Hoe moet ik dit opvatten?

Ik kwam laatst (8 maart) een vriendin/oud-schoolgenootje in de stad tegen en heb toen gezellig met haar geshopt en had toen met d’r afgesproken dat we binnenkort wat zouden afspreken. Die avond daarvoor had haar vriend het uitgemaakt. Nu had ik haar vandaag een mailtje gestuurd om te vragen hoe het met d’r fysio behandeling (daar is ze afgelopen maandag mee gestart) gaat en een weekend voorgesteld waar in we wat zouden kunnen afspreken met de vraag of ze dan kan.

Daarop stuurde ze dit terug: Nee, ik weet nog niet wanneer ik kan. Heb sinds kort een nieuwe vriend en ik ga dan ook meer met hem fietsen. Fietsen is een hobby van hem. Kan hij mij oppeppen voor het fietsen hahahaha.

Ben ik nu gewoon niet interessant omdat ze weer een nieuwe vriend heeft en houd ze mij (en andere vriendinnen) dus voor reserve voor wanneer d’r vriend niet kan? Ik bedoel vind het leuk voor d’r dat ze een nieuwe vriend heeft en dat ze met hem wilt fietsen. Maar dan kan ze toch alsnog wel iets met mij afspreken, ik bedoel ze is gaat toch niet elke dag met hem fietsen?! Paar jaar terug stond ik op een rommelmarkt met m’n moeder spulletjes te verkopen en toen liep ze met haar toenmalige vriend langs en zei ze amper gedag. Later hebben we dat uitgepraat en zei ze dat toen weinig tijd had.

Laatst, 2 weken terug ofzo, vroeg ik ook al in een smsje of ze wist wanneer we wat konden afspreken en toen zei ze over afgelopen weekend en dit komende weekend dat ze al dingen afgesproken had en dat ze met fysio zou gaan starten en moest afwachten hoe het met d’r knie zou gaan.

Ik zou ddenk ik gewoon wachten tot die vriendin voorstelt om iets te gaan doen, laat haar naar jou komen en niet steeds jij naar haar.

Ik ben tegenwoordig heel makkelijk in dit soort dingen. Ik zou haar lekker laten voor wat het is. En dan niet op een lullige manier hoor, maar als ik het zo lees heeft ze gewoon haar eigen leventje.

Laatste keer dat ik haar belde leek het wel echt of ze wat wilde afspreken. Maar ik vind het wel een beetje vaag dat ze dus wel met andere mensen afgesproken had voor afgelopen weekend en het weekend daarvoor en dat ze tegen mij zegt dat ze wilt afwachten hoe het met d’r knie gaat en dat ik dan ook nog eens een mailtje krijg met dat ze een nieuwe vriend heeft en met hem (meer) gaat fietsen. Ze spreekt dus ook met hen af terwijl ze last van d’r knie heeft. Als ze dan echt zo’n last er van heeft moet ze ook niet nu al gaan roepen dat ze met hem gaat fietsen. Tuurlijk is dat een goede oefening, maar het komt op mij zeg maar een beetje dubbel ofzo over. Plus dat het voor mij nu net zo lijkt dat ik een soort van reserve geworden ben.

Ik wou vanmiddag dit naar haar sturen. Maar weet niet of ik dit kan sturen.

En wil je nu opeens niet meer afspreken omdat je weer een nieuwe vriend hebt ?! Snap dat je met hem wilt afspreken, maar dan kun je toch ook nog met vriendinnen afspreken?? Nu lijkt het net dat je alleen met mij/vriendinnen wilt afspreken wanneer je nieuwe vriend niet kan? Bovendien vroeg ik ook al toen het net uit was met je ex wanneer je zou willen afspreken en nu heb je een vriend en is die opeens belangrijker? Als ik het verkeerd begrijp moet je het zeggen, maar zo komt het wel heel erg over. en zoals je zelf weet kan een relatie ook weer zo ineens over zijn, dus daarom zou ik ook niet gelijk al je vriendinnen verwaarlozen.

Wooooow, je komt nu echt heel bot over, zo gaat ze sowieso niet meer met je afspreken hoor.
Ik zou haar gewoon even laten, als haar verliefdheid weer een beetje weggaat komt ze vast wel weer tot inkeer. :slightly_smiling_face: Gewoon niets terugsturen en afwachten.

Dat is inderdaad wel vrij bot ja. Als jij een net een nieuw vriendje had, had je waarschijnlijk ook liever met hem afgesproken. Dat heet nu eenmaal verliefdheid.

Ik zou het ook niet zo zeggen nee. Maar ik kan je frustraties wel begrijpen, ik ben ook een vriendin kwijtgeraakt toen ze een vriend kreeg. Ik heb er zelf nooit iets over gezegd tegen haar, maar dat had ik misschien beter wel kunnen doen.

Het is maar een oude vriendin die je tegenkwam? Nou als ze kan en jij nog wilt: gezellig. Anders pech. Een maand geleden was ze ook niet in je leven.

Begrijp dat het even niet leuk is, maar in principe is ze niet je bff weet je haha, niet hele hoge verwachtingen hebben van mensen :stuck_out_tongue:

Het is een vriendin van me, geen oudvriendin. En ik heb eerlijk gezegd weinig zin om te wachten tot ze over een paar weken/maanden weer eens interesse heeft. Snap dat ze verliefd is, maar dan nog hoef je niet iedereen maar aan de kant te schuiven/als reserve te houden…Mijn mailtje wat ik wil sturen is idd beetje bot. Maar ik zeg er ook bij dat ze het moet zeggen als ik het fout heb.

waarom een email als ik vragen mag
waarom niet whatsapp ofzo
mailen mensen nog wel

oke sorry dit is bot doei

Ik heb geen whatsapp. Dus heb de keuze uit mailen of sms, en met zo’n (best wel) lang verhaal mail ik liever.

aahh oke ik snap het :grinning:
succes nog verder met je vriendin
al zou ik liever gewoon afwachten totdat zij weer bij je terugkomt, want ze is nu wss te verliefd om te luisteren

Ik heb uiteindelijk toch gemaild wat ik hier gepost had. Ik zou dat toch hoe dan vroeg of laat gezegd hebben. En ik ben nog niet eens heel grof met m’n woorden. Zie wel hoe ze er op reageert. Dan is ze maar kwaad, maar het is wel de waarheid.

Ik zou echt boos zijn als ik zo’n mailtje kreeg. Zal me eerlijk gezegd niet verbazen als ze niets terug laat horen of terug laat horen dat ze niets meer wil afspreken.

Als ik zo’n reactie elke keer terug kreeg dan hoeft het van mij niet meer. Jij neemt iedere keer het initiatief om te vragen om af te spreken en zij is elke keer bezig met die nieuwe vriend. Lekkere vriendin zeg. Ik zou niets meer van me laten horen. Moet zij maar een keer wat van d’r laten horen. Zul je zien dat het straks uit is tussen die twee en dan heeft ze ineens weer genoeg tijd voor je. Ik zou er niet in trappen.

Het is nogal aanvallend om zoiets te sturen, verwacht er niet te veel van

Dit is wat ze teruggestuurd heeft:
Ik kan gerust wel afspreken met me vriendinnen/vrienden, maar kan het zo nog van te voren niet zeggen wanneer ik kan. Ik bekijk het per dag iedere keer wat ik ga doen ofzo.
Ik geloof ook niet dat ze het slecht bedoelt. Maar het komt alsnog op mij over dat ze voorlopig wel met hem wilt afspreken, maar niet met mij en andere vrienden.

Ze kan toch bijv. ook afspreken met mij en wanneer ze dan echt te veel last van d’r knie heeft afzeggen? Bovendien had ik voorgesteld dat ze naar mij komt/ik naar haar. En wanneer ze naar mij komt, komt ze met de bus die voor haar deur is en de bushalte waar ze moet uitstappen is nog geen 5 min. lopen van mijn huis. Had wel gezegd dat het een leuk idee is dat ze dan blijft logeren/ik bij haar en dat we dan volgende dag kunnen shoppen (toen wist ik nog niet van haar knie) of iets anders thuis konden doen, bijv. cupcakes bakken ofzo.

Jij bent zo overtuigd van je eigen gedachte hierover dat je alle andere reacties duidelijk niet eens overweegt.

Ik denk dat hier wel een slotje op kan, als je toch niet wil lezen wat anderen jou als advies geven. Sorry, not sorry.