Hoe mezelf weer aan het werk krijgen

-

Ik heb hetzelfde probleem, alleen zit ik in 5 gym en moet ik hierna dus nòg een jaar.
Wat af en toe nog wel wil helpen is nablijven :stuck_out_tongue:
Nouja, je kan jezelf dwingen op school te blijven tot half 5 en daar huiswerk te gaan maken omdat je toch niks beters te doen hebt (nu zit ik al elke dag tot half 5 op school en heeft het dus geen nut meer).
Verder heb ik ook geen idee, dus ik volg dit even!

^Ja, da’s eigenlijk wel een goed idee! Ik ga het eens een keer proberen.

Ik heb het ook, ik ben zo klaar met deze school. Maar ik doe het zo: ik heb nog maar 3 opdrachten tot mijn diploma. Het bristol project waar ik bijna mee klaar ben tel ik niet mee. 1 stage, 1 klassiek project, en 1 eigen expositie. 1 opdracht nog maar met mijn klas.

Ik heb een lijstje en dan streep ik alle dingen die ik heb gedaan af. Uiteindelijk staat er niet meer op en kom ik steeds dichter bij mijn diploma, nieuwe kamer, nieuwe baan, nieuwe studie, nieuw katje, nieuwe klas.

Misschien kun je een kalender maken met de taken die je nog moet doen, ieder keer iets afstrepen en dingen er boven schrijven die nu leuk zijn en die je volgend jaar gaat doen.

Echt proberen, want blijven zitten is een mogelijkheid en dat is gewoon geen optie voor jou. Werk met een beloningssysteem. Even wat huiswerk - een half uur op GS. Even een verslag - dan weer een filmpje.

Betaal je de cursussen zelf? Anders kun je misschien je ouders vragen of ze er 1 willen betalen als beloning zeg maar.

@MJ555: Ik ga zo’n kalender maken denk ik.
Ik weet nog niet hoe het zit met betalen. Ik ga wel werken, dus ik zal ongetwijfeld wat moeten bijdragen. Maar waarschijnlijk betalen zij het grootste deel, dus zo’n beloning zal niet werken. Die kalender gaat wel helpen denk ik, ik moet gewoon wat meer discipline krijgen.

up :slightly_smiling_face:

ik heb er ook last van.
ik stel het ook maar uit, geen zin in etc.
maar dan voel ik me dus ook klote achteraf!
nu denk ik dus telkens als ik er geen zin in heb en het weer van me afschuif, aan de gevolgen en het rotgevoel wat ik er van krijg als ik het niet doe.
en aan het fijne gevoel wat ik er van krijg als ik het eenmaal gedaan heb!
dus dat helpt me gelukkig wel:)
succes