(Hoe) moet ik dit doen?

Oké, ik zal proberen de situatie kort en bondig te schetsen.

Ik heb met oud en nieuw gezoend met een vriend die ik al een tijd lang leuk vind. Ik kreeg in de voorgaande weken wel af en toe het gevoel dat het wederzijds was, maar toch kwam het als een enorme verrassing toen hij me zoende.
Dat is nu dus een week geleden en we hebben er totaal niet over gesproken, terwijl ik toch wel graag zou willen weten of die zoen iets te betekenen had of dat het gewoon een impulsieve actie onder invloed van alcohol was.

Ik durf hier echter niet echt over te beginnen, aangezien ik hem nog niet zo heel lang ken en ook niet zo goed. Naar mijn idee zou het de sfeer heel ongemakkelijk kunnen maken als het inderdaad alleen een dronken actie was. In dat geval wil hij het waarschijnlijk zo snel mogelijk vergeten en voel ik me kut omdat het voor mij aanzienlijk wél iets te betekenen had.
Daarbij komt het feit dat we elkaar nog maar anderhalf tot twee maanden kunnen zien, aangezien we dan allebei naar huis gaan. (We zitten beide in het buitenland en hebben elkaar hier ontmoet.)

Wat vinden jullie? Moet ik dit toch gewoon aan hem vragen en zo ja, hoe moet ik dat brengen? Ik wil het niet laten klinken alsof ik nu verwacht dat hij zich aan mijn voeten werpt of zo.

Oké, ik hoop dat ik het een beetje logisch uitgelegd heb. Excuus als je dit een onzinnig topic vind, ik zit er gewoon nogal mee.

Omdat je hem nog maar 2 maanden zal zien denk ik dat je misschien wel spijt krijgt als je niets zegt.

Ik zeg; Als jullie samen iets drinken of wat leuks doen, vraag je gewoon terloops; He, nog even over oud en nieuw he… Die zoen van ons, wat voelde jij daar nou bij?

En dan op zijn reactie letten.

Gewoon vragen, anders blijf jij in onzekerheid zitten!
Je hebt niks te verliezen.
Als het voor hem niks was, kan je het maar beter zo snel mogelijk weten.

En als hij ook wat voelde, wordt dit misschien wel iets heel moois!

idd wat blushflush zegt…
ik zou het gewoon vragen op die manier!
wie weet durft hij er ook niet over te beginnen.
en als het nou niks was, dan weet je het ook gelijk.
heb je er in ieder geval zekerheid over.

Ik zou het in ieder geval wel vragen!

Ik zou het hem ook vragen ( wat waarschlijk niet makkelijk zal zijn) want als je met die onzekerheid moet blijven lopen is ook niet echt tof =s Good Luck

Vgm ben ik de enige die het niet zou vragen haha. Ik weet niet, ik zou dat gewoon niet willen omdat je hem daarna niet meer (zo makkelijk/veel) ziet, en ik zou dat niet af kunnen. Maarja, je kan nu natuurlijk ook gewoon nog de laatste paar weken lol maken.

Dan zou ik gewoon een keer vragen: ‘hey, was je eigenlijk heel zatdronken met oud en nieuw?’
dan krijg je waarschijnlijk zoiets van: ‘hoezo?’
En dan kan je bijvoorbeeld zeggen dat je benieuwd was waarom hij je kuste.

Gewoon vragen, waarschijnlijk voelt hij zich er nu ook niet helemaal gemakkelijk bij. Anders blijf je maar met die twijfels en krijg je er vast spijt van.

Dank jullie wel voor jullie reacties!

In eerste instantie was dat ook mijn gedachte; gewoon vragen. Ik had zoiets van: Ja zeg, híj zoende me, en ik vind dat ik toch wel een beetje het recht heb om te weten waarom. Maar toen sprak ik een vriendin hierover en haar reactie was: “Waarom zou je het over een zoen moeten hebben?” En dat maakte me erg onzeker en daardoor kreeg ik het idee dat het misschien heel raar is om erover te beginnen.

Het is echt niet raar hoor ;p
Misschien is hij ook wel iets te onzeker om het te vragen en denkt hij dat jij er juist niets mee bedoelde.

Waarom zou je het over een zoen moeten hebben? Nou… omdat die zoen toch wel wat voor jouw betekende en jij wilt weten of het ook voor hem iets betekende. Ik zou hem er gewoon naar vragen, anders kom je er dus nooit achter en blijf je ermee zitten.

Je zou misschien ook zoiets kunnen zeggen dat je het heel gezellig vond op nieuwjaarsavond (met een veelbetekenende blik) ? En dan aan zijn reactie peilen hoe hij er over denkt? Succes in ieder geval, als je hem over 2 maanden niet meer ziet, heb je eigenlijk niet zoveel te verliezen!

haha ik heb hetzelfde :flushed:
oke hier heb je niet veel aan

Ik zou het gewoon vragen. En er ook niet teveel omheen draaien, gewoon het beestje bij z’n naam noemen! :’) Als het genant wordt, zie je hem na 2 maanden toch niet meer dus dat maakt ook niet uit? denk dat je niks te verliezen hebt! :slightly_smiling_face:

Precies dit, je leeft maar 1 keer!

tuurlijk moet je het vragen.
want jij zit ermee, en juist daarom kan het ongemakkelijk worden tussen jullie.
als hij er niks bij voelt dan is dat gewoon duidelijk, en dan moet je je eroverheen zetten dat het niks is.
maar hij begon wel met zoenen, dus misschien betekent dat toch iets. als je t niet vraagt weet je niet wat je misloopt :wink:

Ah, dankjulliewel voor die bemoedigende reacties, dat kan ik echt waarderen! (:
Ik geloof dat ik mijn moed inderdaad maar bij elkaar moet schrapen.

Dit kan goed gaan! Een goede vriend van mij ontmoete in zijn laatste week de liefste van zijn leven tijdens zijn verblijf in het buitenland. Ze hebben nu al serieus 3 jaar en ze reizen heel wat af. Zij woont in Frankfurt en hij momenteel in Leiden.
Best lief dus, maar ik zou je kans grijpen! Wat kan je verliezen?

Oké, hij komt vanavond film kijken. Waarschijnlijk het perfecte moment, eens kijken of ik het voor elkaar krijg. :roll_eyes:

Succes! en laat ons weten hoe het is gegaan (: