Hoe moet ik het goedmaken met hem? Xx

Hoi allemaal.

Eind mei had ik een vriendje, maar men aller beste vriendin was ook verliefd op hem.
Toen we samen waren was zij heel jaloers en was zij kwaad op mij.
Een week later maakte ik het uit, omdat de vriendschap helemaal kapot ging.
Hij was natuurlijk woedend omdat ik hem had verteld dat ik op iemand anders was… Maar ik wou mijn vriendin niet veraden. Maar nu is hij nog steeds kwaad! Terwijl ik nog altijd iets voor hem voel.
En dat doet pijn… Ik wil het heel graag goedmaken, maar hij negeert me steeds…
Hoe kan ik dit doen? Ik wil onze vriendschap van vroeger terug… :frowning:
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen :frowning:
Xxxx

Ik vind je vriendin niet heel aardig tegenover jou. Gunt ze jou dat niet eens? Of waren jullie samen verliefd en ben je toen achter die jongen gegaan of hadden jullie al wat? Want als jullie al wat hadden, vind ik niet dat die vriendin boos had mogen doen. Ja, het is vervelend voor haar, maar als ze een goede vriendin van je was wilde ze toch dat jij gelukkig bent? Leg het uit aan je ex wat er werkelijk aan de hand was en dat je er spijt van hebt. En ga met je vriendin praten, want als zij jaloers gaat doen omdat ze ook verliefd is geworden op jouw vriendje terwijl je al wat met hem had, is ze niet bezig als een goede vriendin eerlijk gezegd.

We hadden al wat, achteraf vertelde ze dat ze ook verliefd op hem was.
En ik heb het al uitgelegd maar dan is hij kwaad omdat ik loog, dit komt nooit goed :frowning_face: x

Het is ook niet slim van je geweest om hierover te liegen. Ik denk dat al had je meteen eerlijk geweest tegenover hem dat hij het meer begrepen had.
Ik vind jouw vriendin geen goede vriendin, omdat ze jou dus niet gunt om een relatie te hebben met die jongen.
Ik ben bang dat er niet veel te doen valt aan de situatie… Als ik het goed begrijp heb je hem al uitgelegd hoe het werkelijk zat? Als hij dan nog kwaad is kan je hem maar beter laten gaan. Je hebt hem pijn gedaan en dat zal hij niet zo snel vergeten. Probeer hem met rust te laten.

Ik kan hem niet vergeten, hij is als een beste vriend voor mij.
Zonder hem was ik niets…
Toe zeg me hoe ik het zou kunnen oplossen :frowning_face: x

Soms kun je dingen gewoon niet oplossen. Als je het hebt geprobeerd, maar hij wil er niks van weten dan is dat jammer voor je. Hopelijk heb je hier nu wel van geleerd en weet je dat je dus iemand kwijt kan raken wanneer je niet eerlijk bent

Precies dit. Ben ik het helemaal mee eens.

Maar… Ik wil er alles voor doen… Geef me dan gewoon tips… Of het nu gaat werken of nie!! :frowning_face: xxxx

De enige tip is praten, vertellen wat je voelt, uitleggen wat je hebt gedaan - maar dit heb je al gedaan en het heeft niet gewerkt. En het gaat zeker niet helpen door cadeautjes te kopen, iets in de lucht te laten schrijven of iets anders. Je kan nog een mail/brief schrijven dat je hem echt niet kwijt wilt en het weer allemaal uitlegt, maar meer kun je echt niet doen. Zonde van zo’n vriendschap, maar wel je eigen schuld.

Maar het helpt niet in chat, zou in het hem dan persoonlijk uitleggen? Xx

ik zou proberen met hem af te spreken, zodat hij kan zien dat je het écht meent. Wil hij dit niet of werkt dit niet, moet je het echt opgeven…

Oke, dankje… ik hoop dat het werkt! xx