Hoe moet ik dit vragen?

x

Misschien kan je wat je nu getypt hebt, uitleggen aan je moeder? Of dit topic laten lezen?

Ik ben blij dat je slim genoeg bent om geen anorexia te krijgen en naar een diëtiste wilt! :slightly_smiling_face:

x

x

ik zou het gewoon vragen als ik jou was! of je ouders vertellen dat je er erg mee zit, misschien komen ze dan zelf met het idee om naar een dietiste te gaan…

Pro ana zou ik niet proberen, dat is het ergste wat je kan doen. En je hoeft ook niet gelijk al je tussendoortjes/maaltijden te laten staan. Je kan ook gewoon voor wat gezondere tussendoortjes en maaltijden kiezen. Het is ook handig als je erbij gaat sporten voor een beter en sneller resultaat. Gewoon rustig en privé beginnen met een paar dingen. Ik snap wel dat je daar geen zin in hebt, maar even doorzetten :wink:

(ik heb er niet veel verstand van maar ik hoop dat je er wat aan hebt)

Ik zou het gewoon straight zeggen. Je hoeft je echt niet te schamen bij een dietiste, het is haar beroep en ze gaat echt niet raar van je opkijken! Als je moeder vindt dat je geen overgewicht hebt, dan zeg je dat je het voor jezelf doet omdat je je er niet lekker bij voelt, en niet voor haar.
Ik heb wel een tip voor je tegen vreetbuien maar daar moet je wel sterk voor zijn en het lukt lang niet bij iedereen maar bij mij soms. Dan denk ik: “Heb ik honger? Nee. Waarom ga ik eten? Omdat het lekker is. Heb ik er 2 minuten later nog profijt van? Nee, het werkt alleen maar in m’n tegendeel en ik voel me heel kut erna. Dus hetgeen wat ik nu ga doen is eten terwijl het geen nut heeft. Ik ga straks heel veel koekjes, chips, snoepjes, etc. naar binnen werken. Dit moet ik niet doen, niet doen, niet doen, niet doen.”
En dan ga ik wat anders doen. Gewoon jezelf heel erg laten beseffen wat je dan gaat doen en er eerst heel goed over nadenken.
Mag ik trouwens vragen hoelang je bent?

Ik ben in maart begonnen met niet snoepen en het is goed te doen.

Ik ontbijt gewoon normaal met een bruine boterham en pindakaas :stuck_out_tongue:
Dan tussendoor een stuk fruit, smiddags weer gewoon (2 boterhammen bijv) tussendoor weer een stuk fruit en gewoon avond eten + een lekker toetje (dan heb je wat om naar uit te kijken). Savonds eet ik niets meer, als het echt niet lukt, neem ik nog een stukje fruit ofzo.

Verder drink ik sowieso heel veel water en bijna geen frisdrank meer.
Af en toe verwen ik mezelf in het weekend wel eens met een lekkere ijscoup :stuck_out_tongue:

Ik ben sinds maart bezig en ben inmiddels 9 kilo afgevallen door dus dit gezondere eetpatroon, het is goed te doen, maar in het begin moet je sterk zijn.

Misschien kan je het ook proberen?
Succes!

Ik heb nog een tip voor je vreetbuien: als je het weer voelt opkomen, dan moet je je tanden poetsen! Dan heb je meteen geen trek meer.

Oh: en je vriendje vindt je leuk om wie je bent, dus je hoeft je ook niet te schamen/schuldig te voelen t.o.v. hem hoor :slightly_smiling_face:

x

Nee, gewoon een afspraak maken bij een diëtiste :slightly_smiling_face:

x

x

dieeten is niet slecht hoor! wel als je ineens heel weinig eet, maar als je gewoon een gezond eet patroon houd dan is het echt niet slecht!

Waar heb je een dietiste voor nodig?
Je kan het zelf best ook.

Gezond eten, en lekker veel sporten. Het zal je verbazen, maar hoe zwaarder je bent hoe makkelijker het gaat in het begin, en hoe gemotiveerder je dus ook raakt. Afvallen is niet zo moeilijk, en hoeft ook helemaal niet ingewikkeld te zijn, je moet gewoon een beetje doorzettingsvermogen tonen.

Het is het beste als je het met hulp van een diëtiste doet.

x

De tarieven zijn als volgt:

-eerste consult (90 minuten) ¤ 87,90

-vervolgconsult (30 minuten)¤ 29,30

-vervolgconsult kort (15 minuten)¤ 14,65

-vervolgconsult lang (60 minuten)¤ 58,60

Jeetje, dat is wel érg duur…

Ik zou anders je eerste berichtje van dit forum aan je moeder laten lezen. Dat is misschien voor jezelf makkelijker. Veel succes ermee meis!

Kun je dat geld niet van je verzekering terugkrijgen? zou je even aan je moeder kunnen vragen…