af en vertel gewoon dat je vindt dat het niet werkt. Wees eerlijk dat je niet echt verliefd bent maar dat je wel vrienden wil zijn.

Hou er wel rekening mee dat hij misschien geen vrienden met jou wil zijn.

(tip); ben het eens met de mensen die zeggen dat je het niet over msn/hyves erger nog sms, als je dat doet gaan jongens zeuren dat je een watje bentt dat je zielig bent dat je het niet durft te zeggen. xoxo.

1 ding; voelde je wel iets voor hem toen je met hem verkering kreeg? Zo nee eigen schuld, wat neem je als je niets voor die gene voelt, zo ja, uitmaken, maar wel lief voor hem blijven en wel zeggen dat het aan jou ligt en niet aan hem, anders word hij onzeker.

Vertel het hem gewoon.