Hoe moet ik dit lezen/opvatten ?

Er is bij ons in het dorp een MFC (multifunctioneel centrum)/buurthuis gebouwd. Een ander buurthuis uit ons dorp is weggegaan uit het gebouw waar ze zaten en zit nu in het nieuwe mfc/buurthuis gebouw.

Van de week is er op de site van de vrijwilligerscentrale een vacature geplaatst waarin ze aangeven op zoek te zijn naar een vrijwilliger die mee helpt activiteiten te bedenken en deze uit te voeren (je hoeft niet bij elke activiteit aanwezig te zijn). Het lijkt mij leuk om dat vrijwilligerswerk te gaan doen en heb daarom gereageerd. Vanmiddag had ik een gesprek met twee mensen (2 mannen) die er over gaan.

Toen ik naar een van die mannen belde zei ik dat ik de vacature op internet gezien had en dat het me leuk/interessant lijkt om dat vrijwilligerswerk te gaan doen. Ik heb aangegeven dat ik het mis dat hier in de buurt geen kookcursussen gegeven worden en zei ook dat het misschien leuk is om een kleding/boeken ruilbeurs te houden. Op beide voorstellen reageerden ze positief. Ze lieten mij ook gelijk de keuken zien. Ze gaven aan dat de evenementencommissie (deze organiseert de evenementen en een paar andere vrijwilligers organiseren de vaste wekelijks terugkerende activiteiten) volgende week donderdag weer een vergadering houdt en dat het misschien interessant voor mij was om daar bij te zijn en verder vroegen ze of ik volgende week zaterdag ook naar de open dag kom. Verder nog afgesproken dat ze mij een mailtje zouden sturen over de vergadering.

Die heb ik ontvangen en daar staat dit in:

Hoi
Ik zou volgende week graag een vergadering in plannen I.v.m.
De dorperdag 18 april De uitnodigingen zijn al verzonden door Mieke en Marianne
Kunnen we even een programma maken
(mijn naam) komt bij ons zitten om even te kijken en luisteren Ze wil eventueel kijken of ze iets met koken kan doen in het buurthuis. Mfc
Ik weet dat we ook een Mfc vergadering hebben Daarom wil ik wat vroeger beginnen 19.30 uur tot 20.30
Met Hans over gehad die vind dat geen probleem dat we iets later zijn Op de vergadering van het Mfc bestuur

Maar nu lijkt het dus net voor iedereen, deze is ook naar de personen van de evenementen commissie gestuurd, alsof ik alleen wil kijken of het mogelijk is kookcursussen (het is dan de bedoeling dat ik/we op zoek gaan naar een docent en het geven van de lessen aan hem/haar overdragen etc) te gaan organiseren ? Of lees ik het nu verkeerd ? Iemand anders zei tegen mij dat hij het zo bedoelde als dat ik kom kijken en luisteren bij de vergadering en dat ik daarnaast ook kom om te kijken of er iets mogelijk is op gebied van koken.

Kortom, ik weet niet hoe hij dit bedoelt. Wat denken jullie ?

Dat je welkom bent om vrijwilligerswerk te komen doen daar en dat iedereen weet dat je er ook bij bent met de vergadering.
Wat moet hij er verder mee bedoelen dan?

Dat eventueel slaat in mijn ogen meer op het feit dat je er naar wil kijken of zoiets óók mogelijk is. Maar aan de andere kant, waarom wil je dit precies weten? Als je die donderdag naar die vergadering gaat kan je toch zeggen dat het je leuk lijkt iets te bedenken met koken, maar dat je ook graag bij andere activiteiten mee zou helpen organiseren? (Tenminste, ik neem aan dat je dat bedoelt?) En gezien het vrijwilligerswerk is, zullen ze daar vast geen probleem van maken.

Ik las het zo als dat hij bedoelt dat ik even kom kijken en luisteren bij de vergadering en dat ik wil kijken of ik iets kan doen met koken bij het MFC. Het lijkt dus in mijn ogen nu voor de anderen alsof ik alleen maar (ik bedoel dat niet in negatieve zin als dat ik er alleen maar voor mezelf/mijn eigen belangen kom) wil bespreken of het mogelijk is om iets te doen op het gebied van koken daarvoor kom en dat ik even kom kijken/luisteren bij de vergadering.

Hij zegt/vertelt niet dat ik een nieuwe vrijwilliger ie wil worden die wil helpen met bedenken en uitvoeren van activiteiten.

En bij de vacature wordt altijd aangegeven hoeveel mensen ze zochten, in dit geval was dat 1 persoon. Dus vandaar dat ik even wil weten hoe er over denkt/of hij mij verkeerd begrepen heeft voor ze straks weer iemand anders zoeken.

^Dan zou ik je mailtje nog even goed nalezen of het daar duidelijk in staat dat je een nieuwe vrijwilliger wil worden, ik neem aan van wel, gezien het feit dat je gereageerd hebt op die vacature. Als je echt twijfelt kan je natuurlijk ook gewoon nog een mailtje terugsturen naar die man met dat je twijfelt of je duidelijk bent geweest in je voorgaande mail dat je graag de nieuwe vrijwilliger wordt die ze zoeken en ook andere activiteiten mee zou willen bedenken.
Dan weet je het zeker en verwijt je die man verder niks, maar leg je de mogelijke fout bij jezelf.

Ik heb niemand gemaild. Ik heb gebeld naar het nummer dat de vrijwilligerscentrale mij gegeven heeft en toen aan die man (hij en een andere man waren bij het gesprek aanwezig) aangegeven en ook in het gesprek dat het het mij leuk en interessant lijkt om te helpen met/bij het bedenken en uitvoeren van nieuwe activiteiten.

Oh, sorry. Maar je hebt nu toch dat mailtje ontvangen? Dan kan je toch alsnog hetzelfde doen, maar dan zeggen dat je niet weet of je aan de telefoon/in dat gesprek duidelijk was? Dat kan je toch terugmailen naar dat mailadres wat je door dat mailtje van zonet gekregen hebt? Of je belt ze nogmaals. Of je laat het zoals het is en hoopt dat ze je goed begrepen hebben. Anders weet ik het ook niet. :slightly_smiling_face:

Ik zal gewoon wachten tot de vergadering, daar kan je zelf duidelijk maken dat je graag vrijwilligerswerk wil doen. :wink: