Hoe moet dit verder?

De jongen die ik leuk vindt heeft nog nooit gezoend, nog nooit een vriendinnetje gehad etc… (Hij is 15, ik 14) Ik heb wel het gevoel dat hij mij ook leuk vindt, alleen hoe moet dit nu verder? Ik durf nu echt nog niet alleen met hem af te spreken, dit heeft er ook mee te maken dat onze ouders elkaar kennen… Ook weet ik zeker dat als we afspreken, het initiatief van mij moet komen. Hebben jullie misschien tips dat ik ervoor kan zorgen dat hij zich ook wat meer ‘op zijn gemak voelt’ en meer durft enzo bij mij? Het is een beetje een rare vraag, maar ik weet echt niet hoe dit verder moet…

Door jezelf te zijn
dat hij prettig bij je voelt door te vragen interesse in hem te tonen.

Doe het gewoon rustig aan, als hij je leuk vind voelt hij zich sws wel op zijn gemak denk ik. En dan komt het allemaal wel, want wie zegt dat als iemand nog nooit een vriendin heeft gehad dat hij dan meteen onzeker is? Hij kan toch ook gewoon nog nooit een meisje tegengekomen zijn die hij écht leuk vindt.

Dankjulliewel!
@crazyinlove41 ik bedoelde niet dat hij dan echt onzeker is ofzo, maar eerder dat hij minder ervaring heeft en dat ik dan sneller het initiatief moet nemen, wat ik zelf ook niet zo goed durf…

okee noujaa.
een vriendin van mij had ook nog helemaal geen ervaring en haar vriendje ook niet. Dus toen ze in de gaten kregen dat ze elkaar leuk vonden duurde het nog wel even voordat ze gezoend hadden. Eerst handje vasthouden. En hun eerste zoenpoging was heel erg mislukt (maar dat zal vast niet gebeuren, aangezien jij wel ervaring hebt). Maar dat is eigenlijk superschattig en ik denk ook wel een goed begin!

ik heb hetzelfde gehad. ik heb nu een vriend, hij is 14 en ik ben bijna 15. hij is een paar maanden jonger dan ik ben. hij had nog nooit een echt serieuze relatie gehad en nog nooit gezoend. ik vond hem steeds meer leuk, en ik wist dat hij mij al leuk vond. later gingen we een paar keer afspreken en dat was super gezellig! ik dacht dat hij erg onzeker zou zijn enzo, maar dat viel reuze mee! we hebben over vanalles gepraat en de eerste keer dat we wat gingen doen zelfs gezoend. daar was ik echt blij mee ! :grinning: later gingen we veel vaker wat doen en nu is hij al 4 maand mijn vriend! we zijn nu echt heel close en iedereen vind ons een lief en goed stel! we zijn nu ook al bezig met verdergaan, iets wat ik nooit verwacht had! maar ik voel me super bij hem en hij bij mij. je moet gewoon met hem afspreken en je hart volgen… dit heb ik ook gedaan :slightly_smiling_face: