hoe moeder overhalen?

Ik had gisteravond dus een verjaardag van een vriendin, waar ik een beetje teveel gedronken had, en de weg naar huis niet meer wist. Ja heel dom ik weet het. iniedergeval kwam ik dus 3 kwartier telaat ipv. 11 uur kwart voor 12. En nu heeft mn moeder geen vertrouwen meer ofzo.
Nou heb ik morgenavond ook een verjaardag van een klasgenoot. Maar nu mag ik van mn moeder daar dus niet heen.
Wat ik dus een enorme bitchenstreek vind omdat ze zovaak tegen me gebruikt, dat ik zo alleen ben en eigenlijk bijna geen vriendinnen heb, en nooit wegga. Nou krijg ik dus de kans om onder de mensen zijn, mag ik niet weg…
Net heeft ze dus gezegt, dat ik morgen met een goede reden moet komen, waardoor ik misschien nog weg mag.
Maar bij mn moeder moet alles perfect zijn. En ik zou dus niet echt weten wat ik moet zeggen…

ik snap wel dat ze boos is, maar dit vind ik gewoon echt gemeen

Nou, zeg dan dat je weinig vriendinnen hebt en nu de kans hebt om onder de mensen te zijn? Lijkt me een goede reden.

en vraag of je moeder je nog een kans wil geven?

ja maar ze zei ook al wel. Ja het is niet dat ik niet wil dat je gaat. Maar je moet het gewoon leren…

is natuurlijk ook dom van je… te veel drinken.
Ik snap wel dat ze zo streng doet ook al is heel kut!! en niet leuk…

Je moet gewoon beloven dat je niet meer zo stomme actie uithaalt en optijd thuis komt :wink:

is natuurlijk ook dom van je… te veel drinken.
Ik snap wel dat ze zo streng doet ook al is heel kut!! en niet leuk…

Je moet gewoon beloven dat je niet meer zo stomme actie uithaalt en optijd thuis komt :wink:

hmm, ik weet hoe je je voelt… :’)
Zoals JohnnySniper indd al zei gewoon dat zeggen?
Voor de rest heb ik geen idee, bij mijn moeder is t van ‘nee is nee’ en mag ik eindelijk morgennacht de hele nacht naar een examenfeestje van n jongen van school, heb ik ruzie gekregen met zn beste vriend en ben ik niet meer uitgenodigd! Suckssssssssss

Upje voor jouuuu

sorry dubbelpost :S…

zeg dat je nu hebt ervaren hoe het is om wat te drinken. dat je dat gebruikte om te experimenteren en dat het je toch niet zo beviel. Je zal het iig niet meer doen en omdat je dat niet meer doet zal je zéker niet meer te laat komen. Dus dat je iig hebt geleerd van je fout;)

Idd, wat een verstandig antwoord! :grinning:

nou ze weet dus niet dat ik gedronken heb…

Kan je niet vertellen dat je gedronken hebt? En als ze dat soort dingen erg vind, erbij vertellen dat je het echt heel vies vond en nooit meer gaat doen.

Offtopic: :grinning_face_with_smiling_eyes:

Jeetje mensen is het zoooo moeilijk om even te bellen als het wat later word? :'3

Ik zou niet gaan zeggen dat je nooit meer drinkt want dat gebeurd vast nog wel. En anders als je dan nog een keertje zat of aangeschoten thuis komt is je moeder meteen helemaal pist. Nee ik zou het gewoon uitleggen. Ook van dat je weinig mensen hebt waar mee je nu om gaat en dat je wel weer graag onder de mensen wilt zijn. Je kan desnoods afspreken dat ze je ophaalt en weg brengt? Dan kan jij ook niet te laat komen, nee eik moet je dat niet doen! Je moet gewoon echt beloven dat je op tijd aan komt en als je dat niet doet dat je dan 2 weken huisarrest hebt of zo? Dan snapt ze denk ik wel hoe belangrijk het voor je is.

Triest hoor, zoveel drinken dat je de weg naar huis niet meer weet als je 15 bent.

Haha lekkere actie. Mijn moeder zegt dat ook altijd als ik een middagje doelloos op de bank hang. ’ Geen sociaal leven, blablabla ’ Achja, ik zal je daar gewoon niet zoveel van aantrekken. Maar als reden kun je het wel gebruiken ja. Zal vast wel werken, hou je gewoon koest en bied je exuses aan. Klaar!

hahaha fail xD

ja ik had gesmst dat ik wat langer bleef.

en de reden dat ik de weg kwijt was, was omdat ik de verkeerde afslag had genomen, en ik ken die buurt totaal niet…
en ik ben er zeker niet trots op dar ik dronken was hoor. Ik had het echt niet door, totdat ik opstond…