Hoe moet ik het duidelijk maken?

Ik weet niet of dit in dit topic hoort :flushed:

Ik heb een aantal jaar in het buitenland gewoond en heb daar een vriendin ontmoet die als een soulmate voor me was. Ons contact is sinds ongeveer een jaar veel minder, wat we allebei prima vinden, maar áls we praten zijn het echt lange en goede gesprekken. Op de momenten dat we via internet contact hebben zijn we dus nog wel close.
Ik heb inmiddels een relatie met iemand uit dat land, die we (ik en die vriendin) beiden kennen. Nu ga ik in de voorjaarsvakantie naar hem toe. Het punt is; ik ging eerder altijd naar dat land op vakantie om die vriendin te zien, maar nu dus niet meer. Ik wil haar best een keertje zien maar ik kom echt voor mijn vriend. Hoe kan ik dat aan haar duidelijk maken zonder haar te kwetsen?

Gewoon eerlijk zijn; je gaat op vakantie om je vriend te zien en je kunt dan een dag met haar afspreken om haar te zien.

Weet ze al dat je gaat? Zeg tegen haar, hoi ik ga binnenkort naar dit en dit land om mijn vriend te bezoeken, het lijkt me leuk om jou ook te ontmoeten dan!

Als het niet de bedoeling is dat ze het weet: 1. Zeg niets 2. Vertel het wel. Twee opties. Nu is het waarschijnlijk de bedoeling dat ik alle detail-opties geef, maar eerlijk gezegd weet ik er geen. Ik ben een forumer, ik ben niet google.

Coockie xx :flushed:

^ Niets zeggen lijkt me niet bepaald een optie.
Anyway, gewoon recht voor zijn raap zeggen dat je je vriend komt opzoeken en dat je ook graag met haar een keer wilt afspreken. Ze begrijpt het vast wel dat je vooral tijd met je vriend wilt doorbrengen.