Hoe moet ik hem vergeten ?

Sinds gisteren zijn ik en mijn vriend uit elkaar na een jaar en een paar weken, ik ben er helemaal kapot, heb examens en kan me helemaal niet concentreren. Ik bel hem, stuur hem smsen maar krijg geen antwoord… Waarschijnlijk negeert hij me… Ik kan hem echt niet vergeten en uit mijn hoofd zetten, ik word gek zonder hem… Iemand die weet wat ik kan doen om mijn zinnen te verzetten ? :frowning_face:

Contact verbreken, succes gegarandeerd. Kan alsnog lang duren, maar na een week merk je al dat het je best kan lukken om hem niet te smsen. Daarna gaat het makkelijker en beter, dan merk je dat je bepaalde momenten van de dag niet aan hem gedacht heb, daarna paar dagen van de week niet eens meer. Zorg dat je wat te doen hebt, focussen op school of werk, wat in het begin lastig kan zijn. Kijk leuke films, geen zielige films, gewoon comedy’s of acties. Luister geen love songs, maar vrolijke of gekke nummers. Spreek met je vriendinnen af, ga lekker stappen, met ze lunchen, samen leren voor de examens, shoppen (werkt altijd jezelf verwennen met nieuwe outfit, of makeup, of lekkere crèmes).
Sommige dingen gebeuren voor een reden. Je bent nu nog jong, je hebt nog zoveel voor je in de toekomst, geniet gewoon van de tijd dat je nog jong bent en je je leven kunt leven zonder verplichtingen aan anderen. Jouw geluk kan niet afhangen van een kerel, want een kerel moet een toevoeging zijn aan jouw geluk.

wat voor mij heeft gewerkt niet proberen "vrienden"te blijven maar elkaar gewoon niet meer spreken je heb zelf ook rust nodig na zo’n lange tijd ik zou me niet gelijk op andere jongens storten maar voor 100 % op me examens en de tijd die je over hebt idd met vriendinnen leuke dingen doen:)

Snap je waarom hij het heeft uitgemaakt? Dat kan vaak rust geven namelijk.
Daarna: geen contact met hem opnemen. Niks. Het is kut, maar het helpt wel.

We hadden steeds ruzie en de druppel was gisteren, ik was bij z’n thuis maar had men moeder gezegt dat ik bij’n vriendin ging, omdat ze anders weer zou zeuren dat ik steeds bij hem ben… Hij is dat te weten gekomen dat ik erover loog tegen m’n moeder, hij vond het niet kunnen, en zei dat hij me niet meer nodig had, en hij het beu was, toen heeft hij me gewoon buiten gezet, en sindsdien heb ik niks meer van hem gehoord, hij heeft me geblokt op facebook, en negeert me als ik iets stuur :frowning_face: Heb echt geen raad meer met mezelf pf!

Hmh… dit is echt een klote situatie…
Ik heb het zelf ook meegemaakt, vlak voor de toetsweek.
Ik ben toen een paar dagen niet naar school gegaan, heb wat toetsen verkloot en ben blijven zitten. Vervolgens op “jongensjacht” geweest om me er over heen te kunnen zetten, heb toen mn beste vriend ontmoet, omdat een relatie tussen ons niet werkte omdat ik me nog steeds niet over mn ex heen kon zetten. Daarna ging het gelukkig wel een stuk beter,
je krijgt het gevoel dat er heus nog wel een leukere jongen op je pad komt, en school, ach, dan doe je een jaartje over. Niks mis mee.
Gewoon jezelf even rust geven van die jongen, helemaal geen contact mee hebben.
Ik wou dat eerst ook, maar dan blijf je alleen maar in de ellendige sleur hangen. Gewoon er meteen mee kappen. Misschien dat je er later nog eens een keer over kunt hebben, maar totdat jij dat gevoel kwijt bent kun je hem het beste maar even helemaal uit je hoofd zetten.
Lekker leuke dingen doen met je vriendinnen, het is er trouwens ook prachtig weer voor!
Ik hoop dat het werkt voor je, en heel veel sterke (: