Hoe moet ik dit aan mn ouders vertellen!??

Okee, het is eigenlijk heel onschuldig. Ik heb gewoon een paar uur gespijbeld van school,
Nu heb ik dus een brief naar huis gekregen dat ik 10% van de lessen niet aanwezig ben geweest deze week.

M’n ouders weten dit natuurlijk niet maar door die brief komen ze het toch wel te weten!
Ze zijn allebei nog niet thuis maar straks komt m’n moeder als eerste thuis. Ik wil het zeggen voordat ze die brief vindt anders maak ik het alleen maar erger denk ik.

Maar mijn probleem is:
Mijn ouders zijn echt ongelóóflijk streng! Mijn moeder gaat dit echt absoluut niet grappig vinden… Ze gaan echt woedend worden, omdat ik normaal best braaf ben. Ze zijn echt stréng tegen spijbelaars.
Hoe moet ik het ze vertellen ?

(ja ik weet het, het is mijn eigen schuld, maar het was niet dat ik bewust dacht: laat ik eens 4 uur gaan spijbelen. Het ging per ongeluk, gewoon bij lessen die niet belangrijk zijn, en dat ik eerder naar huis ben gegaan om te leren voor een rp voor de dag erna.
Help!! Ik stress hem.

gewon eerlijk wezen. en rustig blijven. niet gaan schreeuwen ofzo

de brief verstoppen?
heb ik ook al een keer gedaan

of zeggen dat je er niks van weet…
dat je waarschijnlijk gewoon aan het praten was en dus niet hoorde dat je naam werd gezegt en dus was je absent opgeschreven

of zeggen dat je dat uur waarschijnlijk eerst naar de wc was en dat je toen absent bent opgeschreven…

Ja okee thanks,
het probleem is alleen dat ik de brief getekend terug moet geven op school,
en dat ik heel wat uren moet nakomen!

nou dan teken je hem zelf
en dan kom je gewoon na en zeg je dat je met een vriendin nog een werkstuk moet maken naar school…
en dat je dus langer op school bent…

Je ouders komen er toch achter, gewoon eerlijk vertellen.

als je dat gewoon zegt ^^
en vooral dat van die repetitie
maar gewoon eerlijk zeggen
zolang kunnen ze vast niet boos op je blijven
succes :slightly_smiling_face: :wink:

Wow dit klinkt bekend, vorig jaar spijbelde ik aan het einde van het jaar non-stop.
Toen ging ik mijn moeder d’r handtekening vervalsen onder absentiekaarten, ging goed tot ik een keertje de handtekening van m’n vader deed. Domme zet.

Optie 1: handtekening vervalsen
Optie 2: de waarheid verdraaien, zeg dat je door misverstanden niet naar de les bent gegaan, bijvoorbeeld dat je dacht dat alles na het 5e uitviel (dat hebben wij vaak op school), of dat je gewoon dacht dat het uitviel
Optie 3: kutoptie die ik zelf niet zou kiezen, maar gewoon de waarheid vertellen xD

Ikzelf vertelde vorig jaar niks, GINGEN ZE M’N OUDERS BELLEN, toen had ik dikke huisarrest.

Ik weet niet… Heb je nog oudergesprekken? Dat je mentor dat dan doorlult?
Dan ben je namelijk zóó erg de lul.

Haha 4 uur achter elkaar xD

Verstop de brief vooral niet, want vaak kan je op een 2e brief rekenen…
En uren voor de brievenbus wachten is vast ook niet zo leuk…
Begin niet gelijk tegen je ouders: Ik wilde voor een toets leren, dus ik ging maar eerder naar huis…
Je kan het gesprek beginnen met dat de lessen waar je aanwezig had moeten zijn optioneel waren, en dat het daarom niet zoveel nut had om ze te volgen.
Want misschien was het niet eens zeker of iedereen wel op zou komen dagen, en dan zouden die lessen niet doorgaan…
Jij vond het een beter idee om deze lessen te skippen zodat je deze tijd beter in kon delen met het leren van je repetitie…

Ik hoop wel dat je een voldoende voor die toets hebt, anders heb je best wel een probleem :blush:

Hopelijk heb je hier wat aan ;]

X
Samira

ik zou gewoon dát zeggen ja van dat je voor een repetitie moest leren thuis en dat je dat belangrijker vond dan die lessen.
is een heel goed overwogen besluit dan toch.
en als ze dan boos worden dan moet je gewoon rustig blijven en er bij blijven dat jij dat de beste keus vond.suc6

Ik had de brief in jou geval verstopt en zelf ondertekent

maar dat is een beetje te stom om je aan te raden XD

Ik denk dat je beter heel erg hard moet gaan huilen als je het vertelt, daar kunnen mijn ouders iig niet tegen.

Het beste is het aan je ouders vertellen, dan hoef je niet te liegen en ben je tenminste eerlijk en dat krijg je je straf, maar dan komt wel omdat je zelf hebt gespijbeld. Maar als je dat echt geen optie vind kan je altijd nog vertellen dat dat niet klopt dat er staat omdat er nog een meisje bij jou in de klas zit met dezelfde (achter)naam en dat het bij haar hoorde, of je kan vertellen dat je een project had met een aantal leerlingen en daarom niet bij de lessen aanwezig was, maar dat je daar toestemming voor had gekregen maar dat dat blijkbaar niet bekend was bij de leraren waar je de gespijbelde lessen van had. Maar bovenal, eerlijkheid duurt het langst en zorg dan in het vervolg dat je geen excuses meer hoeft te verzinnen door het niet meer te doen.

Gewoon eerlijk zijn en vertellen,
ze komen er toch achter en dan heb je pas problemen.

Gewoon vertellen, daar voel je je volgens mij ook beter bij.
Of smoesjes ophangen, maar eerlijk duurt het langst.

als je gaat liegen ga je je weer schuldig voelen.
Ik zou de waarheid vertellen.

ik gooide die briefen altijd in mn dakgoot :stuck_out_tongue: ze heeft ze nooit gevonden :stuck_out_tongue: en ze liggen ( wat der nu van over is ) nog steeds daar te verrotten.

Ik heb uiteindelijk het toch verteld,
niet gelogen alleen een heel klein beetje de waarheid verdraaid :stuck_out_tongue:
Ja ze waren echt superboos,
maar gelukkig geen extra straf van ze gekregen!

Hahaha!