Hoe moet ik het haar duidelijk maken? HELP!

Heei,
Ik heb een beetje een probleem, nouja ik zit ergens mee.
Ik heb een vriendin laat ik haar N noemen.
N woont bij mij in de buurt en we zijn al best lang vriendinnen en gingen vroeger ook altijd samen buiten spelen en dat soort dingen. :stuck_out_tongue:

Nu zijn we dus wat ouder en gaan samen best vaak dingen doen, gewoon buiten ergens zitten of iets binnen doen.
Dat is natuurlijk wel leuk. Maar ze komt elke dag weer aan de deur of we samen iets gaan doen, en dat vind ik ook wel leuk, maar niet ELKE dag.

Nou verveeld ze zich soms en komt dan naar mij toe.
En elke dag weer, en eigenlijk heb ik geen zin om elke dag, en zeker in de vakantie iets met haar te gaan doen, ik wil ook wel een keer lui thuis zitten en niks doen… (haha, dat vind ik echt lekker (A))

Maar goed, nou zal je denken, zeg dat dan tegen haar.
Maar dat heeft geen nut, want als ik dat tegen haar zeg, luistert ze niet naar me.
Dan gingen we samen de hond uitlaten, (dat wilt zij heel graag, want ze wilt graag een hond, en ik heb er pas een gekregen) dat vind ik wel leuk enzo.
Dus lopen we richting huis en dan vraagt ze, nee, ze zegt, “kom dan gaan we nu naar mijn huis.” En dan zijn we al de hele dag samen, hè?
Van mijn moeder moest ik toen mijn kamer opruimen die dag.
Dus ik zeg dat tegen haar en dat ik naar huis moet.
Zegt ze: “Okeee, dan help ik je mee!”
Nouja, dat wil ik liever niet want het is echt een klerezooi en ik doe het liever alleen. :angel: Dus dat zeg ik tegen haar.
En toch loopt ze mee en blijft doorzeuren, alsof kamer opruimen zo leuk is. -.-"
Loopt ze bij mijn huis mee naar binnen, dus ik zeg het nog een keer.
Gaat ze toch weer verder, doet rustig haar schoenen uit.
Wil het liefst gelijk al naar boven lopen.
Dus ik zeg het nog een keer en dan na eindelijk 10 minuten gaat ze weg.
En het ligt er niet aan hoe ik het zeg, van een andere vriendin is heel duidelijk en wat strenger dan mij, en zelfs naar haar luistert ze niet.

Nouja, dan gebeurt dat ongeveer elke dag en elke dag wilt ze weer wat doen.
En ook als ik gewoon de deur open doe en dan vraagt ze of we wat gaan doen en ik zeg dat ik dus een keer thuis blijf,( tv kijken en op girlscene enzo. :stuck_out_tongue:)
Komt ze gewoon binnenwandelen doet haar schoenen uit en gaat gewoon naar binnen, en dan hou je dr niet meer tegen…

Help mij please!
Respect als je dit hele verhaal hebt gelezen. :flushed:

Toch met haar praten. Gewoon heel duidelijk vertellen wat je denkt. Als het een goede vriendin is moet je zulke dingen met dr kunnen bespreken. Je moet gewoon beginnen met zoiets als: we zijn al heel lang goede vriendinnen en ik vind je echt een super lieve meid. Maar ik wil soms ook een dagje voor mezelf, en dat ligt niet aan jou hoor. Dat ligt meer aan mij. Zoiets??

Succes!!

Inderdaad gewoon nog een keer duidelijk met haar praten. En dan niet op de momenten waarbij je op haar moet reageren. Maar gewoon als je bij elkaar bent zeggen dat je haar iets duidelijk wil maken.

En anders gewoon de deur niet meer open doen :grinning:

Haha zo’n vriendin had ik vroeger ook die elke dag iets wou doen.
Alleen hoorde ze wel op als ik zei dat ik niet kon of geen zin had haha.

Ik zou toch eens met haar gaan praten, want dit lijkt me toch echt heel erg irritant.
Gewoon duidelijk zijn tegen haar.

Wees gewoon duidelijk. Ik zou het juist fijn vinden als mensen mij is een keer vroegen om iets te doen, want dat gebeurt juist nooit :stuck_out_tongue:
Maarja, élke dag… nee dan snap ik het wel.

Ik denk dat ze bang is voor verveling ofzo haha, ik heb ook zo’n vriendin en die is bang dat ze d’r leven niet leeft ofzo, ze wil iedere dag iets doen zodat 't lijkt alsof ze een interessant leven heeft oid (:
Maargoed, maak d’r gewoon 's duidelijk dat je ook 's een x liever thuis blijft, ik zou gewoon de gordijnen dicht doen en de deur niet voor d’r opendoen haha 8D

Bedankt voor jullie reacties, ik zal het even proberen duidelijk te zeggen.
Helaas als de bel gaat doet mijn moeder wel open :stuck_out_tongue:

Ik vind het ook wel leuk als ze komt, maar het kan ook even wat minder.
Ik had namelijk gister tegen haar gezegd dat ik thuis wilde blijven, aan de telefoon, want ze belde me. Zei ze nog: Als je kan kom je maar hier naar toe.

Zeg gewoon een keer nee en doe dan de deur weer dicht.

Whaha idd! Als dat niet duidelijk is…!

shake haar door elkaar totdat het bij haar doordringt…

zeg het gewoon super duidelijk en doe anders de deur op een kier open en zeg dat je hem niet verder opendoet omdat je anders bang bent dat ze zoals altijd weer naar binnen walst en niet meer weggaat. ik denk dat als je dat tegen haar zegt, ze echt wel ophoudt.

Hahaha ik heb haar vandaag nog niet gesproken.
Ik zou bij haar voetbal komen kijken, maar het was al afgelopen toen ik daar aan kwam -.-’’

Ik zou als ik jou was een keer eerlijk tegen haar zeggen dat je haar heel lief en aardig enzo vind, maar dat je af en toe gewoon tijd voor jezelf nodig hebt. En er dan geen doekjes om winden of het heel subtiel proberen te zeggen, maar gewoon aardig en oprecht het melden, dan snap zij het waarschijnlijk ook wel.

is ze niet graag thuis of zo? Bedoel ik niet op een vervelende manier…

Ja idd ^

Misschien dat er iets aan de hand is thuis waardoor ze d’r eigen thuis wilt ontvluchten, ik zou gewoon 's een goed gesprek met d’r voeren en idd eerlijk vertellen dat je 't heel leuk vindt om dingen met d’r te doen, maar dat je ook wel 's tijd voor jezelf of tijd met andere mensen wilt doorbrengen, maar misschien heeft ze niet veel andere vrienden en klampt ze zich daardoor zo aan jou vast ofzo (:

precies. je hebt gewoon meer ruimte nodig !