Hoe moet ik dit aanpakken!?

Oke, nu komt er even een verhaal wat ik zo kort mogelijk probeer te houden haha.

Ik ken een jongen, die ik ken toen ik nog op de middelbare zat. Hij is blijven zitten 1 jaar, daarom zit hij nu nog in de vierde en ik in het 1e van mbo, en ik ben een half jaartje ouder. Maar toen ik nog bij hem op school zat, vonden mij vriendinnen hem helemaal geweldig, en ik dacht; huh, wat is er nou speciaal aan hem…
Toen werkte ik bij een supermarkt, en hij kwam ook bij mij werken. Hij vakkenvuller en ik achter 't vers, en we hebben toen ook echt alleen hoi gezegt, best kansloos maar ik vond hem nog steeds niet geweldig. Toen hij daar net 1,5 week werkte ben ik weg gegaan daar door omstandigheden.

Toen heb ik hem sinds ik ben weg gegaan (juli 2009) niet gesproken tot 2,5 maand geleden, want ik ben dus weer terug bij die supermarkt en hij werkt er nog steeds. En langzamer hand vind ik hem toch wel heel erg leuk, en lachen we met elkaar en hebben we lol met elkaar op 't werk… Nu is hij soms echt heel droog…Hij had m’n msn gevraagt op hyves enz dus ik gegeven, dus we praatte zo met elkaar, maar ik zei echt onzin dingen, gewoon om met hem te praten zeg maar… En hij antwoorden echt terug met; oke.

Dus ik vroeg ook zo; waarom ben je nou zo droog haha ;p. Zegt die ; nou haha, dat heb ik alleen met jou… want jij geeft antwoorden waar ik niet uitgebreid op kan antwoorden… toen dacht ik echt zo van; wtfff… maar sinds dien gaat 't op msn best chill, het ijs was zeg maar gebroken haha. En in het echt is het echt super gezellig, maar dan op msn is het zo van; ik snap je niet… Toen had hij ze nummer gegeven, en ik de mijne, en dan smst hij ook niet terug als er in mijn vorige smsje geen vraag staat… maar volgens mij is hij zo’n jongen die daar niet bij stil staat ofzo…

In iedergeval, we hadden op msn over die film Dear John, want hij wilt ook landmacht gaan doen, dus ik had het toen over die film, en hij zei; wel vette film inderdaad! Nu, wil ik dus super graag met hem naar die film, maar how the hell moet ik dan aan hem vragen, want soms is hij super super droog, en de andere x hartstikke leuk weer… en hij sluit ook ze msn af met ; oooi. En soms dan ’ xx … en men ik voel me best kansloos hahaha, want ik heb dus nog nooit eerder uberhaupt een date gehad, laat staan een vriend or whatever…

So, can u please help me … ?

vraag aan 'm:
“heb jij Dear John al gezien? Zullen we er anders samen heengaan?”
tadaamm datum en tijd en je hebt een date

Oh ja, die is wel goed. Maar straks zegt hij nee; en dan werk ik natuurlijk nog steeds veel met hem !? Hoe moet ik dat doen dan … haha.

als die nee zegt weetje meteen dat ie jou niet leuk vind …
daar wil je toch achter komen ?

Ik denk dat je je er dan gewoon bij neer moet leggen, maar niet geschoten is altijd mis!
Ik heb ook gedate met een jongen waar ik mee werk!
Alletwee doordeweeks, overdag! Ik zie 'm nogsteeds wel, maar het voordeel van een grote winkel is dan wel dat je elkaar echt niet de hele dag ziet!

dan moet je er gewoon niet zo’n groot punt van maken. Bijvoorbeeld dat je zegt: hm, oke, jammer maar ik vraag wel of iemand anders meewil!

Ik zou even wachten tot hij initiatief neemt. Als ik dit zo allemaal lees lijkt hij me een jongen die uiteindelijk het wel zelf zal vragen.

Dat denk ik dus juist van niet… het enige initiatief dat hij heeft genomen is eigenlijk me msn gevraagt, en dat nummer gaf hij zelf… nothing more. Maaar ik weet 't nietttt :frowning_face:

Tja, misschien voelt hij nu misschien nog niets voor je, maar dat kan wel komen natuurlijk. Probeer hem wat beter te leren kennen? Hem meevragen naar de film is een uitstekende gelegenheid…

Het lijkt me trouwens sterk dat hij zo bot ‘nee’ zou zeggen.

Ik zou het gewoon vragen… Hij heeft namelijk ook al je msn gevraagd en je zijn nummer gegeven… Dat doet ie ook niet zomaar lijkt me :wink:

gewoon vragen je moet maar denken wat heb ik te verliesen

of als je eht neit gewoon durft te vragen kan je zeggen ja wil je nog naar die film wand ik wil hem graag zien maar ik heb nog niemand om mee tegaan

Ja mijn beste vriendin zegt bijvoorbeeld dat hem naar de film mee vragen misschien iets ‘te’ is… misschien moet ik hem wel gewoon eerst leren kennen… en dannn naar de film !?

Wat zeggen jullie ?

Als je hem mee naar de film vraagt weet hij direct wat je bedoelingen zijn natuurlijk. Als je het liever wat rustig aandoet kan je gewoon beginnen met veel tegen hem te praten en af te spreken maar zonder dat het echt zo’n date is.

Ja maar hoe spreek ik iets met hem af, zonder dat 't zo’n date is haha,
and btw… gister op msn sloot hij wel af met ; ooioooiiii xxx

Al een verbetering hahha

up .!

somebody…

Je hebt geen gemeenschappelijke vrienden zeker? Nja, vraag gewoon om iets samen te gaan doen dat niet uberdateachtig klinkt. Ik kan niet meteen met een voorbeeld komen… Wii spelen ofzo…

na het werk vragen of ie misschien nog zin heeft om ergens iets te gaan drinken? dan is het niet zo’n ‘date’-gevoel omdat je het pas net hebt afgesproken enzo.