Hoe moet ik dit oplossen?

Hey meiden!

Ik heb al bijna 11 maanden een vriend van wie ik super veel hou. In het begin van onze relatie was hij het er niet mee eens dat ik zo veel met mijn beste vriend om ging (enkel op school). Ik heb toen met mijn beste vriend gepraat, en die vond het geen probleem als we iets minder op school met elkaar zouden omgaan. Zo gezegd, zo gedaan.
Nu zit mijn vriend dus bij een meisje in de klas (hij zit op een andere school) waar hij mega veel mee om gaat. Nou, omdat ik niet zo’n vriendin wil zijn die hem al zijn vrijheden op het gebied van gewone vriendinnen van hem wil ontnemen, had ik me voorgenomen om niet direct een vooroordeel te hebben over dat meisje. (hier ben ik al eens eerder mee de mist in gegaan namelijk) Naar aanleiding van mijn vriend zijn verhalen leek ze me zelfs best wel aardig!
Toen ik hem een keer ging ophalen van zijn school stonden we nog even wat te praten bij onze scooters toen dat meisje naar hem toe kwam rennen. (ja, echt rennen gewoon) en ze schreeuwde keihard: PAAAAAAAAAATRICKJEEEEEEE! waarna ze vervolgens op nog geen 5 cm afstand van hem ging staan om ‘‘hoi’’ te zeggen. Haar hele houding stond me gelijk al niet aan, dus echt een goede indruk heeft ze niet bij me gemaakt. Ze ging ook meteen met mn vriend staan fluisteren waar ik naast stond. Ze zei niet eens even ‘‘hoi’’ tegen mij of zo, echt helemaal niets. Auch, that really hurts!

Toen een week later ongeveer had mijn vriend zijn eindexamenfeest, en ik ging natuurlijk mee. Hij had me net voorgesteld aan een paar mensen, en ik was een standaard praatje met ze aan het houden van: ‘‘Jij bent dus de vriendin van…’’ etc. En uit het niets zie ik mn vriend wegrennen en roepen: SUUUUUSJEEEEEE!!! en hij springt en rent naar haar toe om weer 5 cm voor haar te stoppen.

Ik kan er niets aan doen, maar dit heeft me echt heel veel pijn gedaan. Ik heb het ook hier nog over gehad met m’n vriend, maar het enige wat hij zegt is dat ik raar doe en dat ik er niet zo’n probleem van moet maken en dat dat meisje hartstikke lief en aardig is en bladiebla.
Het is nu alweer 4 weken geleden denk ik, maar ik vind het nog steeds zo vervelend, en het heeft best wel invloed op hoe ik tegen m’n vriend doe. Jullie zullen wel vinden dat ik me niet zo moet aanstellen. Maar het is de laatste tijd steeds weer zo met meiden waar hij mee om gaat! Eerst lijken ze me zo aardig en normaal, en het volgende moment staan ze voor m’n neus ongeveer tegen m’n vriend op te rijden en smst hij allemaal hartjes naar ze, en zij hartjes naar hem…

Het voelt alsof ik niet genoeg voor hem ben. En als ik dat dan zeg, dan vind hij me weer raar doen, en zegt hij dat het nergens op slaat want hij houd alleen van mij. Maar waarom doet hij dan al deze dingen? Ik hoop dat jullie hem wel snappen, want ik snap hem niet. Hij smst de hele dag door met dat meisje en nog een ander meisje. En steeds neemt hij z’n mobiel overal mee naar toe, en als hij hem dan weg legt, verwijdert hij eerst alle gesprekken. ;s
Misschien ben ik wel te achterdochtig of jaloers of weet ik veel wat. Maar ik voel me hier steeds zo rot over. En als ik me rot voel kan ik het niet tegenover hem verbergen. Ook al doe ik nog zo mijn best om normaal te doen, hij merkt het toch wel. En dan vraagt hij wat er is, dan zeg ik het, en dan stel ik me meteen weer aan.
Maar hij word zelf wel helemaal pisst als ik een hartje zou sturen naar een andere jongen… :S

Sorry voor het lange verhaal!
Liefs

Ga gewoon een keer rustig met hem zitten heel chill met een kopje thee enzo je snapt me wel :wink: Heb het er over en als het goed is moet hij het dan langzaam aan ( het blijft een jongen natuurlijk :stuck_out_tongue:) wel begrijpen. Snapt hij het nog niet helemaal? Dan zou ik jou situatie met jou beste vriend vergelijken met zijn situatie met dat meisje. Maar blijf wel rustig anders gaat het zo’n welles nietes gesprek worden en daar wordt de situatie niet beter op :wink: Succes meid!

Ik snap hoe je je voelt, ik zou ook zo reageren.
Maar je moet echt praten met je vriend! Gewoon rustig, op voorhand zeggen dat je veel van hem houdt en hem niet kwijt wil, maar dat er iets is waar je mee zit. Beginnen schreeuwen en zo helpt niet, rustig praten is het beste. En je moet gewoon vertellen hoe het je kwetst.

Ik heb eens in een soortgelijke situatie gezeten (maar dat met een vriendin van MIJ die plots zo tegen hem ging doen), en dan heb ik gewoon de rollen omgedraaid. Zeg: “hoe zou jij je voelen als ik hartjes zou sturen naar/krijgen van andere jongens? Als ik zo extreem enthousiast ernaartoe zou lopen?”

Veel succes/sterkte.

Mhh ik vind het raar dat hij meteen alle gesprekken enz verwijderd.
Er klopt daar gewoon iets niet aan.
Als ik jou was zou ik eens heel goed met hem gaan praten.

En ik zou gewoon met jou beste vriend weer zoals je vroeger met hem omging omgaan.

Ik zou ten eerste woedend zijn dat hij tegen jou zegt dat jij minder met die vriend om moet gaan, en vervolgens wel de hele tijd aan zijn vriendinnen loopt te plakken.
Dat is meten met 2 maten. Dus ik vind dat je het grootste recht hebt om er zo op te reageren.
Ik zou ook eerst rustig met m praten (al schop ik altijd meteen een scène) en hem echt duidelijk maken hoe je je voelt, want zo is t echt lullig voor jou

Sorry hoor, maar wat denkt hij wel niet?! Jou verbieden om veel met je beste vriend om te gaan, maar hij mag zelf wel met andere meisjes gezellig doen? Wat een onzin. En dan van gesprekken verwijderen voordat hij z’n mobiel weg legt vind ik toch wel een beetje vreemd.

Als ik jou was zou ik toch nog even met hem gaan praten. En als jij met je beste vriend wil afspreken, dan doe je dat toch? Hallo, het is je beste vriend maar… het is niet zo dat hij je bespringt ofzo. Toch? :stuck_out_tongue:
Als het goed is weet je vriend ook wel dat jij van hem houdt en dat hij niet bang hoeft te zijn dat je iets voor je beste vriend voelt…

Good luck!

Ik zou ook boos zijn ja. Eerst jou verbieden je vrienden te zien om vervolgens zelf met allemaal meisjes af te spreken en geheimzinnig smsen? Persoonlijk (net al Mileeen) zou ik hier echt enorm boos om worden. Maar dat gaat niet werken.
Rustig gesprek aangaan, schrijf desnoods de punten op waarover je het wil hebben mocht hij je van de wijs afbrengen. Probeer stapsgewijs (op de mannenmanier dus) uit te leggen waar het fout gaat.
Ik hoop dat hij het begrijpt! En anders, hoe kinderachtig dit ook gaat klinken, gewoon weer lekker veel met je eigen vrienden afspreken etc. Kijken hoe hij dat vind.

hoezo zegt ie dat je je aansteld? hij vond t toch ook niet leuk dat jij veel met je beste vriend omging? en zo te horen is hij nog veel erger met die meisjes, dus ik vind dat je alle recht hebt om er iets van te zeggen.
persoonlijk zou ik t ook heeel kut vinden als mijn vriend zo tegen andere meiden zou doen. ik zou me precies t zelfde voelen!
Probeer dit rustig met 'm te bespreken. als ie t niet snapt ofzo dan zou ik t voorbeeld van jou en je beste vriend erbij halen. dan snapt ie t vast wel hoe jij je voelt;)

Bedankt voor al jullie reacties! :slightly_smiling_face:

Ik heb met hem gepraat gisteravond, en ik heb hem gevraagd of hij wil praten met dat meisje waar hij zo naar toe rende etc. wil praten. (of het dan op z’n minst voor mij wil doen) Ik heb toen ook met mijn beste vriend gepraat omdat hij het er niet mee eens was, dus vind ik dat hij nu ook met dat meisje moet praten. Hij zegt namelijk zelf dat dat meisje ‘‘gewoon zo is’’ en bladiebla, maar ze mag van mijn part best weten dat ze dat niet hoeft te doen waar ik bij ben, en dat ze me er een verschrikkelijk kutgevoel door heeft bezorgd waar ik nog steeds mee kamp.
Mn vriend heeft beloofd om met dr te gaan praten, maar hij is niet zo’n ondernemer (hij durft een scooterzaak al niet eens te bellen om te vragen hoe duur remschijfjes zijn…) dus ik verwacht er al weer niets van.

Het is dus gewoon afwachten…